„Jei per apvalų gaublį iš Lietuvos durtume virbalu, jis išlįstų kažkur ties Naująja Zelandija – ten, mums, lietuviams, būtų kita pasaulio pusė. Kita vertus, šiuo projektu keliame ir mintį, jog galbūt būnant ten, toli nuo nuo namų, nepažįstamose akvatorijose, svetimose kultūrose, galime daugiau sužinoti ir apie save pačius. Galbūt atstumas padeda aiškiau pamatyti, jog ir pas mus yra ko pasiilgti, kuo džiaugtis ir didžiuotis“, - kelionės „Kita pasaulio pusė“ pristatymo metu pasakojo projekto vadovas Raimundas Daubaras.

R. Daubaras paaiškino, kad pažiūrėję į kitą pasaulio pusę, pamatytume, kad ten yra vien vanduo. Projektas pritraukė žmones, vedinus skirtingų tikslų – vieni svajoja pamatyti Havajus ar kitus neatrastus kraštus, kitų aistra – vandenyno buriavimas, tretiems – tai galimybė įveikti buriuotojų Everestą Horną, kurį iki šiol yra apiplaukę tik 30 lietuvių. Beje, Baltijos šalyse lietuvių buriuotojų bendruomenė iš tiesų išsiskiria - ji turi daugiau pasiekimų nei latvių ir estų - Horną apiplaukti tėra pavykę vienam estui, ir tai jis plaukė lietuvių įgulos sudėtyje, o latviai apskritai to nėra darę.

Jachtos "Ambersail" įgula regatoje aplink Barbadosą

Projekto partneriais, padėsiančiais Lietuvos visuomenei sekti visų 12 etapų eigą, tapo pagrindinis naujienų portalas DELFI, žurnalas „National Geographic Lietuva“ ir bravoras „Volfas Engelman“.

Ekspedicija vyks 12 etapų, kurių startas birželio 7-ąją Panamoje, o finišas – 2018-ųjų sausį Brazilijos Recifėje. Pakeliui jachtos įgulos aplankys Galapagus, Markizų salas, Prancūzų Polineziją, Havajus, Fižį, Vanuatu salyną, Naująją Zelandiją bei, žinoma, dar kartą apsuks buriuotojų Everestu vadinamą Horno kyšulį. Tarp šių etapų yra ir itin ekstremalių: Ramiajame vandenyne yra didelė tikimybė susidurti su banginiais, be to, kai kurie etapai apims po dvi savaites plaukimo atvirame vandenyne be sausumos.

Horno ragas

Visi 12 ekspedicijos etapų:

I Panama – Galapagai

II Galapagai – Markizų salos

III Markizų salos – Taitis

IV Prancūzijos Polinezija

V Prancūzijos Polinezija

VI Taitis – Havajai

VII Havajai – Fidži sala

VIII Fidži sala

IX Fidži sala – Vanuatu sala

X Vanuatu sala – Naujoji Zelandija

XI Aucklandas – Ušuaja (Argentina)

XII Ušuaja – Santosas (Brazilija) – Resifė (Brazilija)

Prancūzijos Polinezija

Jau ne kartą pasaulį apsukusios „Tūkstantmečio odisėjos“ jachtos maršrute šįkart didžioji naujiena – Havajų salynas. Buriuotojų žiniomis, čia kol kas su lietuviška vėliava jachta dar nebuvo apsilankiusi.

Visi pagrindiniai įgulų įspūdžiai ir nuotykiai iš etapų bus publikuojami didžiausiame Lietuvos naujienų portale DELFI, o įspūdingiausi kiekvieno etapo kadrai – „National Geographic Lietuva“ žurnale.

„Turime užduotį parodyti lietuviams tą kitą pasaulio pusę mūsų akimis ir buriuotojų akimis. Nunešime žinutę, kad kita pasaulio pusė yra daug arčiau ir kad mes, lietuviai, esame visame pasaulyje“, – teigė DELFI marketingo vadovė Kristina Valaitytė.

Havajai

„Džiugu būti partneriais tokiame projekte. Mus su buriuotojais vienija laisvės pojūtis ir atradimų troškimas. Juk būtent burėmis buvo pirmą kartą atrasti ne tik tolimiausi kraštai, bet ir jų skoniai“,- teigė projekto partnerių bravoro „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas.

Jachta „Ambersail“ yra lenktyninis „Volvo60“ klasės laivas, kurtas dalyvauti prestižinėse „Volvo Ocena Race“ lenktynėse aplink pasaulį.

Jachta "Ambersail"

2008-2009 metais šia jachta „Tūkstantmečio odisėjos“ metu Lietuvos buriuotojai apiplaukė pasaulį pakviesdami pasaulio lietuvių bendruomenes drauge švęsti Lietuvos vardo tūkstantmetį. Vėliau su šia jachta Lietuvos įgulos dalyvavo tokiose tarptautinėse regatose kaip „Sevenstar Round Britain and Ireland Race“, „Rolex Fastnet Race“, „Rolex Middle Sea Race“, „Transatlantic Race“, „RORC Caribbean 600“, „Rolex Sydney Hobart“ bei kitose.

Projekto „Kita pasaulio pusė“ pristatymo akimirkos - DELFI nuotraukų galerijoje:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)