Ir štai: prabangių kelionių organizatorius „Virtuoso“, 20 000 kelionių agentų tinklas, kurio metinių sandorių apimtys siekia per 26 mlrd. JAV dolerių, siūlo tokią galimybę, pristatydamas savo naują priemonę, „Wanderlist“.
Ši programa leidžia keliautojams, sukurti virtualų geidžiamiausių kelionių sąrašą per vizualinę, žaidimą primenančią apklausą. Tada ji sinchronizuoja kiekvieno vartotojo atsakymus su jų dažniausių kelionės draugų – šeimos narių, draugų ar partnerių – atsakymais, kad galėtų pasiūlyti keliones, kurios visiems suteiktų laimės.
„Įsivaizduokite nedidelį savo svajonių portalą, - sako „Virtuoso“ generalinis direktorius ir pirmininkas Matthew Upchurch‘as, kuris programą „Wanderlist“ apibūdina kaip priemonę tiek labai užsiėmusiems žmonėms, padedančią išsiaiškinti jų kelionių prioritetus, tiek kelionių specialistams, skirtą palengvinti strateginį kelionių organizavimą. - Ši programa – nelyginant finansinis patarėjas, skirtas laisvalaikiui organizuoti. Jeigu naudojatės sistema, padedančia optimizuoti jūsų lėšas, kodėl jums nepasinaudojus analogiška priemone, skirta savo laisvalaikiui bei išlaidoms?“
O kainuoja ji tiek pat kaip pasisamdyti ekspertą. Daugeliu atvejų kelionių konsultantas pasiūlys klientams „Wanderlist“; už pradinę 500 dolerių kainą jie sukurs „portfelį“, kuris strategiškai pažymės jūsų grupės rezultatus kalendoriuje pagal sezoniškumą ir taupymo galimybes. (Už kelionių planavimo padėjėjo-specialisto išsaugojimą, konsultacijas ir kitas paslaugas numatyta papildoma kaina). Neturite kelionių agento? „Wanderlist“ svetainė suras jums tinkamą ekspertą, kuris padės jus žengti šiuo keliu.
Kaip ji veikia?
Kol kas „Wanderlist“ programoje dalyvauja 15 kelionių specialistų ir 350 jų konsultuojamų keliautojų. Šioje nedidelėje atrankinėje grupėje pažangios technologijos optimizuoja įvairias grupės nuomones ir padeda agentams nustatyti ilgalaikius šeimos tikslus.
Pavyzdžiui, viena programoje dalyvavusi grupė išsiaiškino, kad visi keturi šeimos nariai norėtų aplankyti Havajus – nors ši idėja nė karto nebuvo išsakyta garsiai; kitu atveju, programa padėjo paraginti močiutę su anūke nukeliauti į Rusiją pasižiūrėti baleto Maskvos didžiajame teatre, nors nei viena iš jų nebuvo prasitarusi apie tokį savo susidomėjimą. Kita šeima rezgė mintį šiais metais vykti į Graikiją, bet vis dėlto paklausė agento rekomendacijos ir pasirinko Naująją Zelandiją dėl geresnio valiutos kurso.
Pati apklausa yra paprasta, bet išsami, ir ją atlikti prireiks vos 30-ies minučių. Pirmiausia, joje klausiama apie jūsų „gyvenimo istoriją“ – su vaikais iki dvylikos metų? Šeima su paaugliais? - tam, kad būtų nustatyta, su kuo dažniausiai keliaujate. Tada pasiūloma jums įvertinti šalis ir potyrius, pažymint atitinkamus atsakymus: iškeltą nykštį, nuleistą nykštį, „jau ten buvau“ arba ‚noriu grįžti“. (Yra dar penkta opcija, jei apskritai neturite nuomonės apie tą vietovę).
Dukart spustelėkite „pakeltą nykštį“, ir ši kelionės kryptis bus įtraukta į jūsų favoritus, - panašiai, jei į savo „Netflix“ „sąrašą“ įtrauktumėte papildomą TV laidą. Per tą laiką, kol atliksite apklausą, „Virtuoso“ bus jau surinkusi pakankamai informacijos, kad suprastų, kokio tipo esate keliautojas ir kas motyvuoja jūsų keliones.
„Wanderlist“ ypač pasiteisina, kai joje dalyvauja įvairūs šeimos nariai. Aš pati asmeniškai labai nustebau sužinojusi, kad Indonezija yra antra labiausiai išsvajotų mano vyro kelionių krypčių, ypač žinant, kad jis visada abejingai vertina vadinamąsias „paplūdimio“ keliones. Ir kadangi mes abu norėjome ten nuvykti, mūsų preliminari analizė parodė, kad mes suporuojame šią kryptį su Kambodžos (viena iš mano iš geidžiamiausių) arba Australijos. Be to, ši programa suteikia informacijos apie geriausią laiką keliauti. (Mano atveju, spalio-gruodžio mėn. laikotarpis geriausias dėl tarpsezoninių lėktuvų bilietų išpardavimų.)
