10 ekstremaliausių pasaulio oro uostų, flirtuojančių su katastrofa
Kelionės
Gaisrininkai,
FOTO: Shutterstock nuotr.
Dauguma pilotų sutiks su teiginiu, kad lėktuvo pakilimas ir nusileidimas yra patys pavojingiausi skrydžio momentai. Visgi, kai kurios sąlygos yra pavojingesnės už kitas, bet, atrodo, kad visos kalnų viršukalnės, pakrančių skardžiai ir perpildyti paplūdimiai bei pagrindiniai keliai, esantys mūsų sąraše, nesugebėjo atgrasinti drąsių pilotų, kurie kasdien tarp jų laviruoja.
Kadangi baisiausių lėktuvų katastrofų tema jau ne kartą buvo aptarta anksčiau, pats laikas apžvelgti pačius ekstremaliausius ir pavojingiausius oro uostus pasaulyje. Prisisekite saugos diržus!
10. Juancho E. Yrausquin oro uostas, Saba sala
Patekimas į šią nuostabaus grožio Karibų salą gali būti šiek tiek nerimą keliantis dėl vos 400 metrų ilgio lėktuvų pakilimo ir nusileidimo tako – tik truputį ilgesnio, nei dauguma lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takų. Nepaprastai trumpas lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takas yra apsuptas aukštų uolų ir yra pavojingai arti stačios nuokalnės, vedančios tiesiai į vandenyną.
Dėl šių priežasčių, tai yra vienas pavojingiausių oro uostų pasaulyje. Pakilimo metu piloto klaidingas sąlygų įvertinimas gali nukreipti lėktuvą tiesiai į prarają. Dėl akivaizdžių priežasčių dideli lėktuvai vengia šio oro uosto, bet net ir labai mažam lėktuvui, tokiam kaip „Cessna“, nusileidimas atrodo esanti sunki užduotis, ypač kai oro sąlygos yra prastos. Visi bent jau visi žino, kas kaltas dėl nuolatinio turizmo mažėjimo saloje.
9. Čamdo Bangda oro uostas, Tibetas
Čamdo Bangda oro uostas kol kas laikomas aukščiausiu pasaulio oro uostu, iškilusiu virš jūros lygio daugiau kaip 4,3 km (susitvarkęs su tam tikromis išlygomis, šį titulą netrukus veikiausiai perims pernai atidarytas kiniečių gamybos Daočingo oro uostas, įsikūręs tame pačiame Tibete). Visgi, įspūdingesnis už oro uosto aukštį yra beveik 5,6 km lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takas.
Šešių futbolo aikščių ilgio lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takas gali pasirodyti šiek tiek didokas, tačiau, akivaizdu, kad ilgi lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takai yra būtini, norint saugiai nusileisti aukštesnėse vietose. Jūros lygyje, kai lėktuvo leidimosi greitis yra apie 240 kilometrų per valandą, gali prireikti 1,5 km ilgio tako, kad lėktuvas sustotų. Bet, leidžiantis tokiu pat greičiu daugiau kaip 4,3 km virš jūros lygio aukštyje, reikės apie du kartus ilgesnio tako, kad jis sustotų.
Iš tikrųjų keliavimas dideliame aukštyje pats savaime gali būti gana pavojingas, todėl keliautojai, prieš nuspręsdami skristi į tokias vietas, turėtų suvokti aplinkybes.
8. Gustavo III oro uostas, Šv. Bartolomėjaus sala
Nedidelis Gustavo III oro uostas Karibų Šv. Bartolomėjaus saloje kelia pilotams ir keleiviams gana didelį pavojų. Koridorius, kuriame įrengtas lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takas, yra nepaprastai siauras ir, kiekvieną kartą leidžiantis, lėktuvams trūksta bauginančiai nedaug, kad atsitrenktų į šalia esančios kalnuotos vietovės šlaitus ar prasmegtų į vandenyną.
7. Ledo pakilimo ir nusileidimo takas, Antarktida
Ledo pakilimo ir nusileidimo tako keliama grėsmė yra daugiau susijusi su ekstremaliomis oro sąlygomis, su kuriomis turi susitvarkyti pilotas, nei paties oro uosto išplanavimu ar vieta. Ledo pakilimo ir nusileidimo takas yra vienas iš trijų aerodromų, naudojamų gabenti ištekliams ir skraidinti mokslininkus į Antarktidos McMurdo tyrimų stotį. Kaip galima suprasti iš jo pavadinimo, asfalto niekur nėra – tik ilgi, kruopščiai prižiūrėti ledo ir sniego plotai.
Ledo pakilimo ir nusileidimo take vietos netrūksta, todėl ypač dideli lėktuvai gali leistis gana lengvai. Tikrasis iššūkis yra užtikrinti, kad lėktuvo ir krovinio svoris nepralaužtų ledo ar lėktuvas neįstrigtų minkštame sniege. Pradėjus trūkinėti nusileidimo ir pakilimo tako ledui, lėktuvai yra nukreipiami į Pegasus Field arba Williams Field - kitus du stotį aptarnaujančius aerodromus.
6. Kurševelio oro uostas, Prancūzija
Prancūzijos Alpėse įsikūręs Kurševelio miestas yra vienas žinomiausių slidinėjimo kurortų Europoje, bet, atrodo, kad dėl savo šlovės jis turi būti dėkingas savo oro uostui, kuris yra pastatytas kalnuose. Kurševelio oro uostas yra garsus ne tik dėl savo neįtikėtino aukščio ir keistos vietos, bet ir dėl to, kad atliko pagrindinį vaidmenį filme apie Džeimsą Bondą „Rytojus niekada nemiršta“ („Tomorrow Never Dies“), kuriame rodoma, kaip ponas Džeimsas sėkmingai nutupdo lėktuvą ypač pavojingame oro uoste.
