„Teiraujuosi Jūsų, gal atsakysite, kodėl Kauno rajone remontuojama neseniai išasfaltuotą, palyginus gerą, lygų, neduobėtą kelią nuo Ringaudų iki Kačerginės? Remontuoja ne vientisą, o ruoželiais, atkarpomis. Tai kaip bus po remonto, kalneliai? Jūs pasidomėkite ir piliečiams atsakysite“, – į „Delfi“ kreipėsi skaitytojas Vytautas.

Sulaukta dar poros laiškų, kuriuose skaitytojai kelia analogiškus klausimus. Atkreipiamas dėmesys į tai, kad darbai prasidėjo prieš pat žiemą.

Kelio Kaunas – Šakiai remontas Kauno rajone

„Ši kelio atkarpa, kuri dabar kažkodėl tvarkoma tikrai nebuvo prastos būklės. Nejaugi Kelių direkcija turi per daug lėšų, kad pinigus investuoja į geros būklės kelio remontą? Kita vertus, stebina pats darbų organizavimas, laukta visą vasarą, o skusti asfalto dangą pradėta prieš pat žiemą. Dabar jau ima snigti, temperatūra – minusinė, tai kaip kelininkams seksis tokiomis sąlygomis kloti naują asfalto dangą, kokia bus jos kokybė ir ilgaamžiškumas“, – svarstė Modestas.

Skaitytoja Milda skundėsi, jog darbus pradėję kelininkai itin asfalto dangą nuima ne iš eilės, o palikdami senos dangos atkarpas.

„Šuo keliu tenka važiuoti du kartus dienoje, dardėti per šiuos kalnelius. Nesuvokiu, kad jie iš viso palikti, juk galima nuimti visą dangą iš eilės. Su kaimynais juokavome, kad tikriausiai taip padaryta dėl to, jog vairuotojai neviršytų greičio. Kaip tik atkreipiau dėmesį, jog čia laikai eismas ribojamas iki 50 kilometrų per valandą, tačiau dėl kelininkų paliktų salelių visi važiuoja kur kas lėčiau – apie 40 kilometrų per valandą greičiu, lauko važiuokles, gadina padangas“, – pastebėjo skaitytoja.

Kelio Kaunas – Šakiai remontas Kauno rajone

Šalina defektus

Kaip „Delfi“ aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Orentaitė, skaitytojų nurodytoje kelio atkarpoje (kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai atkarpa nuo 10,3 km iki 16,7 km) šiuo metu vykdomi garantiniai dangos defektų šalinimo darbai.

„Kelių direkcija atsakingai ir nuosekliai vykdo valstybinės reikšmės kelių patikrą. Šioje kelio atkarpoje rekonstravimo darbai buvo atlikti prieš septynerius metus, 2016 m. liepos mėn. Darbus vykdę rangovai atliktiems darbams suteikė septynerių metų garantinį darbų kokybės laiko terminą. Kelių direkcija, siekdama užtikrinti tinkamą kelio kokybę bei ilgą kelio tarnavimo laikotarpį, prieš baigiantis garantiniam atliktų rekonstravimo darbų laikui, kelio atkarpose inicijavo kelio būklės tyrimus. Dalyje rekonstruoto kelio atkarpų mobilia laboratorija atliktų tyrimų metu nustatyta, jog atlikti darbai turi defektų. Kelių direkcija darbus atlikusius rangovus įpareigojo defektus pašalinti, kad rekonstruotas kelias tarnautų tiek laiko, kiek numatyta. Rangovas šiuo metu šioje vietoje ir taiso skirtingose atkarpose Kelių direkcijos nustatytus defektus bei tai atlieka savo lėšomis.

Girdime ir suprantame vairuotojų lūkesčius, su kuriais jie susiduria skirtingų kelio atkarpų taisymo metu. Vis dėlto, prašome vairuotojų kantrybės ir supratimo, nes rangovų atliekami defektų šalinimo savo lėšomis darbai, yra būtina, siekiant kokybės bei atsakomybės. Atlikus šiuos darbus šis kelias bus kokybiškas, saugus ir tarnaus tiek, kiek numatyta“, – aiškinama atsakyme.

LAKD taip pat pabrėžia, jog valstybinės reikšmės kelių patikrą Kelių direkcija vykdo mobilia tyrimų laboratorija, leidžiančia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę, atliktų darbų kokybę. Atstovės teigimu, mobiliąja kelių laboratorija atliekami tyrimai iki minimumo sumažina žmogaus įtaką vertinant kelio dangos būklę. Po atliktų Kelių direkcijos mobilios laboratorijos tyrimų, objektai, taikant dvigubą kontrolę, pakartotinai tikrinami akredituotos ir nepriklausomos tyrimų laboratorijos.

„Per šiuos metus, iki lapkričio mėnesio, jau patikrinti 86 kelių ruožai, kuriuose buvo atliktas remontas, penkiuose iš jų rasta defektų. Iš tikrintų 148 garantinio laikotarpio objektų, neatitikimai buvo nustatyti aštuoniuose. Pagal Kelių direkcijos numatytą tvarką, rangovai defektus pašalino savo lėšomis.

Kelio ruožai yra tikrinami jų remonto metu, pabaigus remontą ir tęsiantis garantiniam laikotarpiui. Papildomai šalyje kasmet atliekami valstybinės reikšmės kelių tinklo tyrimai, kurie leidžia nustatyti kelių būklę ir jos kitimo tendencijas, paskirstyti turimas lėšas proporcingai, didesnę dalį jų skiriant kelių su asfalto danga būklei gerinti“, – aiškina J. Orentaitė.

Ačiū, kad dalijatės savo aktualijomis! Norite pranešti naujieną, išsakyti nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją