Atostogų reikia visiems, visi jų geidžia ir visi nusipelno. Bet ne visi nori už jas susimokėti. Kai kurie bando atostogauti nemokamai, tačiau tai nėra taip lengva, kaip gali atrodyti iš pradžių. Socialinių tinklų žvaigždės konkuruoja vienos su kitomis, kuri iš jų gaus tą išvajotą poilsio vietą Turkijoje.
Gyvename socialinių tinklų eroje, kuomet daug jaunų žmonių svajoja ne apie kokią nors ypatingą ateities profesiją, ir ne apie svaiginančius karjeros pasiekimus, o tiesiog nori turėti daug sekėjų socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“, „Tik Tok“ arba „Youtube“ platformoje. Daug kam atrodo, kad turėti daug sekėjų – tai tolygu būti laimingam, turtingam ir viskuo aprūpintam. Lyg nieko daugiau nereikėtų. Svajotojai jaunuoliai žinoma ne patys tai sugalvojo, jie tiesiog stebi, kas vyksta šiuo metu, kaip gerai gyvena vadinamieji infuenceriai, kaip jiems atveriamos visos durys. Na, beveik visos. Yra dalykų, kurių net infuenceriai taip lengvai negauna.
Štai susiorganizuoti nemokamas atostogas Turkijoje – pasiseka tikrai ne kiekvienam. Išreklamuotas veidas Lietuvoje – Turkijos viešbučių vadovų ir administratorių beveik nejaudina. Populiarumas tarp keliasdešimt tūkstančių mūsų šalies žmonių šioje beveik aštuoniasdešimt penkis milijonus gyventojų turinčioje valstybėje neskamba labai įspūdingai, sutikite. Kiekvienas prabangesnis, neseniai pastatytas ar renovuotas viešbutis kas keletą dienų gauna bent dešimt influencerių laiškų su prašymais priimti atostogauti. Bet negi visus priimsi – pečius kilnoja turkai.
„Esu iš Lietuvos, turiu aštuoniasdešimt tūkstančių sekėjų, kurie stebi mano gyvenimą socialiniame tinkle „Instagram“. Noriu nemokamai atostogauti jūsų viešbutyje, mainais siūlau reklamą. Visiems papasakosiu, kad pas jus labai gerai“, - maždaug taip skamba vienos, internete populiarios lietuvės laiškas viešbučiui „Club Marco Polo“ esančiam Kemero kurorte, Antalijos regione. Tikrai labai graži ir prabangi, penkių žvaigždučių vieta – socialinių tinklų nuotraukose atrodytų solidžiai, matyt daug kam sukeltų pavydą. „Mes nuolat gauname laiškų iš „Instagram“ žvaigždžių, dažniausiai rašo visokios gražuolės merginos, žada įspūdingus paketus reklamos, atseit pasifilmuos, pasifotografuos už kelis tūkstančius eurų“, - pasakoja „Club Marco Polo“ marketingo vadybininkas Onur. Tačiau net ir labai jam patikusių merginų, pačių gražiausių ir stilingiausių, jis negali priimti. „Gražios merginos, žinoma, dar niekam nepakenkė, bet tai ne mūsų reklamos stilius“, - sako jis.
Onur sugalvota strategija kiek kitokia. Jis nori pritraukti kuo daugiau jaunų, gražių ir stilingų šeimų, todėl jeigu ką iš influencerių ir priimtų – tai nebent tobulą gyvenimą gyvenančią šeimynėlę. „Šią vasarą vienus sutikau priimti, tai du garsūs, daug sportuojantys rusai. Jie neblogai mus pareklamavo ir po jų vizito tikrai turėjome gerų atsiliepimų“, - sako jis. Bet vienų infuencerių per sezoną šiam viešbučiui užteks. Gal kitais metais pasiseks kuriam nors lietuviui.
