Anonime panorėjusi likti stiuardesė papasakojo leidiniui Express.co.uk, kad peleninės lėktuvuose tebėra dėl svarbios priežasties, ir dar kartą griežtai įspėjo jokiu būdu nemėginti užsirūkyti lėktuve.
Vienoje iš Didžiosios Britanijos aviakompanijų dirbanti stiuardesė pasakojo: „Ant durų matomi raudoni nuorūkų ženkleliai nerodo, kad galima rūkyti. Jie – saugumo prevencija. Bet jei jau lėktuve kas nors užsirūkytų, tegul meta nuorūką į peleninę, nes išmetus ją į šiukšlių dėžę, kur daug popieriaus, kiltų reali gaisro grėsmė. Todėl reikalinga saugi vieta įmesti cigaretės nuorūką.“
Skrydžių palydovė pabrėžė, kad, jei pradėsite lėktuve rūkyti, būsite įtrauktas į sąrašą žmonių, kuriems draudžiama skristi, ir jus sulaikys.
„Peleninė yra metalinė dėžutė, kurios viršutinė dalis atsidaro, o viduje yra nedidelė ertmė, į kurią galima įdėti cigaretės nuorūką“, – paaiškino ji.
Pavyzdžiui, JAV oro linijų bendrovės uždraudė rūkymą lėktuvuose dar 1980 m.
Kaip rašoma „New York Post“, vienas iš svarbių veiksnių, paskatinęs priimti sprendimą dėl rūkymo uždraudimo, buvo 1973 m. įvykęs incidentas – vienos Brazilijos aviabendrovės lėktuvas, skrisdamas iš Rio de Žaneiro į Paryžių, užsidegė. Išmetus vieną vienintelę nuorūką į šiukšlių dėžę, žuvo 123 keleiviai.
Jei dabar keleivis sugalvotų užsirūkyti lėktuve, jam grėstų didžiulė bauda bei greičiausiai tektų atlyginti visas dėl rūkymo kilusias išlaidas. Galimas ir dar liūdnesnis variantas – nusileidus rūkalių sulaikytų policija.
Stiuardesės teigimu, jei prie tualeto durų nėra pritaisytos peleninės, apie tai reikia pranešti, nes lėktuvas be jos neturėtų skristi.
Federalinės aviacijos administracijos nurodymu, peleninės turi būti įtaisytos prie visų lėktuvų tualetų durų, nes, nepaisant draudimų ir įspėjimų, yra rizikos, kad koks nors užsispyręs keleivis sugalvos rūkyti.
Peleninės lėktuvuose – prevencija, o ne kvietimas užsirūkyti.