Taip pat skaitykite: 6 šiurpą keliančios salos, kurios iš tikrųjų egzistuoja
Neteisybė? Tikrų tikriausia - tačiau kol šios šalys dar nespėjo savęs tinkamai išreklamuoti, jums suteikiama išskirtinė galimybė tapti vienų pirmųjų naujojo amžiaus atradėjų. Ir tam tikrai nebūtina turėti ypatingo pasiruošimo - šios žavios vietelės vienodai pasiruošusios priimti tiek visko mačiusius turistus ir platųjį pasaulį jau spėjusius ištyrinėti keliautojus, tiek tuos, kurie panašius džiaugsmus dar tik spėja atrasti.
Taip pat jos suteikia puikią progą labai lengvai išvengti brovimosi pro turistinį fasadą, užkeltų kainų ir tikriesiems potyriams visiškai nereikalingų pramogų, nuo kurių taip sunku atsispirti. Išvenkite populiariosioms vietoms būdingo atvykėlių keliamo šurmulio, įkyrių suvenyrų pardavėjų bei tuščios pompastikos bei sutaupykite nepagrįstų kasdienių išlaidų sąskaita nukeliaudami į vieną iš šių neatrastų šalių.
Dauguma jų siūlo ne tik egzotiką kvepiantį antspaudą jūsų pase, tačiau ir nepamirštamą akistata su nepaliesta gamta, autentiškas kultūrines patirtis ir progą pasigirti tuo, kad spėjote visa tai atrasti dar prieš suplūstant čia pulkams turistų iš viso pasaulio. Nes kiekviena iš šių šalių labai lengvai galėtų pralenkti bet kurią iš labiausiai lankomų ir turistų mylimų - šioms valstybėms belieka tik tapti labiau žinomomis. Turistinė infrastruktūra ir aukšto lygio paslaugų gausybė - antraeilis dalykas ir bent jau dėl pastarojo daugumai jų jau dabar būtų sunku bent kažką prikišti.
Prie kiekvienos šalies aprašymo pateikiami praėjusių metų duomenys, atspindintys oficialią statistiką - būtent nurodytą skaičių atitinkantis keliautojų skaičius aplankė šias valstybes 2013-aisiais. Ar šie skaičiai padidės, rengiant kitų metų statistiką, priklauso tik nuo jūsų. Taigi - visas dešimtukas „nuo apačios“.
Praėjusiais metais vos 105 000 lankytojų sulaukusi valstybė - tikras šiaurinės Ramiojo vandenyno dalies perlas. Anksčiau buvusi Mikronezijos dalis, šiandien Palau - nepriklausoma valstybė (šių metų spalio 1-ąją kaip tik švenčianti dvidešimtąsias savo nepriklausomybės metines), galinti tapti dar viena naujai jūsų aplankyta šalimi. Vienintelis būdas čia nukakti - lėktuvu (nebent jums pavyktų įsigyti ar išsinuomoti jachtą arba nedidelį laivą). Skrydžiai į Tarptautinį Palau oro uostą vykdomi iš Filipinų (Manilos), taip pat iš pagrindinių Japonijos ir Pietų Korėjos oro uostų bei Havajų.
Jei lietuviams šios šalies pavadinimas jokių būdu neasocijuojasi su egzotika, tai nereiškia, kad čia neverta apsilankyti (galbūt, eilinį kartą). Nors tuo sunku patikėti, praėjusiais metais čia sugebėjo nuvykti vos 96 000 užsienio turistų. Skirkite savaitę ar dvi neįpareigojančiai išvykai į Moldovą (kad ir automobiliu) ir būtinai atrasite čia tai, ko vakariečiai jau po kelių metų grūsis pamatyti čia perpildytais orlaiviais.
Atvykti į Rytų Timorą paprasčiausia lėktuvu - iš Singapūro ar Bali. Tačiau jeigu esate padūkęs keliautojas, netyčią atsiradęs Australijos Darvino uoste, galite bandyti įšokti į kurį nors krovininį laivą, kursuojantį šiaurės kryptimi - į Dilio uostą jūrų keliais iš čia dažnai gabenami automobiliai, o šie laivai retai atsisako paimti keleivius.
Nors šios kelionių krypties neverta atskirai pristatyti net lietuviams, nustebsite sužinoję, kad praėjusiais metais čia apsilankė vos 78 000 turistų. Nesunkiai pasiekiama keltu iš Gvadelupės ar Martinikos (į pastarąją iš Prancūzijos įmanoma stebėtinai nebrangiai nusigauti vietiniu skrydžiu), ši Karibų užuovėja tikrai neverta to, kad būtų aplenkta tuo metu, kai plačiosios poilsiautojų masės ją tik atranda.
Įsikūrusi pačiame Karibų jūros pakraštyje, ties Ramiojo vandenyno riba, ši šalis vilioja nepamirštama gamta, idealiu klimatu, šilta saule ir nuostabiais paplūdimiais. Nepaisant to, kad Sent Vinsento ir Grenadinų valstybė vienija 32 salas, iš kurių gyvenamos - 9, praėjusias metais viešnage čia susigundė tik 72 000 keliautojų. Tad atradimo džiaugsmo vilionės čia tokios didelės, kad atsispirti joms beveik neįmanoma, ar ne?
Ši sala - ne tik žavus rojaus kampelis Ramiojo vandenyno pakraštyje (netoli Karibų - geografiškai priklauso Antilų salyno Priešvėjinėms saloms), tačiau ir neapmokestinamos gerovės užuovėja. Pirmoji, vos 3 proc. pajamų mokesčio atmaina čia atsirado vos prieš trejus metus, o keliautojai (pernai jų čia apsilankė vos 69 000) iki šiol gali džiaugtis čia ne tik pigesniais pirkiniais, tačiau ir itin nebrangiu apgyvendinimu, vietiniu susisiekimu bei pakankamai aukšto lygio pramogomis. Galbūt, nauji mokesčiai šioje saloje bus paskelbti jau netrukus, tad skubėkite pasidžiaugti pinigine tausojančiu poilsiu itin nuostabiame Antilų kampelyje.
3. Niujė
Paplūdimių pilna pakrantė ir nepakartojama egzotiniais miškais bei mažais kriokliukais (kadangi sala nėra vulkaninės kilmės, jie čia itin neaukšti) nusėta vidurinė salos dalis - Niujė vizitinė kortelė, kurios dėka turizmo kompanijos ir pavieniai keliautojai prisimena apie šią vietą vis dažniau.
2. Monseratas
Čia nepabuvojęs (pavyzdžiui, pernai netapęs vienu iš 7000 laimingųjų), nesunkiai įsiveltum į ginčą, bandydamas įrodyti, kad ši sala nėra atskira valstybė, o tik Jungtinės Karalystės dalis. Techniškai tai - visiška tiesa. Tačiau apsilankę čia, vargu, ar galėtumėte tai pajusti - tiek bendra atmosfera, tiek empirinės kultūrinės patirtys paliks visiškai kitokį (veikiausiai - net priešingą įspūdį, negu besilankant kitose Britų užjūrio teritorijose.
Po padidėjusio Soufriere Hills ugnikalnio aktyvumo 1997 metais, didžioji salos dalis buvo evakuota - pietinės gyvenvietės iki šiol yra apleistos ir stūkso nepasiekiamos po storiais vulkaninių pelenų sluoksniais. Vis dėlto, nuo 2005-ųjų liepos šiaurinėje salos dalyje veikia naujasis oro uostas, šiandien žinomas kaip Johno A. Osborne oro uostas - tad Monseratas vėl tapo nesunkiai pasiekiamu, o turistų srautai čia kasmet, nors ir lėtai, tačiau palaipsniui didėja.
100 000 gyventojų nepriklausoma valstybė išsibarsčiusi plačiame plote centrinėje Ramiojo vandenyno dalyje. Nenuostabu, kad pernai čia apsilankė vos 6 000 turistų - net iki Havajų nuo čia tektų keliauti lėktuvu penkias valandas (šiaurės kryptimi!) - be to, iki 2012 m. skrydžiai į Kiribatį buvo ypatingai brangus. Pavyzdžiui, nukakti iki čia iš Ramiajame vandenyne esančių JAV salų (tiesioginiu skrydžiu) būtų kainavę apie 3 tūkstančius litų (į vieną pusę).