„Dabar purvas virto klampia koše, tad šią substanciją įveikti sunku net kalnų dviračiu. Ką jau kalbėti apie pėsčiuosius bei plento dviračiais, turinčiais itin siauras padangas važiuojančius žmones, šeimas su mažais vaikais? Šio purvyno viduryje – autobusų sustojimas, todėl žmonėms lieka tik du pasirinkimai: klampoti per purvą arba eiti judraus ir pavojingo plento kelkraščiu“, – piktinosi skaitytojas.

Pasak laiško autoriaus, vieną labiausiai besiplečiančių Kauno priemiesčio zonų, Ringaudų gyvenvietę, ir kurortinio Kačerginės miestelio prieigas sujungusį dviračių bei pėsčiųjų taką šalia judraus kelio Kaunas – Šakiai imta tiesti praėjusių metų rudenį. Spaudoje tąkart skelbta, kad jo pageidavo tiek vietos gyventojai, tiek ir Kauno rajono savivaldybė, o LAKD išgirdo prašymus bei ėmėsi darbų.

„Nors Kauną su Kačergine bei šalia esančiu Zapyškiu jungia palei Nemuną nutiestas dviračių takas, prasidėję naujo tako tiesimo darbai suteikė vilčių, kad gyvename iš tiesų modernioje valstybėje. Nes prie kelio Kaunas – Šakiai gyvena žmonės, tačiau nebuvo jokių šaligatvių, pėstiesiems tekdavo pavojingai eiti siaura šalikele. Tačiau tikrai negalvojau, jog fizinį aktyvumą ir saugumą skatinančios infrastruktūros kūrimas baigsis taip makabriškai, kai tarsi specialiai nusprendžiant pasityčioti iš žmonių, asfaltuotame take paliekant „kliūčių ruožą“, savotišką purvo vonią“, – svarstė skaitytojas.

Jis akcentavo, jog dar nebaigus visų tako tiesimo darbų į akis krito kelių šimtų metrų ruožas Virbališkių kaimo prieigose. Nors kitur jau buvo paklota asfalto danga, šioje vietoje – tik nukastas gruntas. Tačiau to niekas pernelyg nesureikšmino, takas buvo tiesiamas tam tikrais ruožais, plušo daug darbininkų ir technikos, todėl atrodė savaime suprantama, kad ir šioje atkarpoje bus asfalto danga.

„Baigėsi vasara, paskubomis atlikti paskutiniai darbai. Darbininkai lygino šalikeles, įrengė net grublėtos dangos trinkeles, kad geriau orientuotųsi neregiai. Galų gale – pastatė kelio ženklus, liudijančius, kad tai pėstiesiems ir dviratininkams skirtas takas. Tačiau purvo ruožas taip ir liko nesutvarkytas. Nesuvokiu, čia specialus sumanymas, siekis supažindinti žmones su gamtinėmis kliūtimis, kurias senoliai turėdavo įveikti klampodami į pradžios mokyklas, pasibaigę pinigai, ar elementarus valdininkų proto bei atsakomybės trūkumas“, – piktinosi skaitytojas.

Kauno rajone gyvenantis vyras minėjo pats neretai dviračiu link Kauno važiuojantis šiuo taku, dar dažniau vykstantis automobiliu šalia esančiu Šakius ir Kauną jungiančiu itin judriu keliu.

„Situacija – iš tiesų nėra juokinga. Kad pasiektų autobusų stotelę, klampoti purvynu nenorintys pėstieji turi žingsniuoti siauru judraus plento kelkraščiu. Beje, autobusų sustojimas – šio purvo ruožo viduryje, vienoje pusėje virš 100 metrų klampynės, antratiek – kitoje pusėje.

Patikėkite, rytinio transporto piko metu, apie 7 val. 30 min, kai tamsoje visi skuba į Kauną, itin nejauku regėti mažiausiai 70 kilometrų per valandą greičiu skriejančių automobilių pašonėje einančius mokinukus. Suprantama, į mokyklą jie nori nukeliauti švariais batais, todėl neina purvynu, žingsniuoja kelkraščiu.

Ta pati situacija važiuojant dviračiu. Tenka sukti į pavojingą šalikelę, nes rudenį šis kliūčių ruožas dėl pažliugusios žemės – sunkiai įveikiamas. Važiuoju kelkraščiu, kad aplenkčiau šį nesusipratimą, matau tą patį darant ir kitus dviratininkus. Baisiausia važiuoti sutemus, nors turiu visus reikiamus ir dar papildomus žibintus, nesu tikras ar visi vairuotojai – dėmesingi“, – apie nebaigtos asfaltuoti pėsčiųjų ir dviratininkų tako atkarpos keliamą grėsmę svarstė „Delfi“ skaitytojas.

Tikina, kad bus suremontuota


„Delfi“ kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD), siekiant išsiaiškinti, kodėl naujame dviračių ir pėsčiųjų take paliktas kelių šimtų metrų purvo ruožas.
Raštu pateiktame atsakyme patikinama, kad problema bus išspręsta.
„Minėtas ruožas kol kas nebaigtas dėl „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai ruožo nuo 7,47 iki 13,415 km rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus“ projekto projektinių sprendinių pakeitimų, kurie šiuo metu derinami su Kelių direkcija. Pabaigus derinimus, minėtas ruožas bus sutvarkytas ir taps homogeniška naujojo tako dalimi“, – teigia LAKD.

Kauno rajono savivaldybė patikslino, kad projektas dar nebaigtas dėl numatomų darbų, tačiau taip pat užtikrino – dviračių takas bus sutvarkytas.
„Dviračių tako Ringaudai-Kačerginė užsakovas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija, rangovas – UAB „Autokausta“. Šios įmonės atstovai informavo, kad projektas dar nebaigtas. Minėta atkarpa neišasfaltuota todėl, kad ESO rengiasi iškelti elektros kabelį. Atlikus šiuos darbus, takas bus išasfaltuotas“, – teigiama komentare.
Ačiū, kad dalijatės savo aktualijomis! Norite papasakoti savo istoriją, pranešti naujieną ar išsakyti nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją