Atvykti į Lietuvą skatina patraukli kainodara ir žavėjimasis gamta
Praėjusių metų pabaigoje Lietuvos turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ drauge su „KOG“ institutu atliko JK rinkos tyrimą, kuris ne tik gana išsamiai apibūdina britų turistų portretą, keliavimo įpročius, bet ir santykį su Lietuva. Tyrime apklaustieji dalijosi, kas mūsų šalyje juos labiausiai sudomintų ir paragintų atvykti pirmą ar daugiau kartų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vardydami priežastis, skatinančias keliones į užsienį, britai dažniausiai mini galimybę atsipalaiduoti, taip pat vertina tylą ir ramybę. Ne mažiau svarbi išlieka kaina ir kelionėje patiriamos išlaidos. Be to, dažnai pabrėžiamas komforto kelionės ir viešnagės metu aspektas, naujų ir nepažintų vietų saugumas.
Dėstydami pagrindinius motyvatorius, skatinančius aplankyti Lietuvą, JK turistai vardija kainos ir žingeidumo aspektus: kas antras apklaustasis mini pigius skrydžius, toliau rikiuojasi pigių kainų šalies viduje faktorius, o trečioje vietoje emocinis veiksnys – smalsumas ir noras pažinti nematytą šalį.
Lietuvoje jau viešėję britai akcentuoja, jog pas mus keliaudami jautėsi saugiai, be to, galėjo derinti kelių Baltijos šalių lankymą. Šią aplinkybę – vienos kelionės metu aplankyti ir kaimynines valstybes – JK turistai taip pat laiko stipriai motyvuojančia. Dar viena priežastis, skatinanti atvykti į Lietuvą, yra mūsų šalies gamta: Baltijos jūra, upės, ežerai, parkai. Tradicinė vietos virtuvė taip pat traukia tiek buvusiųjų šalyje, tiek dar tik planuojančiųjų atvykti, dėmesį.
Lietuvos skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ tikslinių rinkų projektų vadovė Elzė Vyšniauskaitė pasakoja, jog Lietuva, kaip atostogų kryptis, potencialiai domina apie 7 proc. keliaujančių britų ir tai sudaro apie 1,4 mln. JK gyventojų.
„Jungtinė Karalystė yra viena iš didžiausių atvykstamojo turizmo rinkų, ir nors skaičiai, lyginant priešpandeminį laikotarpį, yra sumažėję, 2021 metais ši rinka pritraukė beveik 30 tūkst. turistų. Vietos turizmui tai gana solidus rodiklis. Be to, Lietuvai keliautojai iš JK aktualūs ir dėl statistiškai didžiausios išlaidų sumos, kurią lankytojai palieka viešėdami mūsų šalyje. Ir nors su pačia šalimi yra susipažinęs ne kiekvienas, statistika rodo, jog Lietuvą turistai dažnai nusprendžia aplankyti išgirdę asmenines šeimos, draugų, bendradarbių rekomendacijas. Tad kiekvienas lietuvis iš dalies yra šalies ambasadorius, kuris savo teigiamais atsiliepimais didina šalies turizmo žinomumą“, – teigia E. Vyšniauskaitė.
Tyrimo duomenimis, apie ketvirtadalis apklaustųjų britų į Lietuvą atvyko būtent paskatinti artimųjų rekomendacijų ir teigiamos patirties.
Išryškino tipinį keliaujančių britų paveikslą
Analizuojant JK turistų charakteristiką, pastebėta, jog daugiausia keliauja vyresnio amžiaus britai (50+ metų), o kas antras šios šalies turistas į keliones leidžiasi su partneriu. Nors keliones su vaikais renkasi apie trečdalį apklaustųjų, tarp svarstančiųjų ir ketinančiųjų atvykti į Lietuvą bei jau čia buvusiųjų, didesnė dalis yra būtent keliaujantys su atžalomis turistai. Tai indikuoja, jog šį keliautojų segmentą mūsų šalyje galėtų sudominti į šeimyninį poilsį orientuotos Lietuvos turizmo paslaugos.
