Nuo nepriklausomybės užtikrinimo planuojant skrydžius iki aukščiausio lygio paslaugų salone – visa tai siūlo privatūs lėktuvai. Apie tai, kur tenka skraidyti dažniausiai, kokias misijas vykdo ir kokių paslaugų pageidauja turtingi klientai šiandien, pasakoja Justinas Bulka, įmonės „KlasJet“, vykdančios VIP skrydžius, vadovas.

Justinai, kas yra tas VIP skrydis ir kuo jis skiriasi nuo įprastų?

VIP skrydis – tai unikali patirtis, kurią užtikrina išskirtinio dizaino „KlasJet“ orlaiviai, stebinantys tiek savo išore, tiek interjeru. Privatūs skrydžiai dažniausiai organizuojami uždaroms keleivių grupėms (bilietais neprekiaujama), o kiekviena kelionės detalė pritaikoma pagal individualius klientų poreikius – nuo pasitikimo oro uoste ir pervežimo iki galutinės kelionės vietos, ar tai būtų viešbutis, ar namai. Tokių kelionių metu užtikriname aukščiausio lygio komfortą, rūpindamiesi visais poreikiais: privatumu, maistu ir kitais individualiais pageidavimais.

Kiek keleivių ir įgulos narių gali skristi?

Mūsų orlaiviuose verslo klasės sėdimųjų vietų skaičius svyruoja nuo 56 iki 104, priklausomai nuo pasirinkto lėktuvo modelio. Skrydžius vykdo profesionali įgula – du pilotai ir 3–4 stiuardesės, atsižvelgiant į keleivių skaičių, kad kiekvienam būtų užtikrintas nepriekaištingas aptarnavimas.

Kokios yra dažniausios skrydžių kryptys?

Mes skraidome į daugybę oro uostų, dažnai ne tik į sostines, bet ir į mažiau pasiekiamas vietoves, kur susisiekimas sudėtingesnis – pavyzdžiui, kalnuose, salose ar atokiose vietovėse. Apie 65 % mūsų skrydžių vykdoma Europoje, 25 % – Artimuosiuose Rytuose, o likę 10 % pasiskirsto tarp Azijos ir Afrikos. Per metus aplankome apie 85 skirtingas šalis ir maždaug 300 unikalių oro uostų – taip užtikriname savo klientams galimybę pasiekti net pačias atokiausias vietas.

„KlasJet“ lėktuvas

Kiek lietuvių būna taip skraidančių?

Mūsų pagrindinė rinka – užsienio šalys, o Lietuvoje mūsų paslaugomis naudojasi tik pavieniai klientai. Skrydžiai iš Lietuvos vyksta retai – vos 1–2 kartus per metus. Šiuo metu bendradarbiaujame su krepšinio klubu „BC Wolves“, – jis pastaruoju metu demonstruoja puikius rezultatus tiek vietiniu, tiek tarptautiniu mastu.

Pagrindinis mūsų dėmesys sutelktas į Europos rinką, tačiau aktyviai plečiamės ir kitur. Ypač žiemos sezono metu dalis mūsų orlaivių yra laikomi Artimuosiuose Rytuose, kur tokių paslaugų paklausa sparčiai auga.

Kokios priežastys verčia turtingus žmones pasirinkti būtent tokius skrydžius?

Pagrindinės priežastys, kodėl klientai renkasi mus, yra privatumas ir lankstumas. Užtikriname, kad klientai galėtų patekti į oro uostą per privačių lėktuvų terminalą, nuotraukas su klientais publikuojame tik gavę jų sutikimą, visuomet laikomės pageidavimų dėl viešumo.

Lankstumas – antrasis svarbus mūsų privalumas, reiškiantis gebėjimą prisitaikyti prie klientų poreikių ir vykdyti skrydžius jiems tinkamu laiku. Tai itin svarbu sporto komandoms, turinčioms griežtą tvarkaraštį ir režimą, muzikos žvaigždėms, kurios nori keliauti pagal tiksliai nustatytą grafiką, bei specialių misijų, reikalaujančių ypatingo dėmesio ir organizavimo, dalyviams.

VIP skrydžiai pritaikomi pagal klientų poreikius, daugiausia dėmesio skiriama nutūpimo vietai ir laikui. Klientai pirmenybę teikia tiesioginiams skrydžiams, o tarpiniai sustojimai atliekami tik išskirtiniais atvejais, kai jų neįmanoma išvengti.

