Ekspertė Rosie Panter teigė:

„Šiuolaikiniai lėktuvai yra tikrinami, testuojami siekiant garantuoti, kad jie bus saugūs esant sudėtingoms oro sąlygoms ir pan. Tuo noriu pasakyti, jog pastaraisiais metais joks lėktuvas nėra sugedęs ar nukritęs dėl turbulencijos. Ji yra tik nemalonus potyris.

Lėktuvai yra pritaikyti, kad jiems nepakenktų kratymas turbulencijos metu, nors keleiviams gali atrodyti, jog lėktuvas krito žemyn kelis metrus. Turbulenciją dažnai sukelia slėgio pokyčiai, oro srovės, netgi vidaus temperatūros pasikeitimai – bet visi šie dalykai nėra pavojingi lėktuvui.“

Turbulencija – nemaloni patirtis lėktuvo keleiviams, tačiau lėktuvai pritaikyti ją atlaikyti, rašo „Express“.

Vėjas, audra, netoli lėktuvo atsidūrę objektai taip pat gali sukelti turbulenciją. Keleiviams atrodo, kad lėktuvas stipriai juda, bet įprastai jis juda ne tiek daug, kaip gali manyti žmonės.

Prasidėjus turbulencijai, pilotas ar stiuardas apie tai praneša keleiviams. Tada užsižiebia saugos diržo ženklelis, žmonėms nurodoma susėsti į savo vietas ir prisisegti saugos diržus. Kai turbulencija liaujasi, minėtas ženklelis užgęsta ir keleiviams leidžiama vaikščioti lėktuvo salone esant reikalui.

Turbulencijos metu keleiviai turi sėdėti savo vietose, kad neparkristų ir ant jų neužkristų bagažas iš spintelių virš sėdynių, jei šios netyčia atsidarytų.

Deja, turbulencija tampa vis dažnesniu reiškiniu. Redingo universiteto (JK) tyrėjų duomenimis, dėl klimato kaitos lėktuvų turbulencija vis dažnės.

Vienas iš tyrimo autorių, Paulas Williamsas, sakė: „Oro linijų bendrovėms metas pradėti galvoti, kokių priemonių jie imsis dažnėjant turbulencijai.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją