Teko sumokėti 50 litų baudą

„Apsilankymas Vilniaus prekybos centre „BIG” šio centro klientus gali labai nemaloniai nustebinti ir dar labiau paploninti piniginę, kai praėjus savaitei po apsipirkimo šiame centre iš Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos tarnybos organizavimo poskyrio gauni pranešimą dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo, o nuvykęs išsiaiškinti, kokį vis dėlto pažeidimą padarei, lieki labai nustebęs, kai pareigūnas pareiškia, jog buvo pažeisti KET ženklo 529 (stovėjimo ribotą laiką vieta) reikalavimai”, - laiške rašė skaitytojas Aleksas.

Jis pasakojo, kad kovo 25 d., apie 12 val. atvyko į Vilniaus prekybos centrą „BIG” apsipirkti, papietauti ir susitikti su keliais klientais. Prekybos centre Aleksas, jo teigimu, praleido apie 4 val. ir automobiliu išvažiavo iš šalia „BIG” prekybos cento esančios automobilių stovėjimo aikštelės.

„Po daugiau nei dviejų savaičių, t.y. 2013 m. balandžio 11 d., iš Vyriausiojo policijos komisariato buvo gautas pranešimas, kad 2013 m. kovo 25 d. 11:59 - 16:42 adresu Ukmergės g. 369, Vilnius, buvo pažeisti KET reikalavimai, ir įpareigojimas nustatytu laiku prisistatyti į Vilniaus vyriausiąjį komisariatą“, - rašė skaitytojas.

Gavęs tokį pranešimą jis sakė labai nustebęs ir nuvyko į policijos komisariatą susipažinti su KET pažeidimu. „Atvykus policijos komisariato pareigūnas paaiškino, kad buvo pažeista 2 valandų stovėjimo trukmė ir dėl to bus surašytas Administracinio teisės pažeidimo protokolas bei skiriama bauda nuo 100 iki 300 Lt. Policijos pareigūnas informavo, kad buvo gautos kelios, skirtingu laiku darytos foto nuotraukos, kurios įrodo, kad (...) automobilis toje pačioje automobilių stovėjimo aikštelėje praleido daugiau nei 2 val., tuo pažeisdamas KET reikalavimus“, - rašė jis.

Skaitytojas Aleksas nurodė, kad pranešimą apie per ilgai aikštelėje stovintį automobilį policijai pateikė UAB „Maxima” Regiono apsaugos vadovas. Pasak jo, susisiekus su vadovu buvo gautas atsakymas, kad belieka tik apgailestauti dėl susidariusios situacijos, nors ir visas tas laikas, už kurį dabar reikia susimokėti baudą, buvo praleistas prekybos centre. „Vadovas teigė, kad jis yra liepęs apsaugos darbuotojams stebėti stovėjimo aikštelę ir fotografuoti visas mašinas, o nustačius, kad automobilis stovi ilgiau nei 4 valandas (ne dvi valandas, kaip numato KET ženklas), perduoti nuotraukas policijai. Pasak vadovo, tuo siekiama užkirsti kelia piktnaudžiavimu nemokama stovėjimo aikštele, kurioje ne retai stato mašinas aplinkinių ofisų darbuotojai ar šalia gyvenantys gyventojai, kurie kartais palieka automobilius stovėjimo aikštelėje ir per naktį“, - teigė skaitytojas.

Pasak jo, pareiškimas dėl KET pažeidimo taip pat buvo parašytas su klaidomis - jame yra prieštaravimų nurodant automobilio stovėjimo aikštelėje laiką. „Pirma nurodoma, kad automobilis stovėjo nuo 11:59 iki 16:42 val. (nėra sudėtinga paskaičiuoti, kad nesusidaro net 5 valandos), o kitame sakinyje jau nurodoma, kad automobilis stovėjimo aikštelėje buvo paliktas apie 8 val. Pareiškime taip pat akcentuojama, kad stovėdamas automobilis atima iš kitų „BIG” prekybos centro lankytojų teisėtą teisę ir suteiktą galimybę pasinaudoti esančia nemokama automobilių stovėjimo aikštele iki 2 val. , - rašė skaitytojas. - Įdomu tai, kad prekybos centre praleidus daugiau nei 2 val. ši teisėta teisė ir galimybė staiga dingsta, nesuteikiant teisės netgi susimokėti už papildomą automobilių stovėjimo aikštelėje praleistą laiką, kadangi tokia galimybė nėra netgi numatyta ir susimokėti tiesiog nėra kur”.

