Kadangi studijuoju Škotijos mieste Aberdyne, skraidymas lėktuvu jau tapo dažnu keliavimo būdu, ypač dėl to, kad visas atostogas praleidžiu Lietuvoje ar kitose pasaulio šalyse. Tad, kaip ir kiekvienais metas, Kalėdų ir Naujųjų Metų šventes praleidau namuose Kaune. Šventinę kelionę namo buvau susiplanavusi iš anksto – bilietus nusipirkau prieš daugiau nei porą mėnesių vienoje agentūroje. Taigi, gruodžio 21 d. atvykusi į Aberdyno oro uostą, atlikau registraciją skrydžiui „Aberdynas-Vilnius“ per Amsterdamą. Iki Amsterdamo mane skraidino KLM avialinijos, o nuo ten iki namų – „Air Lituanica“. Dėl tam tikrų priežasčių, man leido užsiregistruoti tik iki Amsterdamo, t.y. bilietą iki Vilniaus galėjau gauti tik atvykusi i Amsterdamą.
Nors pasirodė keista, kad jungtinio skrydžio metu registruojama ne į galutinį tašką, per daug neišgyvenau, nes Amsterdame turėjau marias laiko rasti registracijos punktus. Deja, kelionėje atgal į Aberdyną manęs laukė ne toks malonus scenarijus. Mano skrydis atgal į Škotiją buvo ankstyvą sausio 5 d. rytą. Kaip visuomet, diena, kai reikia atsisveikint su šeima ir draugais, nėra pati džiaugsmingiausia, tad ir šįkart palikau namus su lengva širdgėla. Guodė tai, kad laukia trumpa ir nesudėtinga kelionė – jau apie 10 val. vietos laiku turėjau pasiekti Aberdyną.
Atvykusi į Vilniaus oro uostą, nuskubėjau prie „Air Lituanica“ registracijos stalo, prie kurio man ir vėl pateikė bilietą tik iki Amsterdamo. Tik šįkart man tai sukėlė nerimą – Amsterdame turėjau vos pusantros valandos, per kurias privalėjau surasti registracijos punktą ir gauti bilietą į kitą lėktuvą. Kaip žinia, registracija į skrydį baigiasi valandą prieš skrydį, o tai reiškė, kad turėsiu vos pusvalandį gigantiškame Amsterdamo oro uoste surasti reikalingą registracijos punktą ir iš naujo atstovėti visas eiles. Vis dėlto, „Air Lituanica“ avialinijų darbuotojas bandė mane nuraminti teigdamas, kad viskas bus aišku ir paprasta. Įsėdus į lėktuvą trumpam pradingęs nerimas po truputį sugrįžo – skrydis vėlavo. Vos lėktuvui pakilus, ėmiau sekti laikrodį, įsivaizduodama, kaip braunuosi pro minią oro uoste, ieškodama reikalingo registracijos stalo ir bandydama suspėti. Lėktuvui nusileidus Amsterdame žvilgtelėjau į laikrodį – 8.39 val., o mano skrydis – 9.40 val.! Vis tik nepasiduodama, nubėgau iki registracijos punkto, kad išgirsčiau man ir taip jau žinomą atsakymą: „Bilieto Jums neturime, nes pavėlavote į registraciją. Bet bandykite, gal priims į lėktuvą“. Jei bučiau turėjusi laiko, būčiau atšovusi: „Niekur aš nevėluoju, man tiesiog neleido registruotis!“. Bet...
Atstovėjusi paso kontrolės eilėje ir jau išprašiusi žmonių mane praleisti saugumo patikrinimo punkte, šiaip ne taip atsiradau prie vartų 30 min. prieš skrydį ir maldavau, kad mane įleistų. Deja, gavau šaltą atsakymą, kad vietos man nėra ir tik pati esu kalta dėl to, kad vėluoju. Tai buvo paskutinis lašas – pajutau, kaip drėksta akys, o aš vos tegaliu išstenėti, kad man neleido registruotis, kad mūsų skrydis vėlavo, kad aš viską dariau kaip ir kiekvieną kartą skrisdama... Ir jie manęs pasigailėjo!
Matydami, kad tai tiesa, pasiūlė vietą kitame reise į Aberdyną. Šiek tiek atsipalaidavusi padėkojau, suprasdama, kad tai mano vienintelė išeitis. Deja, mane ir vėl apėmė panika – šis skrydis tik vėlai vakare, po 14 valandų! Ką veikti oro uoste tiek laiko? Žinoma, niekas man nepasiūlė nei maisto kuponų, nei prisiglausti poilsio kambariuose, nes tai lyg ir ne KLM avialinijų kaltė. Tad visas tas valandas tryniausi iš kampo į kampą – su knyga, planšete, žurnalais, apėjusi visas parduotuves ir kelias kavines, nusnūdusi ant foteliuko, jaučiausi kaip benamė.
