Daug etatinių Turkijos kurortų lankytojų kelionių agentūrų siūlomus viešbučius žino atmintinai. Ne vieną variantą jau yra patikrinę savo kailiu, o po atostogų išgyrę arba išpeikę. Kai kurie sako, kad dalis tų viešbučių nei kiek nesiskiria, tarsi būtų vienas nuo kito nukopijuoti. Yra tokia rūšis keliautojų, kurie peikia visus viešbučius iš eilės, nes visuomet renkasi tik pigiausius variantus, bet tikisi paties geriausio komforto, skaniausio maisto ir, žinoma, kambarių su vaizdu į jūrą. Bet tikrai ne visose vietose tokius dalykus pasiūlo. Kai kur paprašo papildomo mokesčio už kambario pagerinimą. Kai kur tiesiog paskėsčioja rankomis, nes jokių pagerinimų pasiūlyti negali.
Taip pat yra tokie keliautojai, kurie metai iš metų renkasi tik tas pačias vietas, visuomet tą patį metų mėnesį grįžta ilsėtis tame pačiame viešbutyje. Ir tokių lojalių poilsiautojų tikrai nemažai. Galėtų pasirinkti kažką įdomiau, bet gi bijo rizikuoti. O ten, kur jau buvo – viskas aišku: kur baseinas suaugusiems, kur baseinas vaikams, kur geriausi gultai prie jūros, kuriame bare plaka geriausius kokteilius ir panašiai. Labiausiai lojaliems atvykėliams patinka, kai viešbučio personalas juos atpažįsta, o dar geriau – prisimena jų pasakotas istorijas. Tada poilsiautojas pasijaučia kaip pas giminaičius svečiuose, taip saugu ir gera.
Apie Turkijos „viskas įskaičiuota“ viešbučius šiaip jau būtų galima parašyti storą knygą su iškalbingomis nuotraukomis – tokia mintis man gimė šiemet, kai aplankiau kokius dvidešimt skirtingų variantų.
O pradėčiau ją nuo pačių naujausių ir moderniausių viešbučių pavyzdžių – kaip iš tikrųjų turėtų būti gerai, toje Turkijoje. Juk ne veltui ten kasdien skrenda po kelis pilnus lėktuvus iš Vilniaus.
Atvykti atostogauti ir gauti visiškai naują viešbutį – tas pats, kas laimėti loterijoje. Taip dažnai nebūna, nors kartais pasiseka. Pavasarį teko susipažinti su viena kazachstaniete, kuri šiuose reikaluose specializuojasi. Ji prieš prasidedant atostogų sezonui gerokai patyrinėja rinką, pasidomi, kas planuoja atsidaryti, sužino tikslias atidarymo datas ir tada puola rezervuotis ten nakvynių. Visai protinga dama, gauna, ko nori. Ir kaip man aiškino – beveik visais atvejais lieka labai patenkinta. Logiška: tiek naujas kompiuteris, tiek naujas automobilis – geriau už dėvėtą. Taip ir su viešbučiais. Nors aš pats asmeniškai dar tikrai niekada nesirinkau nakvynės vietos pagal amžių. Dažniausiai atkreipiu dėmesį į kitus dalykus.
Tačiau šįkart gavau unikalią galimybę pamatyti tai, kas labai labai nauja. Ir pagalvojau, kad reikėtų tuo pasidalinti su jumis, brangūs skaitytojai. Net neabejoju, kad tikrai ne visi yra matę, kaip atrodo ką tik atidarytas turkiškas viešbutis. Šiaip jau spėju, kad daugelio keliaujančių šia kryptimi – svajonė. Pailsėti ten, kur dar niekas nebuvo, miegoti lovoje, kurios dar niekas nenaudojo.
„Atsidarėme šiemet, liepos viduryje. Sienos dar blizga, baldai nenutrinti, kilimai nenuvaikščioti. Aukščiausia klasė“, - giriasi ponas Mahmudas, prabangaus penkių žvaigždučių viešbučio „Alarcha Hotels & Resorts” pardavimų vadovas. Ši „ultra viskas įskaičiuota“ karalystė išdygo pagrindiniame kelyje tarp Sidės ir Alanijos kurortų, Antalijos regione Turkijoje. Atkreipia visų pro šalį važiuojančių dėmesį, ir tiesą sakant, daug kas galvoja, kad šitoks derinys „naujas ir prabangus“ – reiškia, kad labai brangus. Bet mane priėmęs ponas Mahmudas griežtai su tuo nesutinka.
