Kaip kalbėjo Lietuvos oro uostų operacijų vadovas Valdas Stropus, dabar prasidės vienas iš esminių etapų – testavimas, kuris Lietuvos oro uostų istorijoje dar niekada nevyko.
„Šiandien yra istorinė diena. Galime kviesti didelę grupę būsimų mūsų keleivių, miesto gyventojų ir svečių masinio testavimo renginiui, kuris vyks sausio 11 d. ryte. Jo metu žmonės užtruks iki trijų valandų“, – aiškino V. Stropus.
Anot V. Stropaus, minėtą dieną vyks realūs testiniai skrydžiai su Vilniaus oro uoste veikiančiomis oro linijomis.
„Vasarį visada laukiame keliautojų, vykstančių slidinėti, tad du iš tų skrydžių bus susiję su mūsų vadinamais slidininkų reisais – bus skrydžiai į Milaną. Keleiviai galės išbandyti ir bagažo savitarną, ko nebuvo anksčiau, ir pamatyti nestandartinio, negabaritinio bagažo atidavimo procesą, – teigė V. Stropus. – Mums operacinio pasirengimo bei veiklos perkėlimo programa prasidėjo dar kiek daugiau nei prieš metus.
Vykstant statyboms, vyko ir ta programos dalis, kuri susijusi tik su operacinių pajėgumų pasirengimu. Pati programa apima 6 žingsnius, šiuo metu mes esame 5, kuris siejasi su infrastruktūros, technologijų bei, žinoma, pačių operacijų testavimu. Pirmą kartą istorijoje tą darysime ne su savo darbuotojais, o su kviestiniais svečiais.“
Tiesa, tapti vienu iš tūkstančio Lietuvos oro uostų ieškomų savanorių nebus taip paprasta – pirmiausia reikės įveikti specialų žaidimą.
„Vyks linksmas žaidimas prieš registraciją – jį sužaidęs, žmogus pateks į registracijos langą, kur turės pateikti savo duomenimis. Tuomet testuotojams bus priskirti scenarijai, kurių įvairių tipų yra bemaž 20.
Nepaisant to, kad žaidimas atrodo nuotaikingas, mums šis etapas turbūt yra svarbiausias. Tik tokiu būdu galėsime žinoti, ar tikrai atliepiame keliautojų lūkesčius ir galėsime suteikti pačią geriausią patirtį. Taip pat galėsime palyginti, kiek mūsų teorija popieriaus lape yra įgyvendinama realiame gyvenime“, – sakė V. Stropus.
Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis antrino, kad tam, ką matome šiandien, ruoštis reikėjo pradėti dar gerokai prieš šio terminalo statybas.
„Noriu pasveikinti atvykus į išmaniausią ir inovatyviausią išvykimo terminalą Baltijos šalyse, – kalbėjo G. Paulikaitis. – Turėjome labai kruopščiai suplanuoti ne mažiau kaip 15 technologinių projektų vykdymą, kad tos technologijos atsidurtų čia tinkamu laiku.
Buvo nemažai iššūkių, tačiau pagrindines rizikas pavyko suvaldyti. Šiai dienai turime vietoje sumontuotą visą technologinę įrangą, kuri ir buvo numatyta. Dabar atliekame lokalius testus, baigiame konfigūravimo darbus.“
Lietuvos oro uostų plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas prabilo ir apie ateities planus – anot jo, jau netrukus bus pradėti darbai ties nauju atvykimo terminalu.
„Kol įgyvendiname šį projektą, ruošiamės ir ateities darbams, kurie prasidės netrukus. Dabartiniame terminale atsilaisvins didelis patalpų plotas, netrukus skelbsime konkursus ir pritaikysime keleivių, komercijos poreikiams.
Kita didesnė plėtra bus orientuota į naujo atvykimo terminalo projektą, kurį planuojame dešiniau nuo dabartinių terminalų. Šį mėnesį paskelbsime tarptautinį architektūrinį konkursą, kuriame lauksime tiek tarptautinių architektų, tiek vietinių profesionalų.
Ateinantys 4 metai bus orientuoti į tolesnę Vilniaus oro uosto plėtrą – tiek technologinę pažangą, tiek susisiekimo gerinimą. Laukia nemažai darbo tiek statybų prasme, tiek nusimato gana didelių naujų projektavimų“, – kalbėjo A. Dūmanas.
Planuojama, kad naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas visiems keleiviams duris atvers kitų metų vasario 4 dieną. 14,4 tūkst. kv. metrų išvykimo terminalas leis dvigubai išauginti keleivių aptarnavimo ir pralaidumo pajėgumus – nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą.
Pirmajame naujojo Vilnius oro uosto išvykimo terminalo aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai registruotis skrydžiui ir priduoti bagažą, taip pat bus įdiegta kitų modernių technologijų.
Didesnį patogumą užtikrins didelės bendros viešos erdvės. Antrajame aukšte veiks saugumo patikros zona ir laipinimo į orlaivius vartai Šengeno šalių keleiviams. Su dabartiniu keleivių terminalu naująjį sujungs erdvi galerija, kuri užtikrina komfortišką susisiekimą tarp terminalų.
Tūkstantį savanorių surinko per pusdienį
Antradienio rytą Vilniaus oro uostui paskelbus, kad ieško tūkstančio savanorių, vakarop reikiamas skaičius jau buvo surinktas.
„Organizuojamas masinis testavimas yra vienas svarbiausių etapų prieš naujojo Vilniaus oro uosto terminalo atidarymą ateinantį vasarį. Esame maloniai nustebę, kad tiek žmonių nori prisidėti prie šio projekto, ir baigiame atvirą registraciją. Jau turime tiek testuotojų, kiek ir tikėjomės surinkti – daugiau nei tūkstantį.
Būtent jie sausio mėnesį mums padės įvertinti, kaip realiomis darbo sąlygomis tarpusavyje sąveikauja dešimtys įvairių sudėtingų terminalo sistemų ir technologijų, ar jos veikia taip, kaip tikimės, ar reikia dar kažką tobulinti“, – Lietuvos oro uostų pranešime žiniasklaidai sakė V. Stropus.