Vis išgirsdavau: „Tie siuntėjai netvarkingi, apsileidę, nesąžiningi.“
Ir dar daug visokiausių epitetų apie pardavėjus išgirsdavau. Nebuvau susidariusi nuomonės apie siuntėjus, bet prisipažinsiu, vis pagalvodavau, ar tai gali būti tiesa.
Na štai ir atėjo ta diena, kai savo užsakytų dviejų siuntinukų iš „Wish“ negavau ir aš. Užvirė pyktis ir galvoje tarsi šnibždėjo: „O tu netikėjai...“
Pradėjau ieškoti kontaktų, kaip susisiekti su ta svetaine, su jos pardavimų ar kontrolės skyriumi. Viduje taip mūsų vadinamus pardavėjus kiniečius apkalbėjau ne gražiausiais epitetais, bet šovusi mintis pasekti savo siuntos buvimo vietą keiksmažodžius sudėliojo kita linkme.
Balandžio 23 dieną užsakytos prekės gegužės 25 d. jau buvo Lietuvoje (Arrive at Destination Transit Hub, LTU). Beje, kol sugalvojau pasekti prekę, jau buvau parašiusi į „Wish“ piktą laišką dėl negautų siuntų. Įdomiausia tai, kad jau kitą dieną gavau labai draugišką jų atsakymą su pasiūlymu grąžinti už prekes sumokėtus pinigus. Bet juk esmė ne pinigai. Dabar jau žaidė principas. Laiškeliu atsiprašiau „Wish“ ir ėmiausi paieškų Lietuvoje.
Susiradusi Lietuvos siuntų sekimo svetainę suvedžiau savo siuntų numerius ir vėl gavau atsakymą: „ Arrive at Destination Transit Hub LT“, Days in transit 87.
Parašiau laiškutį su užklausomis apie dingusias siuntas info@post.lt. Atsakymo nesulaukiu jau savaitę... Nors „Wish“ atsakė per dieną.
Kyla klausimas: ar aš kažko nesuprantu, ar tikrai visus negražius epitetus skirtus „Wish“ reiktų perkelti lietuviams? Gal kas susidūrėte su panašia situacija ir patartumėte, ką reiktų daryti ir kur kreiptis? Kaip minėjau, čia žaidžia ne pinigai, o principai.
***
Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė atsakė, kad visos siuntos keliauja lėčiau dėl pandemijos.
„Visų pirma, atsiprašome klientės, kad ji negavo operatyvaus atsakymo dėl savo siuntos. Tikėtina, kad siunta nėra niekur dingusi, tačiau šiuo metu pristatymas iš Kinijos užtrunka kur kas ilgiau. Kadangi siunta yra neregistruota, negalime gauti tikslios informacijos, kur ji šiuo metu yra.
Norime atkreipti visų klientų, besisiunčiančių iš Kinijos, dėmesį. Siuntos dėl „Covid-19“ pandemijos gali vėluoti net iki kelių mėnesių. Pagrindinė priežastis yra sutrikusi logistikos grandinė tiek Kinijos viduje, tiek išorėje.
Didžioji dalis kiniškų siuntų į Europą prieš pandemiją patekdavo keleiviniais lėktuvais. Šiuo metu vis dar neatsistačius jų maršrutams, siuntos į Europą pasiekia kitu transportu – traukiniais, laivais. Todėl pristatymo laikas yra išsitęsęs.
Taip pat sutrikimų yra ir pačioje Kinijoje – dėl kai kurių griežtų karantininių verslų apribojimų yra susidarę elektroninių parduotuvių užsakymų atsilikimas. Mūsų žiniomis, Kinijos e-parduotuvės aktyviai bando išspręsti šią problemą“, – teigė V. Budrienė.