Taip pat skaitykite: Įspūdžiai iš lietuvių kelionės motociklais aplink Siciliją
Keliauk į Sardiniją su Perpasaulį.lt! Geriausių skrydžių pasiūlymų ieškok čia.
Specialiai kelionei sukūrėme logotipą, pasigaminome marškinėlius. Jau spalio mėnesį mes įsigijome lėktuvo bilietus ir pradėjome planuoti kelionę. Vienas iš sunkiausių momentų planuojant – suderinti atostogas darbovietėse, tarpusavyje ir su šeima. O tai tikrai nelengva.
Tikslus suplanavimas ir maršruto „legendos“ sudarymas yra svarbiausia sėkmingos kelionės sąlyga. Ši kelionė skyrėsi nuo kitų – tuo kad, mes iš anksto jau užsirezervavome viešbučius. Būtent tai padėjo sutaupyti labai daug laiko jėgų ir nervų.
Bendra kelionės trukmė sudarė savaitę. Iš septynių - šešios dienos motociklais. Korsika yra nedidelė Prancūzijos sala, kurios kranto liniją sudaro apie 1000 kilometrų ir yra nutolusi nuo Sardinijos 11 kilometrų. Todėl mūsų kelionė prasidėjo nuo Sardinijos sostinės - Kaljario. Mums gavosi taip, kad norint apvažiuoti Korsika, turėjome apvažiuoti ir Sardiniją.
Dar labai svarbu. kad kelionėje kiekvienas būtų už kažką atsakingas. „Pasiutę šunys“ pareigas pasidalino taip : Artūras – navigacija, Žymantas – filmavimai ir FB, Marius – foto, Vadimas - kelionės informacija. Visus kitus dalykus sprendėme bendrai – balsuodami. Jei balsai pasidalindavo 2 prieš 2 – mesdavome monetą.
Išaušo pirmoji mūsų kelionės salose diena. Pernakvojome buvusiame vienuolyne įsikūrusiame viešbutyje Kaljario centre. Mūsų kambario langai buvo į nedidelės senamiesčio aikštės prie bažnyčios pusę, kurioje visą naktį vietinis jaunimas kažką linksmai rūkė, bendravo vienas su kitu ir Feisbuku.
Kai mes apie pusę aštuonių ryto pradėjome keltis ir ruoštis, jaunimas pradėjo skirstytis, užleisdamas gatvės laiptus, ant kurių sėdėjo visą naktį, skubantiems savo reikalais miestelėnams. Išgėrę kavos su bandele (nes viešbutukas buvo labai jau ekonominės klasės) pėsčiomis su daiktais patraukėme į moto nuomą.
Nuo viešbučio iki motociklų tik 900 m. Nors motociklai jau buvo paruošti ir išrikiuoti gatvėje, mes žinojome, kad užtrūksime dar 2 val kol išvyksime. Tiek laiko trūko daiktų persikrovimas į motociklų dėžes, trispalvių vėlevėlių tvirtinimas, navigacijos pajungimas, dokumentų ir kitų formalumų sutvarkymas. Lagaminus galima buvo palikti moto nuomos patalpose. Šios dienos tikslas ir nakvynės vieta buvo netoli Porto Tores (Sardinija) . Atkarpą kurią važiavome kalnų serpantinais pro miestelio Nuoro apylinkes sudarė apie 330 km.
Antra kelionės diena svarbi tuo, kad žūtbūt turėjome nepavėluoti į keltą. Nusimaudę puikiame baseine, iš kurio atsiveria nuostabūs jūros ir Sardinijos gamtos vaizdai (viešbutis buvo ant aukšto kalno), po gerų pusryčių ir itališkos kavos išvykome į Santa Teresa. Tai Sardinijos miestelis šiaurinėje salos dalyje, kurį jūra skiria nuo Korsikos 11 km.
Keltas kursuoja 4 kartus per dieną. Bet mums reikalingas buvo būtent 15 val. keltas , kad kelionė vyktų pagal planą. Vienas žmogus ir motociklas - 45 eurų į vieną pusę. Korsika yra labai populiari tarp motociklininkų, todėl į keltą su mumis įvažiavo dar apie 30 motociklų.
Kelto darbuotojai pririša kiekvieną motociklą prie borto. Persikėlėme per valandą. Vaizdai kuriuos pamatėme iš viršutinio denio priartėję prie Korsikos krantų užgniaužė kvapą. Nepaprasto grožio uolos ir namai pastatyti ant jų kėlė tik vieną klausimą - kokius jausmus jaučia jų gyventojai? Kadangi į Bonifacio atplaukėme 16 val. – buvo pakankamai sunku rasti vietą kur galima papietauti. Korsikoje kaip ir Sardinijoje didžioji dauguma viešo maitinimo įstaigų dirba iki 12 -13 val. Ir atsidaro nuo 19 val.
Mums pasisekė – suradome vietą , kur skaniai ir palyginus nebrangiai pavalgėme (13 eurų meniu – didelis puodas moliuskų padaže, bulvytės ir mažas alus). 22 laipsnių temperatūra, nuostabūs vaizdai, saulė ,žydra jūra, motociklai ir žinojimas, kad dar tai tik kelionės aplink Korsiką pradžia – nuteikė ypatingai pozityviai. Nors Korsikoje atstumai nėra labai dideli, bet dažniausiai jie čia skaičiuojami ne kilometrais, bet valandomis.
