Maždaug po kas penktos kelionės autobusu galima rasti pamirštus daiktus. Atsižvelgiant į tai, kad kompanija kiekvieną mėnesį vykdo daugiau kaip 2500 reisų – tai paliktų daiktų skaičius pakankamai įspūdingas.
Dažniausiai pamirštami: kelioniniai krepšiai, akiniai ir knygos
Pagal kompanijos duomenis, 11 proc. atvejų keleiviai užmiršdavo kelionių krepšius – rankinį bagažą, kuris paprastai dedamas viršutinėse salono lentynose. Kartais keleiviai įlipa į autobusą su rankiniu bagažu ir tik vėliau prisimena, kad dalį bagažo buvo pasidėję autobuso bagažo skyriuje. Antroje reitingo vietoje atsidūrė akiniai, tarp jų ir turintys apsaugą nuo saulės, ir regėjimą gerinantys – juos palikdavo 9 proc. keleivių. Pirmaujančių trijulę baigia knygos, kurios sudaro 7 proc. „pamestinukių“.
Beveik dešimtadalis keliautojų pamiršta mobiliąją techniką
Kadangi autobusų salonuose keliautojams yra sudarytos sąlygos laisvalaikiui leisti su asmeniniais multimedijos prietaisais, tarp užmirštų daiktų dažnai pasitaiko įkrovikliai, mobilieji telefonai arba ausinės.
6,5 proc. radybų atitenka mobiliesiems telefonams, įkrovimo įtaisams ar planšetėms, o ausinukus pamiršti yra įprasta – 4 proc. keliautojų. Pamestų daiktų dešimtuką užbaigia: kepurės, šalikai, skėčiai, pirštinės – jiems tenka po 3 proc. bendro pamestų daiktų kiekio.
Tarp pamestų daiktų pasitaiko ir egzotinių radinių
Kompanija atlikusi tyrimą skelbia, jog tarp neįprasčiausių radinių pasitaikė: povandeninio nardymo kostiumas, dantų protezai, medinis būgnelis ir 1000 elementų dėlionė. Taip pat neseniai buvo rastas vestuvinis žiedas, paketas iš „duty free“, kuriame buvo 3 litrai vyno, cigarečių blokas ir litras degtinės. Keisčiausių radinių sąraše puikuojasi ir ortopedinė apykaklė bei gimimo liudijimas.
Kartais daiktai lieka ir be šeimininkų
Tarptautinių maršrutų operatorius deda visas pastangas, kad pamesti daiktai surastų savo šeimininkus – vairuotojui pastebėjus paliktą keleivių turtą, kompanija nedelsiant susiekia su atitinkamu keleiviu jeigu tai įmanoma identifikuoti pagal atrasto daikto vietą. Neretai pasitaiko atvejų, jog pamestų daiktų savininkai susisiekia su kompanija ir patys, kad kuo greičiau susigrąžintų savo turtą. Dažniausiai keleiviai sugrįžta pamirštų daiktų per 3–5 dienas, bet, jeigu tai pasas arba banko kortelė, tai klientas grįžta tą pačią ar kitą dieną.
Kai kurie pamesti nebrangūs daiktai, pavyzdžiui, kepurės arba pirštinės, dažnai lieka be šeimininko. Klientų aptarnavimo biuruose savininkų laukia daugybė raktų, knygų, ir kitų vertingų daiktų, kuriuos vežėjas su džiaugsmu grąžins šeimininkams.
Jeigu manote, jog ką nors užmiršote autobuse, turite iš karto susisiekti su klientų aptarnavimo biuru. Aptarnavimo specialistams vertėtų suteikti kuo tikslesnę informaciją apie pamestą daiktą ir pažymėti kelionės datą, laiką bei kryptį, jeigu galima, sėdimos vietos numerį.