Delfi skaitytoja tikina, kad Vilniaus oro uoste patyrė nepagarbą ir pasityčiojimą.
„Patikros punkte dirbantis personalas išsityčiojo tikrinant kosmetinę. Kiekvieną daiktą išiminėjo ir liepė sudėt į skysčiams skirtą maišelį, o kas netelpa išmesti. Kas galimai „išmetama“ yra pasisavinama pačių darbuotojų. Ir dar skundėsi, kad per mažai daiktų „išmečiau“, – rašė ji.
Anot skaitytojos, ji patyrė ypač nemalonius jausmus.
„Nuo kada akių tušą, lūpų balzamą, akių pieštuką reikia atskirti nuo kremų? Tiek, kiek esu skridus iš įvairiausių oro uostų visame pasaulyje jokiose patikrose nebuvo išimami daiktai iš kosmetinės liepiant visus sudėti į juokingai mažą tik skysčiam skirtą maišelį“, – piktinosi skaitytoja.
Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius apgailestauja, kad dėl saugos procedūrų keleivė pasijuto nepatogiai.
Pasak jo, dauguma kosmetikos gaminių, taip pat ir minimi daiktai, kaip lūpų balzamas, akių tušas, aviacijos saugumo taisyklėse ir tvarkose traktuojami, kaip skysčiai, todėl jie privalo būti gabenami vieno litro maišelyje.
„Tinkamai nepasiruošus iš anksto, tai privaloma padaryti patikros metu. Aviacijos saugumo inspektoriai prieš praleisdami privalo įsitikinti, ar daiktas yra leistinas ir ar nėra priskiriamas skysčių kategorijai. Tais atvejais, kai keleiviai bando vežtis draudžiamą daiktą, oro uosto darbuotojai visada informuoja, kad jis gali rinktis, kaip pasielgti su tuo daiktų. Visada yra daugiau nei vienas pasirinkimas. Keleiviai daiktą gali perduoti jį palydėti atvykusiems draugams ar artimiesiems, gali palikti saugykloje arba paaukoti „Maisto bankui“, įmesdami į specialiai tam skirtas dėžes.
Keleivius visuomet raginame dar namuose pasidomėti, kokios aviacijos saugumo taisyklės galioja. Specialiai tam tikslui oro uostai yra paruošę internetinį įrankį – „Daiktų tikrintuvą“. Klientai taip pat visada informaciją gali pasitikslinti paskambinę į oro uosto skambučių centrą telefonu +37 612 44442“, – sako M. Zelenius.