Kaip DELFI pasakojo J. Žygas, jis dažnai keičiasi su užsienio kolekcininkais vertingomis monetomis. Šįkart siuntė kolekcines 2 Eur progines monetas į Slovakiją.
„Siunčiau per „LP Express“, todėl mokėjau žymiai daugiau nei pašte. Tikėjausi, kad toks būdas yra saugesnis ir siuntos nebus apvogtos, todėl papildomai neapdraudžiau“, – teigė vaikinas ir paminėjo, kad buvo anksčiau kažkur skaitęs, jog visos siuntos iki 500 Eur vertės yra automatiškai apdraudžiamos.
„Pasirodo, jos apdraustos tik Lietuvoje“, – patikslino nukentėjusysis ir aiškino, kad tai buvo jo sąlyginis neapsižiūrėjimas. Jam už 500 Eur suma įvertintą siuntinį būvo atlyginta tik 97,01 Eur.
Tuo pačiu J. Žygas prisiminė, kad su „Lietuvos paštu“ jau ir anksčiau yra turėjęs problemų. Pasak jo, jis siųsdavo siuntas per paštą ir tik įvertinęs.
„Yra keturios siuntos vien iš manęs pavogtos arba dalinai arba pilnai. Atrodo, visų nuostoliai buvo kompensuoti, tačiau tekdavo įrodyti, kas buvo viduje. Tai užtrukdavo du arba tris mėnesius iki kol gaudavau kompensaciją už siuntą, kuri buvo nepristatyta. Taigi praradau iš viso penkias siuntas“, – ironiškai šypsodamasis tikino vaikinas.
Jam taip pat pasirodė keista siuntų vertinimo sistema.
„Tai lyg atskiras pasaulis. Kai siunti per „LP express“, siuntinio įvertinimo niekur nesimato, o per „Lietuvos paštą“ – privalai užrašyti įvertinimo sumą tiek žodžiais, tiek skaičiais aiškiai matomoje vietoje. Todėl kaip pašto darbuotojams gali nesuniežtėti nagai pamačius užrašą, jog dėžutės viduje yra 500 ar 1000 Eur vertės daiktų? Kodėl negali būti įvertinimo suma jų sistemoje, o turi būti aiškiai matoma ir užrašyta ant dėžutės?“, – pasipiktinęs klausė J. Žygas.
Žmonės, internetinėje erdvėje pamatę jo skandalingą įrašą, irgi pasidalino, kokie siuntiniai jiems yra dingę: prabangūs laikrodžiai, „Pandorra“ firmos apyrankė, fotoaparatas, gera kosmetika ir pan.
„Lietuvos paštas“ prisiima atsakomybę
„Lietuvos pašto“ atstovas spaudai Tomas Bašarovas tikino, kad bendrovė apgailestauja dėl tokios nemalonios kliento patirties. Taip pat informavo DELFI, kad jau yra susisiekta su Slovakijos paštu, kuris vykdė siuntos pristatymą gavėjui.
„Kaip informavo Slovakijos pašto operatorius, gavėjas atsiimdamas siuntą pastebėjo, kad ji pažeista ir trūksta dalies siuntos turinio. Buvo pareikšta pretenzija ir vykdytas tyrimas, tačiau nustatyti, kur galėjo įvykti incidentas – išsiuntimo šalyje, vykstant tranzitiniam pašto siuntos transportavimui ar gavimo šalyje, nepavyko.
Nepaisant to, vadovaudamasis Pasauline pašto konvencija, „Lietuvos paštas“, kaip siunčiančioji šalis, prisiima atsakomybę ir atlygins klientui žalą laikantis Lietuvos Respublikos Pašto įstatymo nuostatų“, – tvirtino jis.
Atstovo teigimu, šis incidentas nėra malonus abiem pusėms, todėl bus vykdomas papildomas siuntos patikrinimas siekiant nustatyti, kokia buvo siuntos kokybė pateikiant ją vežėjui, ir ar buvo tinkamai laikytasi numatytų reikalavimų.
Tarptautinių siuntų srautas ženkliai auga
T. Bašarovas taip pat nurodė, kad kiekvienais metais žymiai augant tarptautinių siuntų srautui, pastaruoju metu atidžiai prižiūrimi ir analizuojami procesai, kad būtų užtikrintas saugus ir kokybiškas pašto siuntų apdorojimas ir jų pristatymas. Šiemet per 9 mėnesius „Lietuvos paštu“ išsiųsta ir gauta daugiau nei 40 mln. pašto siuntų. Iš užsienio į Lietuvą šiemet atkeliavo beveik 15 proc. daugiau pašto siuntų nei pernai.
„Siekiame kuo glaudžiau bendradarbiauti su užsienio šalių paštais, kad būtų laikomasi aukščiausių teikiamų pašto paslaugų kokybės reikalavimų, kuriuos užtikrintų tiek pašto siuntas siunčiančioji, tiek jas priimančioji šalys.
Tarptautinėms pašto siuntoms dažnai tenka būti transportuojamoms per kelias valstybes. Logistinė grandinė yra ilga, todėl neretai kyla ir daugiau su pašto siuntos pristatymu susijusių nesklandumų“, – galimas klaidų priežastis vardijo jis.
Pasak atstovo, atvejai, kai siunta pasimeta ir nėra pristatoma gavėjui ar pažeidžiama jos pakuotė ir dingsta dalis jos turinio, nėra dažni: „Iš viso šiais metais per 9 mėnesius esame gavę ir išanalizavę apie 1200 pagrįstų skundų. Tai sudaro apie 0,03 proc. nuo viso Lietuvos paštu siųsto ir gauto pašto siuntų srauto. Klientų kompensacijoms buvo išmokėta per 45 tūkst. eurų, iš kurių didžiąją dalį – net apie 80 proc. atlygino užsienio pašto operatoriai, kurie prisiėmė atsakomybę dėl siuntų, kurias transportuojant buvo nesklandumų ir patirti nuostoliai.“