Donatas pasakoja savo patirtį su „Bolt Drive“ programėle. Ja pasinaudoti nutarė važiuodamas atsiimti servise palikto automobilio. Tačiau jau atrakinant „Bolt“ priklausančią transporto priemonę, kilo iššūkis.
„Programėlė veikia neįprastai, rezervuoto automobilio nepavyko atrakinti tris kartus, perkrovus viską iš naujo – pavyksta. Niekis, šiek tiek lietaus niekam nepakenkė, o su programėlėmis taip jau būna, kartais jos ožiuojasi, – šypteli gyventojas. – Keliaujam toliau, maršrutas netolimas, eismas vidutiniškas, štai ir kelionės tikslas. Prisiparkuoju, skubu išjungti važiavimą, iš pirmo karto išmeta, kad kažkas nepavyko. Įsitikinu, kad durys užsidarė, spaudžiu pabaigos mygtuką ir skubu pas meistrą. Programėlių klausimus „ar patiko kelionė“ ir pan. dažniausiai ignoruoju ir išjungiu programą.“
Paprastai taip kelionės ir baigiasi. Anot skaitytojo, suma už kelionę nesiekė ir 4 eurų. Tačiau po kelių dienų sužinojo, jog pasivažinėjimas kainavo kur kas brangiau.
„Pasitikrinti lėšų balanso nuobodžiaudamas prisijungiau į banko programėlę ir akį patraukė rezervuota „Bolt“ suma už maždaug 23 eurus. Nustebau, nes keletą dienų šiomis paslaugomis tikrai nesinaudojau. Pažiūrėjus detaliau, pamačiau, kad panaši suma nuskaičiuota jau keletą kartų. Sunerimęs įsijungiau „Bolt“ programėlę ir, mano nuostabai, ten rodo aktyvų automobilį su mygtuku „baigti kelionę“. Paspaudus nedelsiant gavau pranešimą apie kelionės sąskaitą, kuri siekė virš 98 eurų. Negalėjau patikėti savo akimis, ne vienerius metus naudojuosi tokio pobūdžio paslaugomis ir atrodo toks atvejis neįmanomas“, – pasakoja Donatas.
Vis dėlto jis tikėjosi, jog pinigus atgauti pavyks – esą juk akivaizdu, kad automobilis stovėjo nenaudojamas nuo trečiadienio iki sekmadienio. Tačiau jį nustebino tai, kad iš programėlės neatėjo jokie pranešimai apie vykdomą paslaugą, nors pranešimai yra įjungti.
Skaitytojas pasakoja pabandęs kreiptis į klientų aptarnavimo centrą. Paaiškėjo, kad per klaidą pats paspaudė ne kelionės užbaigimo mygtuką, o tik užrakinimo. Kaip kompensacija jam pasiūlyta į „Bolt Balance“ sąskaitą grąžinti 25 proc. nuo sumos.
„Net žandikaulis atvipo paskaičius. Visad maniau, kad grąžinti reiškia atiduoti savininkui, o ne persidėti į savo balansą ir leisti pasinaudoti savo paslaugomis. Ir dar ketvirtadalį sumos, kuri tiesiog atsirado per klaidą. Galbūt esu naivus, o gal jau skaitosi įžūlus, bet niekad nepagalvočiau, kad milžiniškos įmonės politika būtų šitaip įsikibti į pinigus, kad ir kokiomis aplinkybėmis jie atsirado sąskaitoje ir nebeatiduoti jų.
Dar sykį pasiteiravus, ar šitoks sprendimas sąžiningas ir socialiai atsakingas, buvau patikintas, kad turėčiau ir taip būti laimingas šiuo kilniu gestu. Taip pat primintos taisyklės, kad esu pats kaltas. Ko niekada ir neneigiau“, – sako Donatas.
Paapgailestavus, kad ne tokio sprendimo tikėtasi, skaitytojas sako sulaukęs dar vieno atsakymo, kad į balanso sąskaitą bus pervesta dar 23,30 Eur.
Vyras sutinka, kaltė yra jo, tačiau sako, jog tikėjosi žmogiškesnio požiūrio į klaidą ir visiškos jos kompensacijos. Jis teigia esąs nusivylęs įmonės komunikacija, o kitus įspėja nepamesti atidumo.
Paaiškino, kodėl kelionė galėjo būti nebaigta
„Bolt Drive“ operacijų vadovas Lietuvoje Svajūnas Aliukonis „Delfi“ sakė, kad atvejai, kai klientai pamiršta užbaigti keliones programėlėje ir paslauga tęsiama, yra reti, tačiau jų pasitaiko.
„Visada prašome vairuotojų būti dėmesingiems tiek planuojant kelionę, tiek ją baigiant. Programėlė leidžia įvedus kelionės tikslą matyti, kur aplink nurodytą lokaciją yra parkavimui leidžiama zona, tą pasitikrinti reikėtų ir paliekant automobilį.
Užbaigti kelionę programėlėje gali tik pats vairuotojas – jis privalo įsitikinti, kad ji tikrai baigta. Sistema neleis to padaryti, jei automobilis nėra pasiruošęs: variklis privalo būti išjungtas, langai uždaryti. Taip pat programėlė leidžia vartotojui užrakinti automobilį be raktų, bet ir tą padarius, kelionė vis tiek privalo būti baigta.
Vairuotojai neturėtų su dalijimuisi skirtu automobiliu elgtis mažiau rūpestingai nei su įprastu – pagal paslaugos teikimo sąlygas, vartotojas yra atsakingas už kelias dešimtis tūkst. eurų ar daugiau kainuojantį automobilį. Dažniausiai neužbaigta kelionė reiškia atrakintą, be priežiūros paliktą automobilį, taigi rizika yra kur kas didesnė nei priskaičiuotos papildomos naudojimo valandos“, – aiškina S. Aliukonis.
Vis dėlto, pasak jo, net jeigu klientas ir paliko automobilį neužbaigęs kelionės programėlėje, yra stengiamasi jam padėti. Sistema esą išsiunčia pirmąjį perspėjimą po 15 minučių, antrąjį maždaug po valandos, todėl prieš naudojantis paslauga svarbu įsitikinti, kad telefono nustatymai leidžia programėlei siųsti pranešimus.
Jeigu neužbaigta kelionė pastebima vėliau, „Bolt Drive“ operacijų vadovas nurodo kreiptis į klientų aptarnavimo komandą.
„Dažniausiai, išsiaiškinus situaciją ir jeigu automobiliui nėra padaryta žala, kompensuojame dalį neužbaigtos kelionės kainos“, – aiškina jis.
Ačiū, kad dalijatės savo aktualijomis. Norite pranešti naujieną ar išsakyti savo mintis? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt