1. Griežtos taisyklės
Dar atrankos proceso metu stiuardesėms pateikiama daug, kartais net absurdiškų reikalavimų. Anksčiau reikalavimai buvo tokie: 160 cm ūgio, ne daugiau nei 60 kg svoris, neturėti vyro ir vaikų. Šiuo metu kiekviena aviakompanija turi savo standartus, aprašoma kiekviena smulkmena – nuo sijono ilgio iki apatinių drabužių spalvos.
„Emirates“ reglamentuoja krūtinės dydį (ne didesnis nei 75 С), „Lufthansa“ – nagų lako spalvą, „China Southern Airlines“ reglamentuoja apavo dydį – iki 36-ojo, prancūzų „Aigle Azur“ – klubų plotį iki 100 cm, „British Airways“ pageidauja, kad plaukų ilgis būtų ne žemiau pečių.
2. Sveikatos problemos
Darbas dangaus aukštybėse turi padarinių sveikatai – dėl nuolatinio triukšmo prastėja klausa, dėl pamaininio darbo, naktinių skrydžių sutrinka miego ritmas, ima varginti nemiga, netgi apima depresija, dėl fizinio krūvio atsiranda sąnarių, kraujospūdžio ir širdies ligų.
Dažniausia profesinė stiuardesių liga – venų varikozė, juk beveik visus skrydžius jos praleidžia ant kojų. O dėl jonizuojančiosios spinduliuotės, kuri aukštai stipresnė nei ant žemės, medikai gąsdina didesne onkologijos rizika.
3. Vienatvė
Kai kurios aviabendrovės iki šiol priima į darbą tik šeimos neturinčias moteris – „Lufthansa“ priima netekėjusias, „British Airways“ – vaikų neturinčias moteris. Dėl sudėtingo darbo grafiko sudėtinga susipažinti, romanams ir šeimyniniam gyvenimui nelieka laiko ar netgi jėgų. Pertraukų tarp reisų pakanka tik išsimiegoti ir kiek pailsėti.
4. Jokių planų
Esant nenormuotai darbo dienai, gyvenimas tampa nenuspėjamas, virsta nuolatiniu stresu – skrydžių grafikas kas mėnesį keičiasi, esant išskirtiniam atvejams į darbą gali iškviesti ir dienos, ir nakties metu. Panašiai ir su poilsiu – net ir laisvadienių metu situacija gali pasikeisti, tada tenka grįžti į darbą.
5. Papildomos pareigos
Pagrindinė stiuardesių pareiga – užtikrinti saugumą, o ne aptarnauti keleivius, bet pastarieji dažnai tai pamiršta ir įkyri savo prašymais ir kaprizais. Pvz., Rusijoje po trumpų reisų stiuardams tenka išvalyti lėktuvo saloną, tualetus.