Ši paslauga netampa „pasidaryk patas“ tipo kelionių planavimo įrankiu; nieko keista, nes bandoma suporuoti keliautojus su konsultantais, kurie galėtų patarti smulkesniais kelionės klausimais ir pagelbėti su bilietų rezervavimu. Be to, bendrovė padovanos jums iliustruotą leidinį kietu viršeliu su visomis vietovėmis, kurias norėtų aplankyti jūsų šeima, - kad palaikytų jūsų įkvėpimą.
Gillan Morris, kurios programėlė „Hitlist“ padeda keliautojams atrasti jiems tinkamus lėktuvų bilietų variantus, sudėliotus pagal jų nurodytą kelionių sąrašą, sako, kad kitos įmonės anksčiau yra bandžiusios (ir nesėkmingai) sukurti „atostogų ieškiklius“.
Kaip „Travel Founders Breakfast Club“ – neformalios kelionių technologijų startuolių ekspertų grupės – įkūrėja, ji žino nemažai panašių istorijų. Tarp jų: „Triptuner“, kuri atsisakė savo tiesioginės vartotojui skirtos strategijos ir pasirinko B2B („verslas verslui“) modelį; „TouristEye“, kuri buvo uždaryta, kai ją įsigijo „Lonely Planet“. „Tokių pavyzdžių matau kone kas mėnesį“, - sako G. Morris.
Viena iš tokios tendencijos priežasčių yra ta, kad mūsų svajonės ne visada dera su mūsų praktiškumu ir tikrove. „Žmonės sako, kad jiems įdomios tam tikro tipo kelionės, bet tai, ką jie užsisako, labai skiriasi nuo jų norų. Jie kalba apie svajonę nuvykti į Zanzibarą, o galiausiai keliauja į Majamį“, - juokiasi G. Morris.
Bet „Wanderlist“ teoriškai galėtų būtų veiksminga priemonė, kuri sutrumpina „jūsų pažinimo“ procesą tarp kliento ir agento.
„Virtuoso“ automatizuoja vadinamąją „vidinio programavimo“ (back-end) sistemą, kurią jau naudoja visi kelionių agentai“, - sako šeimos atostogų specialistė Kathy Sudeikis iš „Acenda Travel“, turėdama galvoje universalią pramonės programinę įrangą „Client Base“, kuri padeda kelionių agentams sukurti klientų profilius „senoviškai“, per pokalbius.
Dar vienas privalumas, sako K. Sudeikis, yra tas, kad užkariaujamas jauniausių (ir labiausiai išprususių skaitmeninėje sferoje) vartotojų lojalumas. „Tie patys vaikai, kurie jau susidūrė su darbo su specialistu privalumais, išliks klientais, kai ateis metas planuoti keliones išleistuvių ar medaus mėnesio proga“. Anot M. Upchurcho, jau dabar „Wanderlist“ programa naudojasi keliautojai nuo 6 iki 86 metų.
Žvilgsnis į ateitį
„Jeigu „Virtuoso“ agentai sugebėtų integruoti „Wanderlist“ duomenis su savo pardavimų platformomis, - tai šiuo metu jiems dar nepasiekiama, - jie galėtų atverti dar daugiau konkurencinių pranašumų.
Pavyzdžiui, K. Sudeikis nuomone, tikslinės rinkodaros duomenų panaudojimas pasiteisintų; pavyzdžiui, specialios nuolaidos kelionei „Paul Gauguiin“ kruizu į Taitį šeimai, kuri išsakė susidomėjimą galimybe ten nukeliauti. „Galimybė parodyti klientams būtent tas keliones, apie kurias jie galvoja, ir įsigilinti į kiekvieną individualų atvejį, būtų didžiulis laimėjimas“.
G. Morris mato dar platesnių programos galimybių. „Būtų nuostabu, jeigu „Virtuoso“ sukurtų išsamesnį galimų pasirinkimų žemėlapį, kuris išryškintų unikalias įžvalgas“, - sako ji.
Kol kas „Virtuoso“ mažiau koncentruojasi ties tokiais aspektais ir labiau bando įsiūlyti „Wanderlist“ šeimos investicinėms bendrovėms bei korporacijoms, kurios gali pasitelkti šią programą kaip darbuotojų-išsaugojimo pranašumą.
Vienas Minesotos konsultacinės įmonės „Prouty Project“ vadovas Jeffas Prouty‘is, jau prisijungė prie šios programos ir pavadino ją vienu iš stipriausių skatinamųjų veiksnių jo versle. Bet vėlgi, jis ne tik pasiūlė visai savo komandai dalyvauti „Wanderlist“ apklausoje, jis taip pat surengė individualias konsultacijas su „Virtuoso“ agentu ir skyrė stipendiją kiekvieno darbuotojo pirmajai kelionei.