Yra nuomonių, kad žiema be neigiamos temperatūros būtų geresnis variantas Lietuvai, - ar pagrįsti tokie teiginiai?
Prieš porą metų, sumažėjus temperatūrai, į tai sureagavo ir parduotuvių lankytojai. Prekybos centruose, kurie turi požemines automobilių stovėjimo aikšteles, apyvarta įvairiais skaičiavimais išaugo iki trisdešimties procentų. Taip pat padidėjo ir vidutiniškai vieno asmens išleidžiama pinigų suma – ko gero, būtent dėl žemos temperatūros norima apsirūpinti maisto atsargomis iš anksto.
Teigiamai šaltį vertina ir smulkusis verslas. Kuo žemesnė temperatūra – tuo labiau išauga įvairaus kuro paklausa. Pavyzdžiui, pastaruoju metu vis labiau populiarėja pjuvenų briketai.
„Tokio kuro kaina yra bemaž tokia pat kaip ir malkų, tačiau žymiai mažiau rūpesčių: malkas reikia pjauti, skaldyti, sandėliuoti, o pjuvenų briketai sandariai supakuoti ir juos galima įsigyti nedideliais kiekiais - tiek, kiek reikia savaitei ar mėnesiui“, – sakė pjuvenų briketų gamyba užsiimantis smulkusis verslininkas Mindaugas.
Kitokią nukritusios temperatūros pusę mato statybų sektoriaus įmonės. Statybų bendrovės „Altausta“ vadovas šaltį vertino kaip papildomas išlaidas ir priežastį, dėl kurios koreguojami darbai.
„Buvo laikotarpis, kai žiemomis ir mes ėjome atostogų, ilsėjomės. Dabar negalime sau to leisti. Lauke, esant tokiam speigui, neįmanoma dirbti ne vien tik dėl techninių sąlygų, bet ir dėl žmonių sveikatos: šąla rankos, skruostai. Tačiau finansine prasme šalti orai visada atsiliepia verslui. Stipriau atšalus persikėlėme dirbti į patalpas. Nors jas įšildyti turime iš savo lėšų, taupyti neketiname. Žinoma, šaltis ar net speigas sulėtino ir mūsų bendrovės darbų tempus.“
Medienos gaminių įmonė „Alantas“ dėl atėjusių šalčių taip pat yra priversta koreguoti savo veiklą.
„Mūsų bendrovė įsikūrusi bene 3000 kvadratinių metrų patalpose. Be to, tai labai aukštos patalpos. Tarkime, lakavimo cechui būtina nuolatinė oro ventiliacija, kai patalpos oras stumiamas laukan, o iš lauko imamas šviežas oras, kurį būtina įšildyti iki mažiausiai 22 laipsnių pagal Celsijų. Kai už lango spaudžia 20–30 laipsnių šaltis, tai padaryti darosi sudėtinga. Be to, šaltyje yra priversti darbuotis ir dalis darbuotojų, kurie gaminius krauna į automobilius, o nuvežę klientams iškrauna. Gesta asmeniniai darbuotojų automobiliai, kurių pabaigę darbus žmonės paprasčiausiai nebeužveda ir palieka kieme“, – sakė bendrovės direktorius Juozas Kniukšta.
Nukritus temperatūrai pirkimai padidėjo
- Kokią įtaką prekybai turi atšalę orai?
- Didysis žiemos pirkimas prasidėjo sausį, ypač nukritus temperatūrai. Paklausiausios buvo darbo aprangos, kurias pirko visi pagal savo kišenę. Kainuos už aprangos komplektą (batai, viršutiniai rūbai) svyravo nuo 150 iki 800 litų. Vertinančių kokybę sumokėtų už pirkinius pinigų suma sudarė ne vieną tūkstantį litų.
- Kaip kito pardavimai lyginant su praėjusiais metais?
- Imant laikotarpį nuo lapkričio pirmosios iki dabar, pardavimų augimas sudaro maždaug 220 procentų. Tam įtakos galėjo turėti ir nauja įmonės reklamos kampanija, pasikeitęs tinklapis (...). Iš kitos pusės, dalį savo asortimento pakeitėme kokybiškesniais rūbais, kurių ir kaina, savaime suprantama, didesnė.
- Kuris sezonas geresnis – vasaros ar žiemos?
- Pelno atžvilgiu geresnis žiemos sezonas. Bet kuriuo atveju, yra perkamas visas rūbų komplektas, tačiau komplektas vasarai gerokai skiriasi nuo komplekto žiemai. Kokybiško vasarinio komplekto kaina yra iki keturių šimtų litų, o komplekto žiemai kaina neretai siekia tūkstantį litų ar daugiau.
Straipsnis parengtas bendradarbiaujant su programa „Talentų Karta“.
Talentų Karta - tai organizacija, kuri jauniems žmonėms padeda aptikti savo stipriąsias puses ir karjeros kryptį, o verslui rasti žmones, kurie nori ir gali dirbti.
Jaunimui - tai kaip svajonių universitetas, kuriame daug savęs patyriminio pažinimo, o verslui – kaip patobulinta įdarbinimo agentūra, padedanti surasti labiausiai motyvuotus ir gebančius dirbti darbuotojus.
DELFI Piliečio reportažai – tai viena iš 6 mėnesių programos dalių. Jos metu Talentų Kartos dalyviai gvildeno šalies aktualijas ir, atradę savyje žurnalisto gyslelę, rengė straipsnius bei reportažus skaitytojams.
www.talentukarta.lt