„Jei suskaičiuotume visus papildomus mokesčius, tokius kaip sėdėjimas šalia tam tikro asmens ar tam tikroje vietoje, taip pat bagažo mokesčius, kelionės bilietus iš ir į oro uostą, jei jis buvo tolimesnis ir t. t., bilietų kaina pakiltų iki brangesnių avialinijų mokesčių“, – teigia ji.
Pasak J. Čeponytės, kai perkame pigių skrydžių bendrovių bilietus, mes perkame tik vietą lėktuve, kurioje atsisėsime – visa kita, nei gėrimai, nei maistas, nei bagažas, nėra įskaičiuota, už viską reikia sumokėti.
„Pavyzdžiui, prieš metus aviakompanijos „Ryanair“ vieno bilieto kaina vidutiniškai siekė 40 svarų. Žmogus vidutiniškai išleisdavo dar 13 svarų kitoms paslaugoms lėktuve.
20 svarų šio bilieto sumos keliauja kuro išlaidoms padengti, 27 – lėktuvo ir jo įgulos išlaikymui, įvairių akcijų kainų padengimui, taip pat įvairiems oro uosto mokesčiams. Bendrovei atitenka tik 6 svarai, kurie jau skaičiuojami kaip pelnas pačiai įmonei“, – atskleidžia žurnalistė.
Žurnalistės teigimu, atkreiptinas dėmesys, kad visi pigių skrydžių bendrovių lėktuvai yra vienodi, kad pilotai galėtų sėsti į bet kurį iš jų, bet kokiu metu, žinotų visus prietaisus, kaip viskas jame išdėstyta ir t. t.
Bandoma sutaupyti ir įgulos sąskaita – skrydyje dalyvauja mažiau darbuotojų, tad telpa daugiau keleivių, sako J. Čeponytė: „Įgula atlieka daugelį darbų, pavyzdžiui, sutvarko saloną per tą laiką, kol tie, kurie atskrido, išlipo, ir įlipo kiti keleiviai.“
Daugiau apie tai – laidos įraše.