Pasak jos, visi aplinkui supranta, kad pensinio amžiaus sulaukęs giminaitis kelia didžiulį pavojų kitiems vairuotojams ir jiems baisu pagalvoti, kad kokį nelaimingą kartą užmigęs prie vairo, jis gali pražudyti nekaltus žmones.
„Ir tokia nelaimė įvyktų tik dėl to, kad jis nebėra įgalus vairuoti ir pats to nesuvokia. Bėda yra ta, kad Lietuvoje pagal įstatymus, kiek mes domėjomės, nėra būdų be gydytojo žinios atimti teisę vairuoti. Nors yra rekomendacijos, kad tokio amžiaus žmonės kiekvienais metais turėtų tikrintis kaip, pavyzdžiui, mašina turi „praeiti“ techninę apžiūrą kas dvejus metus. Atsakymas vienintelis – jeigu žmogus nesitikrina sveikatos savo noru, niekam dėl to galvos neskauda. Vadinasi, toks žmogus gali važinėti gatvėse“, – piktinosi moteris.
Jos nuomone, tai yra dar baisiau negu važinėjantis su 0.5 promilės, kadangi pastarasis dėl to tik dar labiau susikaupia ir atidžiau stebi situaciją kelyje.
„Mūsų giminaitis atvirkščiai – tik dar labiau atsipalaiduoja. Daug parodo ir tai, kad su juo atsisako važiuoti jau kiti žmonės. Pavyzdžiui, jis nuvažiuoja į parduotuvę, ten apsiperka, pamiega mašinoje ir važiuoja atgal. Tai reiškia, kad jo sveikata jam trukdo vairuoti ir šeimos gydytoja turėtų paskambinti į „Regitrą“ ir įspėti, kad jis yra neįgalus vairuoti“, – teigia DELFI skaitytoja.
Moters teigimu, gydytojai greičiausiai apie tai net nepagalvoja, o giminaitis jau yra turėjęs avarijų. Visgi kol niekas nenukentėjo, tol ir niekas nėra daroma. „Galima palyginti su Matuko tragedija – kol neatsitinka kas nors tragiško, tol nieks nesiima jokių priemonių“.
Nustato medicinos įstaigos
„Regitros” komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė DELFI nurodė, kad sveikatos reikalavimus vairuotojams nustato medicinos įstaigos, kuriais remiantis yra išduodami ar keičiami vairuotojo pažymėjimai.
„Regitrai“ svarbiausia, jog į eismą patektų tik tinkamos sveikatos būklės asmenys, kurie nekeltų grėsmės nei sau, nei aplinkiniams. Taigi, ar asmens sveikatos būklė leidžia vairuoti transporto priemonę, visais atvejais sprendžia medikai“, – tvirtino ji. Pasak specialistės, išduodant naują vairuotojo pažymėjimą, „Regitra“ iš asmens reikalauja galiojančios vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininės pažymos, kuri patvirtintų, kad asmens sveikatos būklė yra tinkama vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemonę.
„Vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininėse pažymose taip pat gali būti nurodyti ir tam tikri medikų apribojimai vairuotojui“, – pasakojo E. Bardauskienė.
Eisme – tik tinkamos sveikatos būklės asmenys
Atstovės teigimu, atsižvelgiant į tai, jog su amžiumi sveikatos būklė gali kisti kiek greičiau nei įprastai, nuo 55 metų vairuotojų sveikatos būklės patikrinimai yra dažnesni.
„Vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše apibrėžiama, kad asmenims iki 55 metų sveikata tikrinama kas dešimt metų, nuo 56 iki 69-erių – kartą per penkerius metus, 70–79 metų asmenims sveikatą pasitikrinti reikia kas dvejus metus, o sulaukusiems 80 metų ir vis dar vairuojantiems – kasmet“, – paaiškino ji.
Taip pat, pasak specialistės, gali pasitaikyti ir tokia situacija, jog asmens sveikatos būklė pasikeitė ir jis nebegali tinkamai vairuoti transporto priemonės, tuomet „Regitra“ apie tai yra informuojama, o vairuotojo pažymėjimo galiojimas – sustabdomas.
„Tačiau, jei po tam tikro laikotarpio asmens sveikata pagerėja, jam tereikia atvykti į „Regitrą“ ir pateikti medikų išvadą. Esant tinkamai sveikatos būklei, teisė vairuoti grąžinama ir egzaminų perlaikyti nereikia“, – nurodė E. Bardauskienė.