Kai prisistačiau atvykęs iš Lietuvos – vieno prabangiausių Antalijos regione, Beleko kurorte esančio viešbučio „Calista Luxury Resort” marketingo vadybinkė Gamze Gunduz iškart pasigyrė, kad puikiai žino mūsų šalį. „Pas jus labai daug influencerių, jos nori atvykti pailsėti pas mus, dažnai gauname laiškų“, - atskleidė už viešbučio reklamą atsakinga vadybininkė. Tačiau Gamze atvira: priimti lietuviškų socialinių tinklų žvaigždžių šis „liukso“ klasės tipui priskiriamas viešbutis – nemato būtinybės. „Didžiausią reklamą mums padarė Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentas Barackas Obama, kuomet apsistojo pas mus. Jau praėjo daug metų, bet žmonės iš viso pasaulio iki šiol atvyksta žinodami šitą faktą. Tai tikrai daro didelį įspūdį, todėl ir jo portretą pasikabinome prie registratūros“, - paaiškino marketingo vadybininkė. Daug svečių pageidauja apsistoti būtent tame kambaryje, kuriame ilsėjosi ir ponas Obama. Tai žinoma kainuoja daug pinigų, bet šią vietą tikrai labai mėgsta turtuoliai, o jiems tai nesudaro jokių problemų.
Viešbučio „Calista Luxury Resort” atstovės nuomone, šis prabangus viešbutis – influenceriams iš tokios nedidelės šalies kaip Lietuva – šiek tiek per riebus kąsnis. „Dešimtys ar keli šimtai tūkstančių sekėjų dar nieko nelemia, iš kitų šalių infuenceriai parašo turėdami ir milijoną sekėjų, bet ir tai dar nereiškia, kad pulsime visus priimti“, - pavasarį, kai lankiausi šiame viešbutyje man pasakojo šio viešbučio atstovė. Daug bendraudama su kolegomis iš kitų viešbučių Gamze sako, kad laiškų iš influencerių sulaukia visi, aukštesnio lygio viešbučiai. Tačiau daugelis jų turi priėmę tą pačią tvarką – už poilsį, net ir socialiniuose tinkluose populiarūs svečiai turi susimokėti. Ir tik patiems ypatingiausiems klientams – kino žvaigždėms, tarptautinėje scenoje garsiems dainininkams – galima suteikti didelių nuolaidų arba nakvynę padovanoti.
Kartais priimti influencerius mėgsta naujos kartos, į jaunimą orientuotas Alanijos kurorto viešbutis „Cooks Club“, kuriame dažnai galima sutikti garsenybių tai iš vienos, tai iš kitos šalies. „Pas mus atostogauja stilingi žmonės, todėl influenceriai labai tinka, jie privilioja geros publikos, tai ko mums ir reikia“, - sako šio keturių žvaigždučių viešbučio atstovas Kemal Goktepe. Tačiau priiminėti visų iš eilės jis tikrai neplanuoja. Atidžiai peržiūri kiekvieno atvykti norinčio influencerio anketą, jo ar jos keliamą turinį ir surašo reikalavimus, ko pageidautų mainais į nemokamas atostogas. „Norime, kad parodytų mūsų barą, mūsų baseiną, gerą maistą, kambarius, balkonus su vaizdu į jūrą“, - pasakoja ponas Kemal, pats asmeniškai bendraujantis su socialinių tinklų žvaigždėmis.
Turkijos viešbučių atstovai pripažįsta, kad iki 2020-ųjų pradžios, kai pasaulį ištiko koronaviruso krizė – priiminėti internete žinomus asmenis būdavo paprasčiau, tačiau koronavirusas sugriovė šią nusistovėjusią tvarką. Po griežtų karantino ribojimų ir ilgų mėnesių prastovų – verslams reikia atsigauti, reikia pinigų, todėl nemokami svečiai – viešbučių valdytojus liūdina. Daug kas stipriai susimažino reklamai skirtus biudžetus.