„Pusę nakties ir šį rytą iki 07.30 val., kiek žinoma, visame Ignalinos rajone (rajonas nemažas, žiūrint teritoriją) nebuvo elektros. Gedimas ar hibridinė ataka? Iš ESO nebuvo nė vieno pranešimo apie gedimus (įprastai ir telefonu, ir el. paštu informuoja)“, – rašo skaitytojas Matas.
Socialiniuose tinkluose Ignalinos rajono gyventojai taip pat piktinosi ir dalinosi nerimu. Temperatūrai nukritus iki -25 laipsnių šalčio, kai kurie gyventojai liko be šildymo, nerimauta, kad gali užšalti ir vanduo. Žmonės feisbuko grupėje taip pat tikina negavę jokių žinučių iš ESO dėl dingusios elektros ilgiau nei 4 valandas, nors įprastai, kaip teigia jie, tokios perspėjimo žinutės ateina net jei elektra dingsta 5 minutėms.
„Čia gi pasienis, išties nejauku nežinoti, kas vyksta, o susisiekti su niekuo nepavyksta“, – rašo gyventoja Vaida.
Kiti gyventojai taip pat aiškino negavę jokių pranešimų, nors įprastai juos gaudavo.
Elektra dingo dėl gedimo
Elektros tinklą, kuriame įvyko tiekimo sutrikimas, prižiūri „Litgrid“. Jų atstovas Matas Noreika „Delfi“ patikino, kad tai tikrai nebuvo hibridinė ataka, o elektra buvo dingusi dėl gedimo.
„Pirmadienį, 4:24 val., dėl gedimo atsijungė 110 kV elektros perdavimo linija Dūkštas–Kazitiškis–Padysnis–Didžiasalis–Ignalina. Daliai vartotojų energijos tiekimas atnaujintas 6:28 val., visiems tiekimas galutinai atstatytas 7:27 val.
Gedimo priežastys nustatinėjamos, atsiprašome gyventojų už nepatogumus“, – sako jis.
M. Noreika pabrėžia, kad pranešimus apie gedimus gyventojams siunčia ESO. Jie esą buvo informuoti iškart, kai tik įvyko gedimas.
Tuo tarpu ESO atstovė Rasa Juodkienė „Delfi“ sakė, kad žinutės gyventojams pradėtos siųsti 7.00 val ryto. Pasidomėjus, kodėl informacija gyventojų nepasiekė anksčiau, ji tikina, kad informaciniai pranešimai gyventojams siunčiama tik nuo 6 val. ryto, nes taip norėjo patys gyventojai.
„Pagal dabar galiojančias taisykles, kuriuos buvo parengtos atsižvelgiant į gyventojų nuomonę, informaciniai pranešimai trumposiomis žinutėmis siunčiami nuo 6 val. ryto arba, kaip šiuo atveju, rankiniu būdu sistemai perduoti 7 val. ryto. Per šią valandą vyko intensyvūs darbai, kad elektros energijos tiekimas būtų kuo operatyviau atstatytas visiems vartotojams.
Suprantame vartotojų susirūpinimą ir primename, kad apie elektros energijos sutrikimus galima informuoti internetu ir kreipiantis į klientų aptarnavimo centrą telefonu +37069761852“, – aiškina ESO atstovė.