Akivaizdu ir tai, jog JK keliautojai pirmenybę teikia poilsinėms kelionėms, o tik pažintines keliones renkasi gerokai mažesnė dalis. Siekiant atliepti šį poreikį, Lietuva tokį keliautojų segmentą potencialiai sudomintų savo kurortinių miestų paslaugų pasiūla: nuo sanatorinio gydymo iki SPA tinklų įvairovės.
Kalbant apie apgyvendinimą, JK turistai pirmenybę teikia vietiniams, tinklams nepriklausantiems viešbučiams (72 proc.). 39 proc. apklaustųjų naudojasi tinklinių tarptautinių viešbučių paslaugomis ir beveik tiek pat (38 proc.) naudojasi trumpalaikės nuomos paslaugomis, tokiomis kaip „Airbnb“. Kempingai ar kaimo turizmas, kaip nakvynės vieta, aktualūs mažiau nei dešimtadaliui JK turistų. Bendra apgyvendinimo tendencija rodo, jog JK turistams Lietuvoje gali būti aktualus poilsis būtent vietos verslininkų apgyvendinimo įstaigose, dažnai išlaikančiose autentiškumą ir reprezentuojančiose vietos kultūrą.
Nors šių turistų išvykos į užsienį gana ilgos – dažniausiai kelionė trunka 1–2 savaites, Lietuvą jie mato kaip maždaug savaitei tinkamą kelionės kryptį, o kas trečias lankytųsi savaitgaliui.
Lietuvos žinomumui didinti numatoma daugiau turizmo sektoriaus veiksmų
Analizuojant bendrą Lietuvos, kaip turistinės krypties, žinomumą tarp britų, nustatyta, jog daugiau kaip pusė JK keliautojų prisipažįsta apie mūsų šalį nežinantys, o žinančiųjų informacijos lygis yra paviršutiniškas – 10 proc. Lietuvą žino gana gerai, 32 proc. – tik pavadinimą ir geografinę lokaciją.
Vis dėlto, spontaninės Lietuvos asociacijos vertinamos pozityviai: daliai britų mūsų šalis siejasi su išskirtine gamta, akcentuojami ežerai, kraštovaizdis. Tie britai, kurie Lietuvoje jau lankėsi, šalį dažniau sieja su sostine, Baltijos jūra, Europa, draugiškais ir linksmais vietiniais bei mano, kad Lietuva yra puiki turizmo kryptis. Svarstantieji atvykti į Lietuvą dar pabrėžia ir turtingą šalies istoriją, nors tarp mažiau žinančių vis dar išlieka asociacijų su Rusija, komunizmu.
Pasak „Keliauk Lietuvoje“ atstovės, Lietuvos vardo žinomumą tikimasi didinti ne tik asmeninių rekomendacijų, bet ir strategiškai suplanuotų atvykstamąjį turizmą skatinančių kampanijų bei kitų veiksmų dėka.
„Šiandien, gegužės 31-ąją, Londone vykstančioje kontaktų mugėje „Afternoon tea reception with Lithuania Travel“ susitinka 25 turizmo atstovai iš JK ir 5 iš Lietuvos. Šiuo renginiu siekiama pristatyti Lietuvos kaip atostogų krypties potencialą, atskleisti Lietuvos turizmo ir veiklų galimybes, parodyti mūsų šalį kaip patrauklų ir saugų Europos kelionių tikslą“, – apie atvykstamojo turizmo skatinimo veiksmus pasakoja E. Vyšniauskaitė ir priduria, jog bendradarbiavimo veiklos su JK turizmo sektoriumi kryptingai bus įgyvendinamos ir vasarą, kurios metu yra numatyti britų turizmo atstovų pažintiniai turai Lietuvoje. Be to, netrukus startuos ir reklamos kampanija Jungtinės Karalystės rinkai, skatinanti rinktis Lietuvą, kaip kelionių kryptį.