Kauno valstybiniame muzikiniame teatre jaunųjų žiūrovų laukia smagi premjera – armėnų kompozitoriaus Eduardo Chagagortiano komiška opera vaikams „Ausinė kepurė“. Tiesa, spektaklio kūrėjai patikslina, kad premjerinis spektaklis bus naudinga pramoga ne tik mažiesiems, bet ir į teatrą juos atlydėjusiems tėveliams.
Vaikų ir suaugusiųjų laukia melodinga, lengvai įsimenanti muzika, dinamiškas veiksmas, išradingos choreografinės scenos sukurtas spalvingas reginys visai šeimai.
Šmaikščiai ir nuotaikingai komiškai operai libretą pagal O.Tumaniano pasaką „Katinas ir šuo“ parašė ilgametė Maskvos vaikų muzikinio teatro režisierė Natalija Satz (libretą į lietuvių kalbą išvertė poetas Juozas Marcinkevičius).
„Tai tikra dovana visai šeimai, - apie spektaklį sako būsimos premjeros režisierė iš Baltarusijos Anastasija Grinenko. -Manau, tėveliai ir vaikai iš spektaklio išsineš ne vieną krislelį išminties, nes operoje pasakojama istorija padės suprasti tikro nuoširdumo, gerumo ir sąžiningumo svarbą bei prasmę“.
Režisierė džiaugėsi, kad premjerai jau beveik pasirengta ir negailėjo pagyrų visai teatro trupei, kuri dirbo daug, nuoširdžiai ir savęs „netaupydama“. „Teliko „nušlifuoti“ kai kurias detales, patikslinti smulkmenas ir sulaukti svarbiausio spektaklio dalyvio – žiūrovo.
Spektaklyje vaidina didžiulis būrys teatro artistų: Liudas Mikalauskas, Ričardas Karalevičius, Kęstutis Alčauskis, Žanas Voronovas, Raimonda Tallat-Kelpšaitė, Nomeda Vilkanauskaitė, Monika Sakalauskaitė, Justina Tomkutė, Ieva Vaznelytė, Akvilė Garbenčiūtė, Egidijus Bavikinas, Artūras Kurmalijevas, Tomas Vaitkus, Jonas Lamauskas, Giedrė Juknevičiūtė, Rita Preikšaitė, Rūta Zaikauskaitė, Laimutė Kuzmickaitė, Eleonora Kliučiūtė, Gražina Miliauskaitė, Vilma Narvidaitė, Evaldas Kondrackis, Kęstutis Budnikas, Algimantas Liaučius, Juozas Janušaitis, Faustas Januška.
Komiškoje operoje dainuojanti šių metų „Auksinio scenos kryžiaus“ laureatė Akvilė Garbenčiūtė sakė, kad vaidinti spektakliuose vaikams didelė garbė ir atsakomybė - juk būtent teatras ugdo vaikų kūrybiškumą, lavina skonį, formuoja pasaulėžiūrą.
„Dėl vaikų gebėjimo žvelgti į pasaulį ypatingai rimtai ir kartais kiek kitokiu kampu, su jais galima kalbėtis įvairiomis ir rimtomis temomis – apie meilę, ištikimybę, pagarbą ar kaip ryžtingai kovoti už teisybę, kaip sudėtinga išnarplioti gobšumo, melo ir klastos pinkles“, – įsitikinusi A.Garbenčiūtė. Naujajame spektaklyje prie šių sudėtingų temų prieinama labai žaismingu, skatinančiu fantazuoti ir vaikams gerai pažįstamu būdu – pasitelkus pasakos žanrą.
Kalbėdamas apie darbą vaikiškame spektaklyje teatro solistas Liudas Mikalauskas sakė žinantis, jog vaikai atmeta bet kokį pataikavimą ir puikiai supranta viską, kas vyksta scenoje. „Todėl vaikiškuose spektakliuose kur kas svarbesnės situacijos, sceninis veiksmas, istorijos be jokių „povandeninių“ minčių. Greičiau atvirkščiai – viskas turi būti spalvinga, lengva, tikslu, charakteringa ir su aiškia, spektaklio elementus vienijančia mintimi“ – įsitikinęs dainininkas.
Pasak vaidinimo kūrėjų, režisierės A.Grinenko, dirigento Virgiliajus Visockio ir choreografo Dmitrijaus Jakubovičiaus (Baltarusija), komiška opera – tai geranoriška, šviesi pasaka, kur visi personažai labai primena mus pačius. Scenografiją ir kostiumus spektakliui sukūrė taip pat svečiai iš Baltarusijos - Andrej Merankov ir Julija Babajeva. Pagrindinis operos herojus – nuoširdus, patiklus ir naivus Šuo, apsuptas įvairiausio „plauko“ personažų. Po žvėrių kaukėmis slepiasi ne kartą įvairiose gyvenimiškose situacijose sutikti veikėjai – turtingo tėvelio išpaikinta duktė Kisutė, tinkamo jaunikio ieškanti mergelė Ruda Katė, po žmonos padu tupintis ir savo pyktį ant pavaldinių kačiukų liejantis Katinas. Pasakoje sutiksime ir pasipūtėlį Aviną, blizgiais apdarais pasidabinusią storžievę Kiaulę, savimylą Ožį.
„Su choreografu siekėme, kad vaidinimas pirmiausiai būtų vizualiai patrauklus ir suprantamas vaikams“ – teigė A.Grinenko, atskleisdama, kad spektaklyje apstu komiškų situacijų, kurios atpažįstamos ir suaugusiesiems. „Snobizmą, pataikūniškumą, draugystę dėl naudos – šias savybes specialiai groteskiškai išryškinome, o blizgiais apdarais pabrėžėme menkystę, narcizišką susireikšminimą. Visa tai priešpastatėme doram, geros širdies Šuniui, kuriam sunku išlikti tarp tokių apsimetėlių ir pataikūnų. Bet pasaka nebūtų pasaka......“- intriguoja režisierė.