Skaitytojas sakė, kad šio įvykio pasekmės jam - 50 Lt bauda ir metus laiko galiojanti nuobauda su įrašu KET pažeidimų istorijoje. „Panašu, kad vienintelė galima išeitis susimokėi už automobilio stovėjimą prekybos centro BIG aikštelėje ilgiau nei 2 val. – bauda policijai”, - rašė jis.

Bėda – automobilius statantys gyventojai

DELFI susisiekė su bendrovės „Newsec” valdančios prekybos centrą „BIG“, Turto valdymo padalinio vadovu Sigitu Jautakiu. Jis patvirtino, kad taisyklė, jog automobilis aikštelėje prie prekybos centro gali stovėti tik dvi valandas, iš tiesų galioja. „Ilgą laiką aikštelė prie prekybos centro buvo visiškai viešai laisvai prieinama visiems ir atsitiko tokia bėda, kad ji buvo pradėta naudoti daugiausiai ne prekybos centro lankytojų, bet aplinkinių biurų, gyventojų, kurie automobilius laikydavo visą dieną.

Iš esmės lankytojai, kurie atvažiuodavo į prekybos centrą, neberasdavo, kur parkuoti automobilio. Tai pirminė bėda, kurią mes turėjome. Tuomet buvo bandyta ieškoti sprendimų ir kartu su policijos pareigūnais buvo suderinti (...) galiojantys ženklai, kad būtų parkuojama ne daugiau negu dvi valandas, nes paprastai atėjus į prekybos centrą poros valandų užtenka. Po to jau, kai šis reguliavimas įsigaliojo, natūralu, kad policija turi teisę reaguoti į KET pažeidėjus“, - sakė jis. S. Jautakis patvirtino, kad prekybos centras, fiksuodamas pažeidėjus, bedradarbiauja su „Maxima“ darbuotojais.

„Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė taip pat patvirtino, kad aikštelė prie prekybos centro „problematiška“ – ten automobilius stato ne tik prekybos centro lankytojai. Darbuotojai tai fiksuoja filmuotoje medžiagoje ir perduoda policijai. „Ir šiuo atveju taip ir buvo – klientas stovėjo tikrai ilgiau, o ženklas reglamentuoja, kad galima stovėti tik dvi valandas“, - teigė ji. R. Saulytė sakė, kad prekybos aikštelėse prie kai kurių „Maxima“ parduotuvių yra galimybė susimokėti už stovėjimą, jei bus stovima ilgiau, nei nurodyta kelio ženkle.

Kalbėdamas apie straipsnyje aprašytą atvejį, S Jautakis sutiko, kad prekybos centre lankytojas iš tiesų gali praleisti daugiau nei dvi valandas. „Jeigu kalbėti apie šį konkretų atvejį, kai jūs pasakėte, kad buvo prekybos centre keturias valandas ar daugiau, mano galva iš tikrųjų gali būti, kad jei lankytojas nueina pavalgyti į restoraną, į vieną kitą parduotuvę, jis gali užtrukti daugiau negu dvi valandas. Taigi, jeigu tokie dalykai dažniau kartosis, musm reikia keisti reglamentavimą“, - sakė jis.

S. Jautakis apgailesatvo dėl susidariusios situacijos ir nurodė, kad šiuo atveju yra galimybė kompensuoti išlaidas baudą sumokėjusiam žmogui. „Jeigu tai yra besikartojantis atvejis ir mes matome, kad mūsų lankytojai užtrunka 3-4 val., mes pakeisime reguliavimą, kad, pavyzdžiui, būtų galima automobilį laikyti penkias valandas“, - apie galimą problemos sprendimą kalbėjo S. Jautakis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (249)