Pasipiktino neradusi taksometro
DELFI laišką parašiusi Violeta buvo nepatenkinta jos, kaip ji manė, iškviesto taksi automobilio suteiktomis paslaugomis. „Paskambinus šeštadienio rytą taksi numeriu (...) ir iškvietus taksi nuo Gedimino pr. 2 link Viršuliškių, buvo iškart pasakyta kaina – 19 litų. Įsėdus į taksi automobilį, jis buvo be šviečiančio ženklelio, neturėjo taksometro“, - laiške DELFI rašė moteris.
Jos teigimu, pasiteiravus vairuotojo, kodėl nėra taksometro, vairuotojas jai atsakė, kad išleistas naujas įstatymas ir kaina pasakoma iškart. „Jis tiksliai nežinojo, kur važiuoti, tai nesuprantu, kaip jie apskaičiavo kainą, - sakė skaitytoja. - Pradėjus klausinėti, vairuotojas net pagrasino išlaipinti viduryje kelio“.
Automobiliu važiavusi moteris pasipiktino negavusi ir įprasto kvito. „Galiausiai, kai atvežė iki namų, paprašėme čekio, o vairuotojas pradėjo ranka rašyti ant neaiškaus lapelio, tai neėmėme net tokio. Visad važiuojant šį atstumą taksi sumokame daugiausiai 14 litų“, - teigė Violeta.
Vietoj taksi paslaugų – automobilio nuoma
DELFI susisiekus su įmone UAB „Vipseta“, kuriai skambino ir taksi kvietė Violeta, jos atstovai patikino, kad įmonės veikla legali – jie teikia ne taksi, o momentinės nuomos paslaugą. Pasak telefonu atsiliepusio, tačiau prisistatyti nenorėjusio įmonės atstovo, apie tai paskambinusieji paprastai žino.
Jis paaiškino, kad dėl šios priežasties naudojantis jų įmonės paslaugomis kaina yra nustatoma ir pasakoma iš anksto. „Yra lentelė padaryta, kur yra maršrutai ir paskaičiuota optimali kaina. Iškvietus taksi vieną kartą, gali kainuoti 20 litų, kitą kartą – 30 litų. O čia, jeigu važiuojate tuo maršrutu, būna pasakyta, kad jei turite kišenėje 20 litų, jų tikrai užteks“, - sakė jis. Įmonės atstovo teigimu, kaina pasakoma iš anksto paskambinus.
Jis patikino, kad taksi ženklelio ant automobilių nėra todėl, kad vairuotojai keleivius vežioja su nuosavais automobiliais. „Čia žmonės dirba ne su įmonės automobiliais, o su nuosavais automobiliais. Jie išsiima individualios veiklos pažymą, moka valstybei mokesčius. Šitoje vietoje jokios apgaulės nėra. Pasaulyje (...) tai daug kur yra populiari paslauga, čia tiktai pas mus...Tie, kas jau naudojasi ne vienerius metus, puikiai žino, kad čia yra žymiai patogiau“, - kalbėjo telefonu atsiliepęs vyriškis.
Jis sakė, kad paslaugomis pasinaudojusiai moteriai buvo išrašytas paslaugų teikimo kvitas. „Jeigu mokesčių inspekcija išduoda leidimą, tai leiskit paklausti, kurioj vietoj čia yra nelegalu?“, - paklaustas apie veiklos legalumą sakė įmonės atstovas.
Savivaldybė: veikla – iš esmės legali
Kreipusis į Vilniaus savivaldybę, Miesto transporto skyriaus vedėjas Evaldas Matonis pakomentavo, kad trumpalaikė automobilio nuoma iš esmės yra legali veikla. „Tačiau tokia, kokia yra vykdoma šiuo metu Vilniuje – neatitinka įstatymuose numatytų reikalavimų. Nuomojant automobilį nėra būtinas taksometras, tačiau, remiantis Civiliniu kodeksu, yra privaloma rašytinė sutartis bei turi būti išrašomas nustatytos formos pinigų priėmimo-perdavimo kvitas (A4 lapo formato). Taksi veikla yra taip pat yra pakankamai griežtai reglamentuota – taksi vairuotojas turi turėti licenciją, turėti taksometrą ir kt.“, - bendrai apie tokią veiklą kalbėjo jis.
DELFI primena, kad Susisiekimo ministerija tokią veiklą laiko legalia, tačiau primena, kad užsiimant šia veikla būtina nuomos sutartis. „Pagal transporto priemonių nuomos teikiant vairavimo ir techninės priežiūros paslaugas sutartį nuomotojas įsipareigoja perduoti nuomininkui laikinai naudotis už užmokestį transporto priemonę ir suteikti tos transporto priemonės vairavimo ir techninės priežiūros paslaugas, o nuomininkas įsipareigoja mokėti nuomos sutartį. Asmenys, vairuojantys išnuomotą transporto priemonę, privalo būti nuomotojo darbuotojai. Pažymėtina, kad nuomos sutartis privalo būti rašytinė“, - į ankstesnę DELFI užklausą dėl šios veiklos legalumo atsakė ministerija.