5. Baros tarptautinis oro uostas, Škotija
Tikėtina, kad tai yra vienintelis oro uostas pasaulyje, kuris taip pat yra ir paplūdimys. Lėktuvų pakilimai ir nusileidimai Baros oro uoste vyksta ant to paties smėlio, kuriuo žmonės gali pasivaikščioti oro uosto nedarbo valandomis.
Ir tai tik pradžia: vakare, per potvynį apšvietimas nuo visų pro šalį važiuojančių automobilių žibintų padeda pilotui nutupdyti lėktuvą. Tiems, kurie nori tiesiog pasimėgauti romantišku pasivaikščiojimu po paplūdimį, yra pastatyti įspėjantys ženklai, informuojantys apie visus numatomus atvykstančius skrydžius.
Norite tikėkite, norite ne, bet Bara oro uostas yra Oro transporto organizacijos (Air Traffic Organization) oficialiai pripažįstamas tarptautinis oro uostas ir atrodo, kad bet koks logiškas ar vertingas pasiūlymas būtų įvertintas valdžios pareigūnų kaip nereikšmingas. Mes tik galime tikėtis, kad jie viską žino geriau nei mes!
4. Tonkontino tarptautinis oro uostas, Hondūras
Hondūro sostinėje Tegusigalpoje galime nusileisti viename pavojingiausių ir liūdnai pagarsėjusių oro uostų pasaulyje. Jis tapo diskusijų objektu po keleto nelaimingų atsitikimų, įskaitant 2008 m. lėktuvo katastrofą, kurios metu žuvo penki keleiviai.
Oro uostas pradėjo veikti 1934 m., tuo metu, kai lėktuvai buvo ne tokie galingi ir jiems nereikėjo tokių ilgų pakilimo ir nusileidimo takų. Tonkontino lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takas yra šiek tiek ilgesnis nei 2 km ir yra įsikūręs kalnų apsuptame slėnyje.
Dar sunkiau patikėti – ir tai neabejotinai yra pats pavojingiausias dalykas šiame oro uoste - kad lėktuvai turi tik vieną įvažiavimą ir išvažiavimą iš jo, kas smarkiai padidina pavojų. Nepaisant visų šių didelės rizikos faktorių, tokie dideli lėktuvai, kaip „Boeing 757“, kasdien leidžiasi oro uoste.
3. Tendzingo-Hilario oro uostas, Nepalas
Anksčiau Luklos oro uostu vadintas oro uostas vėliau pirmųjų Everesto kalno viršūnę pasiekusiųjų alpinistų garbei buvo pervadintas Tendzingo-Hilario oro uostu. Lukloje, Nepale, įsikūręs oro uostas aptarnauja tūkstančius Everesto kalną „užkariauti“ svajojančių alpinistų ir keliautojų, norinčių patyrinėti Everesto regioną.
Vieni iš šiame oro uoste slypinčių pavojų yra stiprūs vėjai ir labai didelis debesuotumas, bet tai dar ne patys baisiausi dalykai. Kaip ir Gustavo III oro uoste, prieš vieną lėktuvų pakilimo ir nusileidimo tako galą plyti didelio aukštingumo plotai; bet vietoj gražaus smėlėto paplūdimio kitame tako gale yra 600 m. gylio praraja.
2. Madeiros oro uostas, Portugalija
Kai 1964 m. oro uostas atvėrė duris, du pagrindiniai Madeiros oro uosto lėktuvų pakilimo ir nusileidimo takai buvo tik 1,6 km ilgio. Po siaubingos lėktuvo katastrofos 1977 m., kai besileidžiantis „Boeing 727“ pralaužė akmeninį tiltą ir atsidūrė paplūdimyje, vienas iš pakilimo ir nusileidimo takų buvo prailgintas 200 m. XXI a. pradžioje takas buvo dar labiau pailgintas, parėmus kolonomis, pratęsiant jį per paplūdimį.
Prailgintas ar ne, iki šios dienos elementarus priartėjimas prie Madeiros oro uosto išlieka sudėtingu, net ir labai patyrusiems pilotams. Nepaisydami savo instinktų, pilotai iš pradžių turi nukreipti lėktuvą tiesiai į stūksančio kalno viršūnę, o tada greitai pakreipti jį į dešinę, kad nesirėžtų į kalną ir atsidurtų ant pakilimo ir nusileidimo tako kurso.
1. Gibraltaro oro uostas, Gibraltaras
Gibraltaro oro uostas yra ne tik vienas pavojingiausių oro uostų pasaulyje, bet ir vienas judriausių (ypač, lyginant su kitais šiame sąraše esančiais pavojingais oro uostais). Kad ir kaip neįtikėtinai tai skambėtų, šio oro uosto koridorius eina per pagrindinę miesto gatvę.
Automobiliai yra sustabdomi kiekvieną kartą, kai kyla ar leidžiasi lėktuvas. Neįtikėtina, kad ten niekada nėra įvykę jokių didelių nelaimingų atsitikimų ir mes tik galime tikėtis, kad taip ir liks.
Keliautojau! Kviečiame atsakyti į žemiau esančius klausimus ir mėnesio gale išrinksime vieną laimėtoją (su juo susisieksime asmeniškai), kuriam padovanosime universalųjį Barselonos „TOP 10“ vadovą!