„Delfi“ sulaukė dviejų skaitytojų laiškų, kuriuose jie stebisi lėtu Lietuvos pašto darbu. Iš užsienio atkeliaujančių siuntų tenka laukti itin ilgai.
„Siunčiant siuntas per Lietuvos paštą, dažnai pastebiu iš siuntėjų duotų sekimo nuorodų, kad siuntos būna jau kurį laiką Lietuvoje, bet paštas atsako, kad siunta dar pakeliui. Suprantama, kad net ir siuntai atkeliavus į Lietuvos sandėlius, tol, kol ji neužregistruojama, paštas ją laiko kaip neatėjusią. Panašu, kad paštas jas tiesiog „marinuoja“ dėl neaiškių priežasčių“, – rašo Saulius.
Jo persiųstame Lietuvos pašto laišku nurodoma, kad už pristatymo terminus atsakingas siuntėjas. Tokį teiginį skaitytojas sako esant juokingu.
„Nesuprantu, kaip siuntėjas/užsakovas, užsakęs tam tikrą siuntimo paslaugą, gali dar įtakoti Lietuvos paštą. Suprantu, kad tai ne DHL, bet toks darbų atlikimas nepriimtinas. Prieš kurį laiką paštas gyrėsi naująja rūšiavimo technika, tačiau akivaizdu, kad tai nieko nedavė vartotojams. Tampame pašto savivalės įkaitais. Skambinėjimas ir rašymas tampa beprasmiu“, – tikina Saulius.
Jo atveju, nuo tada, kai siuntėjo sekimo sistemoje parodyta, kad siunta Lietuvoje, iki kol ji atsirado mūsų šalies pašto sistemoje, praėjo daugiau nei dvi savaitės.
Su panašia situacija pasakoja susidūrusi ir vilnietė Karina. Ji pasakoja, jog iš užsienio siunta iškeliavo sausio 3 d., tačiau 20 d. Lietuvos pašte apie ją dar nebuvo jokių žinių.
„Aišku, parašiau į paštą, pasiteiravau, gal kur ta siunta guli neužregistruota. Man pasakė, kad ji dar tikrai neatkeliavusi, už ją atsako Italijos paštas. Kreipiausi ir į siuntėjo paštą, nes siunta buvo vertinga, bijojau prarasti. Šie man atrašė, kad siunta jau sausio 13 d. buvo pasiekusi Lietuvą. Galiausiai Lietuvos paštas ją „surado“ tik pačioje mėnesio pabaigoje“, – teigia skaitytoja.
Ji sako, kad taip buvo sugadinta daug nervų, kasdien tikrinant siuntos buvimo vietą. Anot Karinos, siuntėjas jau net buvo kreipęsis į Italijos paštą dėl galimai prarastos siuntos kompensacijos.
„Truputį nesmagu, jei iš tiesų ta siunta kažkur gulėjo sandėlyje Lietuvoje, taip paliekant tiek mane, tiek siuntėją nežinioje, ir dar kaltinant siuntėją dėl ilgai trunkančio pristatymo“, – sako vilnietė.
Tikina, kad sistemoje rodoma informacija tiksli
Lietuvos pašto Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas „Delfi“ pasiteiravus, ar gali būti, kad siuntos sandėlyje tiesiog „marinuojamos“, aiškino, jog užsienio siuntėjų pateikiama informacija gali būti paprasčiausiai klaidinga.
„Didelė dalis pasaulinių internetinės prekybos platformų, vos išsiuntusios siuntą ir pirkėjui suteikusios siuntos sekimo numerį, pažymi esą siunta jau yra pasiekusi gavėjo šalį, šiuo atveju Lietuvą. Vis dėlto, norime atkreipti dėmesį, kad minėtose e.prekybos platformose pateikiami duomenys apie siuntos buvimo vietą kartais gali klaidinti. Taip atsitinka dėl to, kad e.prekybos platformos siuntos būseną nurodo neįvertinusios logistikos grandinėje pasitaikančių trikdžių ir kitų veiksnių. Kitaip tariant, siuntos laukiantis klientas gali matyti esą siunta jau pasiekusi Lietuvą, nors iš tiesų jos Lietuvos pašto logistikos centre dar nėra“, – dėsto specialistas.
Patikslinus, kad skaitytoja nesutampančią informaciją gavo ne tik iš internetinės prekybos platformos, bet ir iš užsienio pašto, L. Zadarackas sakė negalintis šio atvejo tiksliai komentuoti.
„Deja, nežinant siuntos numerio yra sudėtinga pakomentuoti konkretų atvejį ir kas lėmė įsivėlusį netikslumą, kuris buvo atvaizduotas kitos šalies pašto tinklalapyje“, – sako jis ir tikina, kad vis dėlto patikimiausias būdas sužinoti, kur šiuo metu yra siunta, yra įrašyti siuntos sekimo numerį paieškos langelyje, kuris yra Lietuvos pašto interneto svetainėje.
Ačiū, kad dalijatės savo naujienomis. Norite pranešti apie įvykį ar išsakyti nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt