Bėda – nepatogus grafikas
DELFI skaitytoja Regina piktinosi, kad rytais tenka nuolat važiuoti visiškai pilnu autobusu.
„Vilniaus viešasis transportas - tikras pasityčiojimas iš vilniečių. Ypač rytais, piko metu, kai visi važiuoja į darbą. „Kaukaro“ stotelėje troleibusai būna tokie pilni, kad nuo 7 val. 15 min. iki 8 val. neįmanoma išlipti, o juo labiau - įlipti, kitose stotelėse neretai net nesutelpa žmonės, o Spaudos rūmų ir Narbuto stotelėse chaotiškos ir didžiulės grūstys. O kas bus rudens-žiemos metu, kada vilkėsime storesnius drabužius?, - rašė ji. - Iš stotelės „Kaukaro“ neįmanoma niekur nuvažiuoti be persėdimų, tai kam naudinga tokia reforma? Justiniškių ir Viršuliškių mikrorajono gyventojai prašo grąžinti buvusį 8 troleibuso maršrutą, nes daug vilniečių juo naudojosi, ypač rytais, piko metu, ir dėl to, atsilaisvintų vietų 7 maršruto troleibusuose“.
Kelis kartus per savaitę iš Santariškių į Naujamiestį važiuojanti DELFI skaitytoja Rasa nurodė, kad po reformos jai šį maršrutą tenka vykti ilgiau. „Aš pati dirbu VšĮ VU „Santariškių klinikos“. Tai universiteto ligoninė, todėl per savaitę vieną ar du kartus tenka važiuoti į VU Medicinos fakultetą (Čiurlionio g.). Štai ir kyla dabar klausimas, kaip greitai ir patogiai pasiekti fakultetą ir vėl grįžti atgal į ligoninę. Kai važiavo mikroautobusiukai, buvo patogu 15 mikroautobusu nuvažiuoti iš Santariškių iki Medicinos fakulteto per 30 min. Dabar tenka važiuoti 1G iki Žaliojo tilto ir laukti kito autobuso ar troleibuso, tai užtrunka 50 min. Pirkti nuolatinį mėnesio bilietą neapsimoka, važiuoju pasipildydama „Vilniečio“ kortelę. Grįžimas atgal į Santariškes - taip pat su persėdimais“, - stebėjosi ji.
Pasak Rasos, pirmadienį jai greitojo autobuso 2G Naujamiestyje teko laukti bene pusvalandį, nors per šį laiką jų turėję atvažiuoti kone penki. „Įdomiausia buvo, kai atvažiavo kartu du greitieji autobusai: nuo Savanoriu st. iki pat Santariškių jie lenktyniavo tarpusavyje, tai vienas aplenkia, tai tada bando kitas aplenkti, ir, žiūrėk, neleidžia lenkti užkirsdamas vienas autobusas kitam autobusui kelią“, - komišką situaciją prisiminė ji.
Keleivė: tokio siaubo dar nemačiau
Prisistatyti nenorėjusi pilietė sakė, kad viešuoju transportu naudojosi dešimt metų, bet tokios situacijos dar nėra buvę.
Ji pasakojo, kad didžiausias sunkumas viešojo transporto keleiviams – metas po darbo, kai dėl spūsčių neatvyksta autobusai, o tuomet juose tenka grūstis keleiviams. „Mano akimis, didžiausia problema yra laiku po darbo. Ji susidaro ne tik dėl to, kad tiesiog daug žmonių laukia autobuso, bet ir dėl to, kad „greitieji autobusai“, kurie turėtų važiuoti kas 7 minutes, tokiu metu atvyksta gal vienas per pusvalandį. Tokia mano patirtis beveik visą laiką. Taigi, kaip galima tikėtis normalios kelionės namo, jeigu visi laukiantieji lipa į pirmąjį po pusvalandžio atvykusį autobusą? Visi nori namo, turi savo planų, todėl mąsto turbūt vienodai – „kodėl būtent aš turiu laukti kito autobuso?“. Esu sulaukusi komentaro, kad jeigu nori važiuoti namo patogiai viešuoju transportu, nereikia išeiti iš darbo 17 val. Su tuo kategoriškai nesutinku. Negi dabar turime sėdėti viršvalandžius ir švaistyti laiką, dėl nesklandaus viešojo transporto...Juk daug žmonių vyksta į kitus darbus, pas gydytojus, į paskaitas, skuba pas artimuosius, paliktus mažus vaikus... todėl jie visi ir lipa, nes visi bando kovoti už savo vietą šioje kelionėje autobusu“, - laiške rašė ji.
Ji sakė verčiau besirenkanti automobilį, nors tuomet laiką tenka leisti spūstyse. „Sugedus automobiliui pamaniau, kad kol esu studentė, geriau sumokėsiu 20 Lt ir važinėsiuosi autobusu, bet po pirmųjų dienų patirties supratau, kad geriau permokėsiu nepalyginimai daugiau, stovėsiu tuose pačiuose kamščiuose, bet važiuosiu komfortiškai ir galėsiu su savimi vežtis sau reikalingus daiktus bei nematysiu visų susierzinusių veidų dėl „išlikimo“ autobuse, nebūsiu apstumdyta ir prieš kiekvieną lipą nereikės ilgai spėlioti ar pavyks įlipti. Labiausiai turėtų būti atsižvelgta į žmonių pasakojimus dėl žmonių suspaudimo durimis, ypatingai vaikų. Tai yra baisu. Jeigu turėčiau vaiką, tikrai būtų baisu tokiu metu leisti vykti viešuoju transportu, nes tai nėra saugu. Ir nesvarbu apie kokį maršrutą mes kalbame, svarbu, kad tai vyksta ir akivaizdu, kad ne ties vienu maršrutu. Labai laukiu, kai galėsiu vykti automobiliu ir pasiekti savo kelionės tikslą civilizuotai“, - rašė mergina.
Trikdo nepatogios švieslentės
Skaitytojui Ramūnui „užkliuvo“ nepatogios švieslentės viešojo transporto stotelėse.
„Stotelėse pradeda įrenginėti švieslentes, rodančias artimiausiu metu atvyksiančių autobusų sąrašą. „Pramogų arenos“ ir „Baltupių“ stotelėse (vykstantiems į centrą) įrengtos naujos švieslentės. Bet jose nieko neįmanoma įskaityti: kažkokie juoduliai ekranuose matosi. O jei dar saulė pašviečia į juos, tai apskritai tik debesų ar dangaus atspindžius tematai. Nesuprantu tada, kam iš viso tokias švieslentes įrenginėti, kai faktiškai neįmanoma informacijos įskaityti?“, - stebėjosi jis.
Susiduriate su viešojo transporto sostinėje trukdžiais? O galbūt norite pasidalinti geru reformos pavyzdžiu? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Viešasis transportas Vilniuje“.