Pavyzdžiui, vietomis 120 km. atstumą čia motociklu tenka važiuoti virš dviejų valandų, o automobiliu - daugiau nei tris. Kadangi mūsų nakvynės vieta nuo Bonifacio uosto buvo nutolusi apie 150 km ir kelias buvo pakankamai tiesus, mes nusprendėme įsikurti viešbutyje, nusimaudyti ir vakare apvažiuoti Korsikos Kyšulį. Aukščiausia Kyšulio vieta - Čima di e Fojisas (1322 m). Per pietus pabendravome su vietiniu baikeriu -jis mums labai rekomendavo ten pabuvoti.
Kaip bebūtų keista - kalbėjo angliškai. Per visa laiką Korsikoje sutikome tik 7 žmones kurie kažkiek kalbėjo angliškai. Tai buvo 3 viešbučio administratoriai, 3 padavėjai ir 1 baikeris. Visi kiti angliškai, kaip sakant nebumbum. Esame jam labai dėkingi, nes dar papildomi 170 km ir 3 valandos tikrai neprailgo.
Nakvojome netoliese antro pagal dydį Korsikos miesto Bastia apylinkėse.
Gegužės 1-oji. Pasaulinė darbo liaudies diena. Ir mes kaip keliavimo motociklais ir gerų įspūdžių darbuotojai tęsėme mūsų kelionę.
Antros dienos Korsikoje kelionės akcentas buvo „Galeria Biker Bay 2015“. Tai pirmoji Korsikoje trijų dienų motofiesta ant jūros kranto. Prieš vykstant buvome susisiekę su organizatoriais ir žinojome visą informaciją. Į Galeria, kur vyko šis renginys atvažiavome apie 14 val. Buvo susirinkę šimtai baikerių iš Europos, dauguma jų - prancūzai.
Daug kas buvo su šunimis. Pažymėtina tai, kad pastebėjome šunų supanašėjimą su šeimininkais baikeriais, kai kurie nušiurę kaip ir jų šeimininkai, kai kurie labai tvarkingi – kaip jų šeimininkų aprangos ir motociklai. Kelias valandas apžiūrėję eksponuojamus patobulintus (Custom) motociklus, užkandę išvykome į Korsikos sostinę Ajačą. Įdomu tai, kad sala nedidelė, bet jos gamta vietomis labai skiriasi. Šioje salos dalyje pakeliui į Ajačą pravažinėjome pro dideles rausvas uolas, kuruos primena Amerikos kanjonus.
Ketvirtą kelionės ir trečią dieną aplink Korsiką mes vėl turėjome persikelti į Sardinojos salą. Keltas 17 val. todėl turėjome nemažai laiko pavaikščioti po Ajačo miestą. Šiame mieste gimė Napoleonas Bonapartas.
Name kur gimė šis žymus prancūzų karvedys atsigėrėme puikios espresso, nupirkome draugams suvenyrų ir išvykome link kelto. Paskutiniai 150 km. per Korsiką tirpo labai greitai, visai nesinorėjo iš čia išvažiuoti, nes viską ką pamatėme ir patyrėme čia per 3 dienas – paliko nepamirštamą įspūdį visam gyvenimui. Persikėlę į Sardiniją turėjom skubėti, nes jau buvo 18 valandos, o mums dar važiuoti iki Alghero apie 150 km.
Penktą dieną neskubėdami išvažiavome į Kaljarį. Liko 250 km. Kelionę apsunkino 32 laipsniai šilumos, o net ir greitai važiuojant – vėjas negaivino. Taigi nusprendėme sustoti, papietauti ir nusimaudyti jūroje.
Pagal kelionės planą motociklus turėjome grąžinti kitą dieną, bet apie 20 val. jau pasiekę Kaljarį , pravažiuodami pro moto nuomą - pamatėme, kad ji vis dar atidaryta ir gali priimti mūsų motociklus. Nereikės varyti anksti ryte. Mus pasitiko paslaugus šeimininkas Paolo.
Jo nuotaika buvo puiki, - gal todėl, kad mes ir jo motociklai grįžome sveiki. Pasinaudodami jo puikia nuotaika,-susitarėme, kad jo moto nuomoje Kaljaryje nuo šiol kabės viena iš trispalvių vėliavėlių , kuri buvo pririšta ant vieno iš mūsų motociklų. Visiems atvykusiems iš Lietuvos, reikės pasakyti „Lithuania discount - bikers“ ir galite tikėtis apie 10 proc. nuolaidos.
Apie motociklus. Turėjome BMW GS 1200. BMW R 1200 R , BMW 650 Crosscountry X ir Suzuki Vstorm 650. Kelionės metu pasikeisdavome motociklais, kad visi galėtų išbandyti skirtingus.
Vėliau vakarais viską aptardavome ir galiausiai priėjome tokios išvados:
Geriausiai tinka BMW GS 1200 - puikiai valdomas, gera trauka, patogi sėdėsena. Kaina apie 120 - 140 eurų parai. Gerą įspūdį paliko Suzuki Vstorm 650 – gerai valdomas, patogi sėdėsena, bet trūksta traukos. Kaina apie 70-75 eurų parai.
BMW R 1200 gera trauka, bet nėra labai patogi sėdėjimo padėtis. Kaina 120-140 eurų parai. Ir BMW 650 Xcountry gerai valdomas ir lengvas, labai tinka serpantinais, bet juntama vibracija. Kaina apie 70-75 eurų parai. Į kaina įeina po 300 km į dieną limitas. Ši kelionė – tai 1700 km ir milijonas nepamirštamų įspūdžių keliaujant po dvi Viduržemio jūros salas.