Dažnai pasirenkami mažesni, privatesni oro uostai, kad būtų išvengta didelių keleivių srautų ir užtikrintas greitas bei patogus aptarnavimas. Svarbiausia – užtikrinti maksimalų lankstumą ir atitikti individualius klientų pageidavimus.

„KlasJet“ vadovas Justinas Bulka

Privati informacija apie klientą visiškai nepasiekiama ar būna išimčių?

Mums itin svarbus klientų privatumo užtikrinimas, todėl dėl konfidencialumo sąlygų negalime atskleisti konkrečių vardų ar detalių apie savo keleivius. Užtikriname, kad visada laikomės griežčiausių privatumo standartų ir savo klientų pageidavimų. Tačiau kai tik turime galimybę, aktyviai dalinamės informacija savo socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, „LinkedIn“ ir „Instagram“ paskyrose.

Mūsų lėktuvai išsiskiria unikaliu dizainu, yra išskirtinai nudažyti, todėl juos lengva atpažinti. Iš viešai prieinamos informacijos galime paminėti, kad mūsų lėktuvas buvo naudojamas filmuojant HBO serialą, o Europos Komisijos pirmininkė Ursula Von Der Leyen dalinosi mūsų lėktuvo nuotrauka, kai prisidėjome prie repatriacijos misijų amerikiečių kariams palikus Afganistaną. Be to, mūsų lėktuvais nuolat skraido didžiausių Europos sporto klubų atstovai ir ne mažiau kaip 6 nacionalinės rinktinės, dalyvaujančios Europos čempionatuose.

Ar būna, kad klientai renkasi paslėptus ir mažiau žinomus maršrutus, kad išvengtų viešumo?

Mūsų klientų pasirinkimai labai įvairūs ir priklauso nuo jų poreikių. Sporto klubų atstovai dažniausiai keliauja į konkrečias vietas, kur vyksta varžybos, – nuo mažų oro uostų, tokių kaip Gibraltaras, iki egzotiškų krypčių, pavyzdžiui, Ugandos ar Baku. Šiais atvejais svarbiausia – tikslumas ir galimybė skristi pagal griežtą tvarkaraštį.

Muzikos žvaigždės turi kitokių reikalavimų – jos dažnai rezervuoja lėktuvą visam turui, kad galėtų lanksčiai keliauti po koncertų, atsižvelgdamos į savo tvarkaraštį. VIP lėktuvų paslaugos užtikrina maksimalų lankstumą, privatumą ir galimybę pasiekti mažiau žinomas ar sunkiai pasiekiamas vietoves, atitinkančias norą išvengti viešumo.

„KlasJet“ lėktuvas

Galbūt siūlote unikalius maršrutus, pavyzdžiui, keliones į neprieinamas vietas ar itin prabangias salas, kurias galima pasiekti tik privačiais lėktuvais? Ar iš esmės lėktuvas gali nuskristi į bet kurią šalį ar vietą, kurią nori aplankyti klientas?

Privatūs skrydžiai dažnai veda į unikalius ir sunkiai pasiekiamus pasaulio kampelius, atsižvelgiant į specifinius klientų poreikius ir užsakymus. Esame skraidinę tiek į atokias, itin prabangias vietas, tokias kaip Maldyvai, tiek į aviacijos požiūriu sudėtingus oro uostus, pavyzdžiui, jau mano minėtą Gibraltarą ar Insbruką.

Iš įsimintiniausių misijų galime paminėti liūto skraidinimą keleivinio lėktuvo salone į Tanzaniją pagal zoologijos sodų mainų programą, taip pat humanitarinius skrydžius pandemijos metu – nuo Pietų Afrikos Respublikos iki Europos, gabenant sergančius žmones, arba iš Afrikos į Pietų Korėją.

2023 m. spalio mėnesį vykdėme skrydžius iš Tel Avivo, Izraelio, itin sudėtingu laikotarpiu, kai tokios paslaugos buvo itin reikalingos. Šios patirtys puikiai atspindi mūsų gebėjimą prisitaikyti prie sudėtingiausių situacijų ir klientų poreikių.

Kaip dažnai VIP skrydžių maršrutai būna susiję su turtingų keliautojų verslo poreikiais, pavyzdžiui, skrendama į miestus, kuriuose vyksta aukščiausio lygio verslo susitikimai ar renginiai?

VIP skrydžių maršrutai dažnai susiję su klientų verslo poreikiais, nes aptarnaujame keleivius, keliaujančius į svarbiausius verslo susitikimus, renginius ar kitus aukšto lygio įvykius. Stebime pasaulinius įvykius, tokius kaip futbolo čempionatai, „Formulės 1“ varžybos, mados savaitės ar turizmo agentūrų renginiai ir atitinkamai pritaikome savo paslaugas.

Ši sritis yra dinamiška ir reikalauja greito bei tiksliai organizuoto reagavimo, kad būtų užtikrintas pasiekiamumas bet kuriame pasaulio kampelyje. Esame pasirengę įgyvendinti įvairius klientų poreikius, dėl to mūsų komandos indėlis čia neįkainojamas. Didžiuojuosi, kad šiuo metu „KlasJet“ turi vieną stipriausių komandų įmonės istorijoje – patyrusius specialistus ir entuziastingus darbuotojus, kurie nuolat tobulėja. Taip pat labai vertiname „Avia Solutions Group“ paramą: ji padeda mums pasiekti aukščiausius kokybės standartus.

Kokios naujausios technologijos ir įranga paprastai būna šių dienų tokiuose lėktuvuose?

Kadangi didžioji dalis mūsų skrydžių vyksta Europos viduje ir trunka apie 2–2,5 valandos, klientai labiau vertina ne išskirtines technologijas, o aukštą aptarnavimo kokybę, jai skiriame ypatingą dėmesį. Turime klientų aptarnavimo departamentą, kuris rūpinasi klientų poreikių išsiaiškinimu, o mūsų stiuardesės nuolat tobulina savo įgūdžius specialiuose mokymuose. Jos gilina žinias apie vyną, skirtingas kultūras ir kalbas, taip pat mokosi, kaip tinkamai elgtis įvairiose situacijose ir užtikrinti nepriekaištingą aptarnavimą. Šios pastangos leidžia mums ne tik išlaikyti aukštus standartus, bet ir nuolat gerinti paslaugų kokybę, dėl kurios klientai sugrįžta pas mus ne kartą.

„KlasJet“ lėktuvo salonas

Kokios yra pagrindinės paslaugos?

Pagrindinės paslaugos, vykdant VIP skrydžius, dažniausiai susijusios su aukščiausios kokybės maistu. Mes bendradarbiaujame su specialiai atrinktais restoranais, užsakome klientų pageidavimus atitinkančius patiekalus, suderinę meniu su klientu ir restorano virtuvės šefu. Taip pat visuomet prašome patiekalų nuotraukų, kad užtikrintume kokybę ir galėtume pateisinti lūkesčius patiekdami. Be to, mūsų lėktuvai specialiai pritaikomi kiekvienam klientui: skraidinant sporto komandas, orlaivio interjeras dažnai būna pritaikytas pagal jų spalvas ir simboliką. Sėdynės yra verslo klasės – platesnės ir su daugiau vietos kojoms; šis papildomas komfortas ypač vertinamas krepšinio komandų.

Kiti reikalavimai dažnai susiję su privatumu, specifiniais išvykimo ar atvykimo laikais arba ypatingų leidimų gavimu, kurie mūsų operacinei komandai kelia iššūkių, nes juos reikia išspręsti greitai, tiksliai ir kokybiškai.

Kokie būna išskirtiniai taip keliaujančių pageidavimai?

VIP keliautojai, nepaisant stereotipų, dažnai pasižymi mandagumu ir pagarba bendroms taisyklėms. Jie domisi „KlasJet“ istorija, lėktuvų dizainu ir kitomis detalėmis, rodančiomis mūsų išskirtinumą. Pagrindiniai jų pageidavimai paprastai būna susiję su maitinimu – svarbu atsižvelgti į jų gastronominius poreikius, religinius įsitikinimus ar specifinius mitybos reikalavimus.

Be to, klientams itin svarbu laikas – dažnai pagrindinis prašymas yra užtikrinti, kad skrydis vyktų tiksliai jų pageidaujamu metu į konkrečią vietą.

Įdomesni ar unikalesni prašymai dažnai būna susiję su tam tikromis tradicijomis ar pritaikymais pagal asmeninius įsitikinimus. Šių keleivių prioritetas – patogumas ir galimybė atsipalaiduoti be jokių trukdžių, o mūsų komanda visada pasirūpina, kad skrydis būtų maksimaliai pritaikytas prie individualių poreikių.

Kaip klientai nori praleisti laiką lėktuve – dažniau dirba ar daugiau atsipalaiduoja?

Mūsų skrydžių klientai dažniausiai būna susikaupę, ypač jei skrydis susijęs su darbiniais reikalais. Tačiau pasitaiko situacijų, kai skrydžio atmosfera labiau primena atostogas ar net priartėja prie vakarėlio ribos. Tačiau keleiviai supranta, kad būnant lėktuve būtina laikytis visų saugumo reikalavimų, ypač esant galimai turbulencijai.

Kadangi dažniausiai mūsų vykdomi skrydžiai trunka apie 2 valandas, dauguma keleivių šį laiką praleidžia ramiai – ilsisi arba mėgaujasi jiems suteikiamu aptarnavimu. Po skrydžio keleiviai dažnai išlipa pailsėję ir geresnės nuotaikos, nei buvo prieš skrydį, – tai rodo, kad jų patirtis lėktuve buvo maloni ir atitinkanti lūkesčius.

„KlasJet“ lėktuvo salonas

Kokia tokių skrydžių kaina, skrendant Europoje ir už jos ribų, kas ją sudaro?

VIP skrydžių kainos labai stipriai svyruoja, nes jos priklauso nuo daugybės veiksnių. Pagrindiniai kainą lemiantys aspektai yra skrydžio maršrutas, sezoniškumas, orlaivio buvimo vieta, jo užimtumas bei laikas, reikalingas orlaiviui pasiekti kliento pageidaujamą pradinį tašką.

Į kainą įtraukiama viskas: stovėjimo mokesčiai oro uostuose, degalai, įgulos darbo užmokestis, skrydžio leidimai ir kiti su operacija susiję kaštai. Tačiau dėl šių kintamųjų skrydžio kaina gali skirtis net ir pateikus tą pačią užklausą skirtingu laiku.

Kiekvienas užsakymas yra individualus, mūsų tikslas – užtikrinti, kad galutinis pasiūlymas maksimaliai atitiktų kliento poreikius ir suteiktų aukščiausią kokybės bei komforto lygį.

Pakalbėkime apie pilotus Jūsų kompanijoje. Kokios jie tautybės? Kokie reikalavimai jiems keliami?

„KlasJet“, kaip ir visa „Avia Solutions Group“ grupė, kuriai ji priklauso, yra tarptautinė kompanija, todėl bendradarbiauja su pilotais iš įvairių pasaulio šalių, nėra vienos dominuojančios tautybės.

Pilotams keliami standartiniai Europos aviacijos asociacijos nustatyti reikalavimai, įskaitant patirtį ir tam tikrą skraidytų valandų skaičių. Be to, prieš pradėdami darbą, pilotai privalo atlikti įvairius testus ir dalyvauti mokymuose simuliatoriuose.

Didelis mūsų privalumas tas, kad priklausome „Avia Solutions Group“. Tai leidžia glaudžiai bendradarbiauti su kitomis grupės įmonėmis, pavyzdžiui, mūsų seserine įmone „BAA Training“, kuri turi savo pilotų akademiją. Šis bendradarbiavimas padeda užtikrinti, kad pilotai būtų kokybiškai parengti ir puikiai pasiruošę skraidyti mūsų lėktuvais.

Kiek Jums pačiam asmeniškai įdomi ši sfera ir ar pats skraidote tokiais lėktuvais?

Aviacijoje dirbu jau 6 metus ir ši sritis man itin įdomi. Ji reikalauja nuolatinio įsitraukimo, nes veikia 24 valandas per parą ir yra tiesiogiai susijusi su pasauliniais įvykiais – nuo kintančių degalų kainų iki politinių situacijų, galinčių tiek apriboti operacijas, tiek sukurti naujų galimybių. Vienas didžiausių šio darbo privalumų – stipri, motyvuota ir profesionali komanda. Didžiuojuosi, kad mūsų komanda yra tikras variklis, stumiantis „KlasJet“ į priekį ir kasdien darantis papildomą žingsnį link sėkmės.

Asmeniškai keliauju daugiausia ne vasaros sezono metu – paprastai lankau klientus arba dalyvauju tarptautinėse konferencijose. Skrendu įvairiomis klasėmis, priklausomai nuo užimtumo. Keliaudamas verslo klase stengiuosi įvertinti kitų oro linijų teikiamas paslaugas, naujoves ir idėjas, kurias galėtume pritaikyti savo orlaiviuose. Ši sritis reikalauja nuolatinio mokymosi ir tobulėjimo, todėl visada siekiame gerinti savo paslaugų kokybę ir klientų patirtį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją