DELFI parašęs vyras tvirtino, jog visi tik ir kalba apie netvarkingus automobilius, kurie rieda mūsų gatvėmis, bet jo užfiksuota techninė apžiūra jam sukėlė rimtų įtarimų.

„Štai įrodymas, kad techniškai netvarkingas automobilis kuo puikiausiai praeina techninę apžiūrą. Pastarojo automobilio vairuotojas gavo žalią lapą. Taip pat pakalbinau kontrolierių, kuris buvo atsakingas už šio automobilio apžiūrą. Jis man atsakė, kad automobilis užsistovėjęs, bet viskas tvarkoje. O juk visi puikiai žinome, kad mėlyni dūmai atsiranda, kai gausiai dega tepalas variklio degimo kameroje“, – teigė jis.

DELFI skaitytojo teigimu, automobilis buvo varomas benzinu. „Beje, perspėjus inspektorių, kad taršos tikrinimas buvo nufilmuotas, jis piktai pasiuntė mane šalin ir paragino kuo greičiau paviešinti vaizdo įrašą“.

DELFI kreipėsi į Alytaus TAS (techninės apžiūros stotis – DELFI) ir paprašė išsiaiškinti šį atvejį. Pasak techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovo TRANSEKSTA Renaldo Gabarto, „Transporto studijos“ specialistai sutiko, kad iš pažiūros viskas atrodo įtartinai ir galutinai išsklaidyti abejones pavyktų įvykdžius pakartotinį automobilio patikrinimą. Vis dėlto dėl tam tikrų priežasčių, liudininkas galėjo susidaryti ir klaidingą įspūdį.

„Neįprastai dideliu dūmų debesiu iš patikros linijoje stovėjusio automobilio išmetimo sistemos dėmesį patraukęs „VW Passat“ iš tiesų gavo teigiamą kontrolieriaus išvadą, nors vaizdas filmuotoje medžiagoje kelia tam tikrų įtarimų. Sulaukę atitinkamo jūsų skaitytojo klausimo paprašėme Alytaus TAC technikos direktoriaus Romualdo Skaisgirio detaliau panagrinėti šį atvejį. Jis savo ruožtu patikrino išmetamųjų dujų matavimo prietaiso užfiksuotus duomenis ir paprašė pateikti paaiškinimą „VW Passat“ tikrinusio kontrolieriaus.

Pastarasis nurodė, kad užvedus variklį iš tiesų pasirodė iš išmetimo balsvi dūmai, tačiau tai sietina su faktu, jog variklis dar buvo neįšilęs iki darbinės temperatūros. Kadangi dūmai aštraus kvapo neskleidė, todėl tai nebuvo vertinama kaip trūkumas. Pamatavus dviem režimais, tiek CO, tiek liambda (tai koeficientas, rodantis į degimo kamerą patenkančio kuro ir oro mišinio santykį) rodmenys atitiko reikalavimus. Dūmai galimai sklido dėl susidariusio kondensato išmetimo sistemoje ar šioje sistemoje susikaupiančių apnašų išsivalymo, nes kliento teigimu, automobilis nebuvo eksploatuojamas ilgesnį laiką“, – komentavo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (160)