Suma, apie kurią kalba skaitytojas – 200 tūkst. eurų.
„Jau ne pirmą kartą susiduriu su keista situacija, manau ne aš vienas.
Prieš metus padėjau terminuotą indėlį, 200000 eurų, į Klaipėdos kredito uniją (KKU). Kadangi 30 metų buvau versle, pajamų turėjau. Buvau paprašytas įrodyti pinigų kilmę – nusiunčiau gyventojų pajamų mokesčio (GPM) deklaraciją, ją tikrino dvi paras, tai reiškia, dvi paras negavau palūkanų.
Toliau, po metų pasibaigus terminui ir nurodžius pinigus pervesti į SEB banką, KKU paprašė dar kartą įrodyti pinigų kilmę. Pinigai pragulėjo KKU ir gal pasikeitė jų kilmė? Juokinga, jeigu nebūtų pikta. Tikrino dvi paras. Po 2 parų parašė, kad pravedė tuos 200 tūkst. eurų į SEB banke esančią sąskaitą. Parą laukiau, kol atsiras pinigai banke. Po paros, pats SEB banke pasidomėjau, kodėl neperveda pinigų į sąskaitą. Ir ką jūs manote – paprašė įrodyti pinigų kilmę, jau trečią kartą tų pačių pinigų. Vėl tikrino dvi paras.

Turėjau puikų investicinį projektą, dėl to buvau atsidaręs SEB banke investicinę saskaitą. Kol buvo pervesti pinigai į šią sąskaitą, neliko projekto. Apmaudu“, – rašė skaitytojas.
SEB bankas paaiškino, kodėl reikalingi tokie patikrinimai
Apie šią situaciją pranešėme SEB bankui, kuris pakomentavo, kodėl vyko tokie pinigų kilmės patikrinimai.
„Iš aprašytos situacijos panašu, kad gyventojas susidūrė su tuo, jog finansų įstaigos pinigų kilmę vertina atskirai viena nuo kitos. Suprantama, kad tai gali kelti nepatogumų, tačiau tokia yra teisės aktų nustatyta tvarka. Negalime komentuoti kitų finansų institucijų veiksmų bei jų logikos.
Tuo atveju, jei SEB banko klientas gauna reikšmingesnę pinigų sumą, jos kilmę bankas aiškinasi gavimo į SEB sąskaitą metu, nes bankui nėra žinoma, kokius veiksmus vykdė kita finansų institucija, todėl klausimą dėl lėšų kilmės adresuoja savo klientui ir remiasi jo pateikta informacija.
Prašydami pateikti informaciją raginame klientus atsakyti kuo greičiau, kad ir lėšų įskaitymas būtų atliktas kuo sparčiau“, – buvo rašoma komentare.