Taip pat skaitykite: Ateities traukinys - greitesnis nei įsivaizduojate ir varomas saulės energija
Sekite Perpasaulį.lt naujienas Facebooke! Tapkite mūsų gerbėju ir naudingas žinias keliaujantiesiems bei naujausius keliautojams aktualius įvykius sužinokite pirmi! Taip pat skaitykite Perpasauli.lt naujienas ir savo išmaniajame telefone. Parsisiųsti programėles: „Android“.
JAV „Southwest“ avialinijos paskelbė, kad nauja navigacijos sistema RNP pradėjo naudotis vienuolikoje oro uostų - to pakaks, kad kompanija per metus sutaupytų 11 mln. dolerių (29 mln. litų), nes kuro sąnaudos sumažėja nuo 5 iki 15 proc. Kai naujovė bus pritaikyta visiems bendrovėms skrydžiams, tikimasi sutaupyti 60 mln. dolerių (158 mln. litų).
Kuras sudaro didžiulę oro linijų išlaidų dalį, be to, jį deginantiems lėktuvams priskiriama 2 proc. pasaulinių anglies dioksido emisijų.
RNP sistema, kurios skydai instaliuojami pilotų kabinose, geba tiksliau nurodyti skrydžio kryptį, be to, ja besinaudojantis lėktuvas leidžiasi ne „žingsnis po žingsnio“ - kai pasiekus tam tikrą aukštį kurį laiką jame pasiliekama prieš judant toliau, o tiesesnės linijos trajektorija.
RPN sukūrusią „Naverus“ bendrovę 2009 metų lapkritį įsigijo „General Electric“, technologija JAV bandoma nuo rugpjūčio. Kūrėjai bendradarbiauja su „Southwest“ - kaip ir „Boeing“, kuri RPN sistemai pritaikė 345 savo lėktuvus.
Federalinė aviacijos administracija nori RNP įdiegti visuose šalies oro uostuose ir visų avialinijų orlaiviuose kaip „Naujos kartos oro transporto sistemos“ programos dalį. Visos išlaidos tam galėtų siekti nuo 6 iki 7 mlrd. dolerių (nuo 16 iki 18 mlrd. litų), tačiau žingsnis regimas kaip būtinas, kad būtų galima tinkamai kontroliuoti nuolat augantį keleivinių ir krovininių skrydžių skaičių bei taupyti kurą ir pinigus.
„Naverus“ savo technologiją taip pat išbandė Australijoje, Kanadoje, Peru ir Kinijoje, ji bandoma Europoje.