Skaitytoja Virginija kreipėsi į „Delfi“ pasipiktinusi šia situacija ir papasakojo, kas nutiko jai pačiai.
„Nedažnai naudojuosi viešuoju transportu, bet taip atsitiko, kad neturėjau kaip nusigauti į reikiamą vietą ir nutariau pasinaudoti miesto transportu. Netgi Vilniečio kortelę turėjau, bet kadangi seniai buvau ja naudojusis, nežinojau, koks ten pinigų likutis.
Taigi, įlipau į transporto priemonę, pridėjau kortelę prie skaitytuvo – gi trūksta 10 centų, pasižymėti bilieto negaliu. Ką gi, galvoju, nusipirksiu bilietuką pas vairuotoją. Ir tada pamačiau, kad iki vairuotojo – didžiausios apsauginių juostų barikados ir jokiais bilietais net nekvepia.
Nutariau, kad jeigu jau taip yra, išlipsiu kitoje stotelėje ir ieškosiu kokio kiosko, kad bilietą papildyčiau. Ir ką jūs manot – kitoj stotelėj kontrolė visu gražumu laukia. Tiesą sakant, tikrai pasijutau kaip nusikaltėlė, kai jie paprašė bilieto, o aš pradėjau pasakoti savo istoriją. Nenorėjau užlaikyti autobuso su visais keleiviais, todėl ramiai išlipau su kontrolieriumi.
Nežinau, koks gerumo priepuolis jį ištiko, bet jis mane paleido be baudos ir patarė, kur artimiausia vieta bilieto papildymui – ogi paštas kažkur „Rimi“ parduotuvėje (pabandyk rasti ir eilę ten atstovėti). Žinoma, galėčiau sakyti, kad viskas gerai baigėsi ir apie tai nekalbėti, bet aš manau, kad tai visiška nesąmonė ir tikrai ne kiekvienas kontrolierius bus toks atlaidus.
Kaip galima nepardavinėti bilietų ir tuo pačiu jų reikalauti? Be abejo, atstovai tuoj pradės giesmelę, kad ragina keleivius naudotis mobiliosiomis programėlėmis ir kortelėmis, bet tai ar visi vaikai, paaugliai, senoliai ir šiaip žmonės privalo turėti pasiruošę išmaniuosius telefonus ir korteles, jose nuolat sekti, koks likutis ir taip toliau? Gali ir telefonas sugesti, ir internetas pakibti, ir toks laikas gali būti, kai spaudos kioskai nedirba, tai kaip tada važiuoti?
Jeigu jau neduodate vairuotojui bilietų prekybos galimybės, tai gal laikinai tegu spaudos kioskai juos parduoda vietoje cigarečių ir kavos ar kitaip spręskite šį klausimą? Nes absurdiška. Visai pikta“, – rašė Virginija.
Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė teigė, kad esant netikėtumui, kiekviena situacija turėtų būti sprendžiama individualiai. Vis dėlto, ji rekomendavo bilietais pasirūpinti iš anksto, kad nekiltų tokių nesklandumų, bei informavo, kokiais būdais galima tai padaryti. Vis dėlto,
„Viešojo transporto bilietus keleiviai Vilniuje gali įsigyti skirtingais būdais, pasirinkę sau patogiausią. Tai padaryti greita ir patogu mobiliosiose programėlėse m.Ticket ar Trafi, o ketinantys už kelionę mokėti vilniečio kortele gali naudotis e. savitarna: https://mano.vilniustransport.lt/ ir čia papildyti kortelę bilietais arba pageidaujama pinigų suma. Šie būdai skirti bilietais pasirūpinti net neišėjus iš namų, elektroninėmis priemonėmis.
Norintiems bilietus pirkti gyvai, vilniečio kortelę galima įsigyti ar pildyti ir daugiau nei 280 fizinių bilietų platinimo vietų – pavyzdžiui, „Rimi“, „Maxima“ prekybos centruose, „Narvesen“, „Lietuvos spauda“ ir „Spauda“ kioskuose, „Lietuvos paštas“ skyriuose, „PayPost“ prekybos taškuose ir kitur.
Bilietų platinimo tinklas pritaikytas taip, jog pirkti juos būtų patogu skirtingose vietose ir tai galėtumėte padaryti, pavvyzdžiui, jau apsipirkdami maisto prekių parduotuvėje, pašte ar kituose įprastai lankomuose taškuose. Visų bilietų platinimo vietų žemėlapį galima rasti čia: https://bit.ly/3bmu8iw. Pandemijos metus svarbu atkreipti dėmesį į jų darbo laikus dėl karantino sąlygų.
Keliones viešuoju transportu rekomenduojame susiplanuoti ir bilietais pasirūpinti iš anksto, kad netektų šio klausimo spręsti jau įlipus į autobusą ar troleibusą. Žinoma, jei iškyla tam tikrų nesklandumų ar techninių sutrikimų, viešojo transporto keleivių kontrolė visuomet atsižvelgia į konkrečią situaciją ir vertina ją individualiai.
Primenama, kad įsigijus Vilniečio kortelę ir ją papildžius bilietais ar norima pinigų suma, autobuse ar troleibuse šią kortelę reikia priglausti prie komposterio tam, jog bilietas būtų aktyvuotas. Kol bilietas aktyvuotas ir galioja, galima persėsti į kitą autobusą ar troleibusą kiek tik reikia kartų. Pasitikrinti bilieto galiojimą galite komposterio ekrane dar kartą kortelę pridėjus prie komposterio“, – sakė M. Bielinytė.