Turkiškame turizmo versle jis sukasi jau kelis dešimtmečius, todėl puikiai žino, kaip reikia į rinką įvesti naują žaidėją. „Pirmąjį sezoną norisi privilioti kuo daugiau žmonių, kad jie pamatytų, kokį grožį čia atidarėme, kad iki kitų metų pasklistų kalbos, reklama iš lūpų lūpas“, - sako jis ir tikina atidarymo proga pasiūlęs ypatingai žemus įkainius. Ir pasirodo, Turkijoje tai įprasta praktika – rinkos naujokai labai dažnai reklamuojasi mažesnėmis kainomis. Tačiau tai būna tik patį pirmą sezoną, ar tik pusę jo. O tada priklausomai nuo paklausos – kaina pučiasi.
„Šiemet kainų tikrai nedidinsime, nes jau sezono pabaiga. Dabar atvirkščiai – visi nusimetinėja. Mes irgi dar papildomai paskelbėme nuolaidas, dabar beveik dvigubai pigiau, nei buvo liepos ir rugpjūčio mėnesiais“, - sako mano pašnekovas, ponas Mahmudas. Ir iš tiesų, jam tenka gana sunki užduotis – rudens antroje pusėje jam tenka konkuruoti su pačiais geriausiais ir brangiausiais viešbučiais, nes tokiu sezono metu – visi jie taip pat stipriai nusimeta kainas. Juk tai paskutinis šansas prisitraukti klientą pas save.
Dabar gerai paieškojus, galima rasti prabangių, gerai vertinamų viešbučių už tūkstantį ar pusantro, vietoj dviejų ar trijų tūkstančių, kiek jie kainavo prieš mėnesį. Populiarūs, bet ne prabangūs keturių žvaigždučių „viskas įskaičiuota“ viešbučiai dabar kainuoja apie 400-500 Eur už savaitę. Na, o šis – visiškai naujas ir save pozicionuojantis kaip aukštesnės klasės – savaitei spalio mėnesį kainuoja 485 Eur su skrydžiais. Tokią kainą radau lietuviško organizatoriaus „Novaturas“ puslapyje. Už tris nakvynes kaina būtų 365 Eur. Užsisakyti ilgesniam laikui – labiau apsimoka, čia kaip prekybos centruose su didelėmis pakuotėmis kokio nors maisto produkto ar gėrimo – imi didesnę – moki mažiau.
Dar vienas, įdomus pastebėjimas: didelės kelionių organizavimo įmonės gauna visai kitas kainas, nei viešojoje erdvėje matome mes, pirkėjai. Štai pavyzdžiui rezervuojantis nakvynę šiame viešbutyje per „Booking.com“ svetainę - už savaitės poilsį reiktų sumokėti net 936 Eur. Tik ši kaina paskaičiuota dviem žmonėms, skirtingai nei kelionių organizatoriaus puslapyje, kur įkainiai skelbiami vienam asmeniui. Tik reikia nepamiršti „Booking.com“ viešbučius parduoda be lėktuvų bilietų. O tai dar vienas kelionių organizatorių privalumas.
„Alarcha Hotels & Resorts” kol kas atsidarė, bet ne pilnu pajėgumu, svečius priima tik pusė kambarių, o kita pusė vis dar įrenginėjama, atsidarys tik kitą pavasarį, nuo naujo sezono pradžios. Septynių aukštų viešbutyje veikia keli restoranai, didelis SPA centras, yra įrengtas didelis vidinis baseinas, taip pat milžiniškas baseinas lauke, atskiras baseinas vaikams. Veikia barai tiek viešbučio viduje, tiek teritorijoje aplink jį. Kaip sako pardavimų vadovas – svečiams iš Lietuvos daro įspūdį užsienietiškų gėrimų pasirinkimas. Šio gėrio darbo metu vartoti atsisakiau, tad plačiau pakomentuoti – nepavyks.
Tačiau savo akimis mačiau, kokį dėmesį nauja vieta skiria švarai. Kambarius tvarko visa brigada kambarinių – subėga trys merginos, ir viską iš pagrindų šluosto, plauna, kvepina, lanksto. Čia viena tų vietų, kur iš patalų susuka gulbes ir drambliukus, pabarsto žiedlapių. „Norime pritraukti turtingesnius svečius, todėl labai stipriai tvarkomės. Labai daug dėmesio tvarkai skiriam ne tik kambariuose, bet ir koridoriuose“, - sako po viešbutį mane lydėjęs ponas Mahmudas. Jis pasidžiaugė, kad šį rudenį pas jį atvyksta itin daug svečių iš Rusijos ir Ukrainos.
Nors tiesą sakant, mane nustebino, kad naujasis viešbutis gana ramus, tuštokas. Koridoriuose matėsi vos vienas kitas žmogus. Galbūt todėl, kad jame lankiausi viduryje dienos, kuomet didelė dalis poilsiautojų laiką leido prie baseino, paplūdimyje ar ekskursijose.