Dabar norime atsakyti į klausimą, neduodantį ramybės daugeliui dažnai skraidančių žmonių: kodėl lėktuvo languose yra po mažą skylutę?
Juk lėktuvo lange skylučių neturėtų būti? Anaiptol. Pasirodo, viduriniame lėktuvo lango (kurį sudaro trys sluoksniai – išorinis, vidurinis ir vidinis) sluoksnyje esančios skylutės reikalingos keleivių saugumui.
Prieš detalizuojant, kaip jos susijusios su saugumu, pirmiausia pasiaiškinkime, kaip keičiasi atmosferos slėgis, lėktuvui pasiekus 10 km aukštį.
Tie, kam teko kopti į kalnus, žino – aukštai atmosferos slėgis žemesnis, jame mažiau deguonies. Būtent todėl pasiekus didelį aukštį alpinistams sunku kvėpuoti. Na o tokiame aukštyje, kuriame skraido lėktuvai, oro slėgis dar žemesnis.
Kad žmonės galėtų kvėpuoti, lėktuvo viduje palaikomas dirbtinis spaudimas, o išorės ir vidaus spaudimų skirtumą turi atlaikyti lėktuvo konstrukcijos.
„Vidurinis lėktuvo lango stiklas yra su maža skylute, – aiškino „The Telegraph“ „Airbus“ atstovas Justinas Dubonas. – Skylutė išlygina spaudimą tarp keleivių kabinos ir oro, esančio tarp išorinio bei vidurinio langų sluoksnio.“
Dėl tos pačios skylutės slėgis tenka ne viduriniam, o išoriniam langui, kadangi šis yra storiausias ir tvirčiausias. Be to, dėl skylutės langai neaprasoja, taigi keliaudami viską matote pro langus.
Na štai ir sužinojote atsakymą į šį klausimą. Galėsite sužavėti savo erudicija kartu keliaujančius bičiulius.