Ribojamas neribotas internetas?
Su „Delfi“ redakcija susisiekęs Vaidas buvo nemenkai supykęs ir kėlė klausimą, kaip galima teigti, jog internetas yra neribojamas, tačiau iš tiesų jį riboti?
„Šiandien gavau pylos iš „Tele2“ už „nesąžiningą“ paslaugų naudojimą. Pasirodo, kai nusprendžiau užsisakyti namų interneto paslaugas ir pasirinkęs neribotą internetą, klydau. Nes internetas nėra neribotas.
Pasirodo, yra ribos, kiek supratau, 700GB mėnesiui. Viskas buvo gerai ištisus metus, nes su televizija, telefonais išnaudodavome tik apie 400GB per mėn. Bet kai vaikui nupirkome „Playstastion“, na kas žino, kiek žaidimai reikalauja duomenų persiuntimo, tas supranta, kad tas likutis neriboto interneto yra niekinis. Paskambinus į aptarnavimo linija, išgirdau: „yra mažomis raidelėmis parašyta“. Tai dabar galvoju, kas labiau nesąžiningas: aš, užsisakęs neribotą internetą ir viršijęs ribą, ar „Tele2“, ribodamas neribotą internetą ir tai užrašęs kažkur mažomis raidelėmis?“ – klausė vyras.
Taikoma sąžiningo paslaugų naudojimo praktika – kas tai?
Dėl šios situacijos susisiekėme su „Tele2“ ir paklausėme, ar internetas išties yra ribojamas bei ką turėtų žinoti tokias paslaugas įsigiję vartotojai. A. Buitkutė teigė, kad yra taikoma sąžiningo paslaugų naudojimo praktika bei papasakojo, kaip viskas vyksta praktiškai.
„Įsigyjant interneto ar pokalbių planą su neribotu duomenų kiekiu, interneto suvartojimas klientui nėra ribojamas. Taikoma įprasta sąžiningo paslaugų naudojimo praktika. Taisyklės numato, koks duomenų sunaudojimas laikomas sąžiningu, įprastu, o koks jas jau viršija. Tai reikalinga, kad operatoriai galėtų užtikrinti aukštos kokybės paslaugą visiems vartotojams.
Sąžiningo naudojimo sąlygų riba yra nustatoma įvertinus vidutinį vieno asmens interneto duomenų suvartojimą „Tele2“ tinkle – jis skaičiuojama pagal viešai prieinamus duomenis, kuriuos skelbia Ryšių reguliavimo tarnyba. „Tele2“ vertinimu, neatitinkantis sąžiningo naudojimo sąlygų vartojimas – tai kai vienas klientas jų sunaudoja 25 kartus daugiau už minėtą vidurkį. Įprastai tokio kiekio duomenų visiškai užtektų įprastoms, kasdienėms veikloms – naršyti internete, naudotis mobiliosiomis programėlėmis, žiūrėti internetinę televiziją, žaisti aukštos vaizdo kokybės video žaidimus ir pan.
Pavyzdžiui, net žaidžiant kompiuterinius žaidimus su itin aukštos kokybės vaizdu, duomenų sunaudojimas gali siekti iki 1GB per valandą. Jei būtų žaidžiama 12 valandų per parą, 7 dienas per savaitę, tai susidarytų daugiau kaip 300 GB per mėnesį, kurie, net ir pridėjus kitus eilinius kliento naršymo poreikius, dar neviršytų vadinamojo sąžiningo naudojimo ribos“, – komentare rašė „Tele2“ viešųjų ryšių vadovė.
Viršijus aptartą duomenų kiekį, pirmiausia, vartotojas yra įspėjamas, o vėliau už papildomai sunaudotus duomenis gali tekti susimokėti.
„Ryšio paslaugomis vienu metu naudojasi daugybė klientų, kuriems privalome užtikrinti reikiamos kokybės paslaugas. „Tele2“ klientui viršijus sąžiningo naudojimosi duomenimis ribą, jis pirmiausia yra perspėjamas. Klientas ir toliau gali naudotis interneto duomenimis, paslauga nėra ribojama. Jei per kitus 4 mėnesius kiekis vėl viršijamas, papildomi gigabaitai iki konkretaus kalendorinio mėnesio pabaigos gali būti apmokestinami pagal sutartyje nustatytą simbolinį tarifą (0,104 Eur/GB).
Kad būtų viršyta sąžiningo naudojimosi sąlygose numatyta riba, interneto turi būti naudojama itin daug ir paprastai toks naudojimas nėra skirtas vieno vartotojo vidutiniams įprastiems ryšio paslaugų poreikiams – greičiausiai tai dažnas itin didelių failų siuntimas arba neadekvačiai didelis interneto vartotojų skaičius, tenkantis vienam įrenginiui“, – teigė ji.