Kalba eina ne tik apie jos dalykines kompetencijas, apie kurias neišsiplėsiu, nes nebūdamas specialistu gal nelabai tą įrodysi. Bet daug svarbiau šiuo atveju yra jos elgesys, bendravimas. Kalbu apie psichologinį vaikų terorą, rėkimą, nenorą bendrauti su tėvais.
Vaikai tos mokytojos bijo, verkia, ji per pamokas vadina juos kelmais ir durniais, įtarinėja vaikus nebūtais dalykais, dėl elgesio žemina dalyko balus. Mano vaikas pradėjo nenorėti eiti į mokyklą, nors ėjo su džiaugsmu. Pati augau, kai buvo įprasta tampyti vaikus už rankų ir sukti ausis, bet maniau, dabar to seniai nebėra. Klydau.
Psichologinis teroras nėra geriau. Vaikas net pradėjo blogai miegoti. Ir taip yra ne jam vienam – daugiau nei pusė klasės tėvų sutinka, kad situacija siaubinga. Bandėme kalbėti su auklėtoja, bet be rezultatų. Ji iš pradžių viską neigė, o bandant kalbėti pakartotinai net nebesileidžia į kalbas. Apskritai mokytoja įsitikinusi, kad su ja viskas gerai, ir visą kaltę verčia ant vaikų.
Administracija irgi užtaria tą mokytoją. Mano, kaip mamos, nuomone, ne visi mokytojai yra emociškai stabilūs, adekvatūs ir pajėgūs dirbti su mokiniais, jų netraumuodami... Gaila, kad patys to nesupranta, o valdžia neturi aiškių metodų ir priemonių tam įvertinti...
Mes, tėvai, po nepavykusių pokalbių su auklėtoja, masiškai skundėmės mokyklos vadovybei, bet ši teigė, kad galimybės keisti auklėtoją nėra. Ar tikrai nėra jokių galimybių išsireikalauti, kad vaikai nekentėtų nuo emociškai nestabilios mokytojos? Kur reiktų kreiptis?
***
Vilniaus miesto savivaldybės atstovai teigė, kad mokyklos direktorius turėtų imtis sprendimų.
„Mokinių tėveliai pirmiausiai turėtų kreiptis į progimnazijos, kurioje ugdomi jų vaikai, direktorių ir kalbėtis.
Jei į žodinius pranešimus nereaguojama, galima kreiptis raštu (el. paštu ar raštu).
Mokyklos vadovas, kaip darbdavys , turi įvairių instrumentų esamai situacijai pagerinti, nepažeidžiant nė vienos pusės interesų“, – sakė atstovas žiniasklaidai.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas patvirtino, kad kalbėti reikia su mokyklos vadovu. Visgi, jei šis nereaguoja, lieka dar viena galimybė.
„Ar keisti mokytoją, gali spręsti tik mokyklos vadovas. Jei su mokyklos vadovu nepavyksta sutarti, tada galima kreiptis į mokyklos steigėją – savivaldybę ar kitą steigėją, jeigu mokykla nevalstybinė“, – rašoma ministerijos komentare.