Po 12 valandų beviltiško klaidžiojimo, pavyzdingai prisistačiau prie savo vartų, nekantriai laukdama, kada paliksiu šią vietą. Šįkart viskas įvyko be nesklandumų, tad jau buvau patikėjusi, kad visi akibrokštai liko Amsterdame. Deja, lėktuvui nusileidus Aberdyne, manęs laukė dar vienas siurprizas – nėra lagamino! Nuėjusi į pamesto bagažo skyrių, nespėjau nė išsižioti, nes iškart pamačiau vidury salės pastatytą savo lagaminą. Pasirodo, mano lagaminas turėjo sėkmingesnę kelionę nei aš ir mane aplenkė! Taip jau yra, kad bagažą „Air Lituanica“ užregistruoja iki paskutinio kelionės taško, tačiau bagažo savininkams tenka suktis kaip išmano. Kitą dieną nusprendžiau paskambinti į „Air Lituanica“ avialinijų klientų aptarnavimo centrą, tikėdamasi, kad papasakojusi apie savo kelionę padėsiu jiems išspręsti šias problemas ir pasirūpinsiu, kad kitiems keleiviams netektų atsidurti tokioje pat situacijoje. Deja, „Air Lituanica“ avialinijų atstovai nebuvo nei supratingi, nei paslaugūs. Išklausę mane jie pareiškė, kad šis nesusipratimas yra agentūros, kurioje buvo pirkti bilietai, o ne jų avialinijų kaltė.
Pabrėžiu, kad būtent jų (o ne agentūros) lėktuvo vėlavimas sukėlė visus nepatogumus ir tai, kad lagaminas buvo registruotas į abu skrydžius, o keleivis ne, tačiau gauti jokios kompensacijos ar bent pažado, kad bus padaryta viskas, kad ateityje toks scenarijus nepasikartotų nepavyko. Liūdna, tačiau vienintelės Lietuvos avialinijos nesugeba vertinti ir rūpintis net tais keliais klientais, kuriuos turi (o gal jau tik turėjo?...).
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!
Skrydžių bendrovės „Air Litunica“ atstovės Sandros Meškauskaitės komentaras:
„Mūsų oro linijų bendrovė turi jungiamųjų skrydžių sutartis su „KLM Royal Dutch“ ir „Air France“ kompanijomis, tad keleiviai gali skristi iš įvairių miestų į Vilnių per Amsterdamą ar Paryžių. Jungiamiesiems skrydžiams gali būti vykdoma bendra visų skrydžio segmentų registracija arba registracija per tranzitinius registracijos centrus oro uostuose.
Keleivės minimu atveju registraciją į antrą skrydžio segmentą reikėjo atlikti tranzitinių keleivių registracijos centre arba prie specialių „transfer self chech-in“ terminalų, kurie yra visoje Amsterdamo oro uosto riboto patekimo keleivių laukimo zonoje, todėl keleiviams nereikia išeiti į bendrąsias oro uosto erdves, laukimo ar registracijos sales, jie tik išlipę iš lėktuvo gali pasidaryti tęstinę registraciją ir keliauti prie sekančių laipinimo vartų.
Bagažas, nepaisant registracijos tipo, visada keliauja iki galutinio taško. Keleivės atveju tikriausiai įvyko nesusikalbėjimas registracijos į skrydį metu, atsiprašome, jeigu informacija buvo suteikta netiksliai. Minimu atveju antrojo segmento vežėjas – „KLM Royal Dutch“ – turi teisę nepriimti keleivės į skrydį ir neprivalo siūlyti kito skrydžio, tačiau mūsų Klientų aptarnavimo centro prašymu buvo padaryta išimtis ir keleivė pasiekė savo kelionės tikslą – jai buvo pasiūlytas kitas skrydis, dėkojame savo partneriams, kad buvo geranoriškai pažiūrėta į situaciją. Suprantame, kad keleivei ši kelionė nebuvo maloni, tačiau norime visiems priminti, kad atidžiai sektumėte informaciją, kurią suteikia Jūsų bilietų pardavėjas, oro linijų bendrovė ar registratorės, visada visi aptarnaujantys keleivius darbuotojai yra pasirengę padėti iškilus neaiškumams.“