Negailestingai konkurencingame aviacijos pasaulyje didesnis salono komfortas gali reikšti geresnius pardavimus, o salono patogumai (arba jų trūkumas) yra nuolat aptarinėjami socialinės žiniasklaidos platformose.
Kasmetinėje „Aircraft Interiors Expo“ parodoje Hamburge, kurioje demonstruojamos karščiausios lėktuvų salonų naujovės, šimtai dalyvių pristatė naujas sėdynes, audinius, apšvietimą, pramogines sistemas ir kūrybiško išdėstymo koncepcijas.
Ryškiausios tendencijos šių metų parodoje: kuo geriau panaudoti salone surinktus duomenis, kad keleiviams būtų galima teikti personalizuotą patirtį, padėti skrydžio palydovams ir pagerinti sudėtingų verslo klasės vietų bei virtuvės zonų priežiūrą.
Toliau pateikiame sąrašą kai kurių pagrindinių tendencijų ir ypatybių, kurias pristatė 500 šių metų Hamburgo parodos dalyviai.
Jauskitės kaip namie
Per pastaruosius dešimtmečius sėdynių ir salono apmušalai keitėsi nuo psichodelinių iki prislopintų tonų. Naujausia tendencija šiuo metu – namų jausmas. „Lantal Textiles“, orlaiviams skirtų audinių gamintojas, pademonstravo salono užuolaidas su pliušiniu, trimačiu audimu, o „Lonseal Inc.“ pristatė grindis, kurios imituoja nelygią tikros medienos faktūrą, kad salono erdvėje tvyrotų jaukesnė atmosfera.
Nuotaiką keičiantis apšvietimas tebėra pagrindinė salono naujovė, tačiau naujos kartos LED lempos leidžia oro linijoms, be kita ko, ženkliai sumažinti ir bendrą svorį. „Collins Aerospace“ pristatė skaitymo lempą, kuri gali prisitaikyti prie skirtingų poreikių – nuo didelio iki mažo objekto apšvietimo, prireikus keisdama spalvą, todėl salone nebereikia papildomų elementų, tokių kaip šoninis apšvietimas.
Įsipatoginkite (net ir skrisdami ekonomine klase)
Į gultą transformuojamos sėdynės verslo ir pirmos klasės salonuose egzistuoja daugiau nei dešimtmetį, tačiau kuklios ekonominės klasės sėdynės iki šiol tarnavo utilitarizmui: jos buvo siauros, lengvos, riboto komforto. Šiemet „Recaro Holding“ pristatė naujo dizaino „CL3710“ salono sėdynę, sukonstruotą specialiai tolimiems maršrutams: joje integruotos papildomos priemonės miegui, tokios kaip galvos atrama ir ištraukiamas pakojis, skirtas sėdynės pailginimui ir geresnei šlaunų atramai. Salone jums per karšta ar per šalta? „Lantal“ tobulina temperatūros valdymo sistemą, kuri leidžia keleiviui pašildyti arba atvėsinti savo sėdimą vietą.
Grįžtant į prabangesnį salono galą, „Airbus“ eksperimentuoja su nauju sėdynės dizainu, kurį vadina „minkštu kampu“: vienam asmeniui skirta sėdynė sujungiama su minkštu suoleliu, kurį galima panaudoti susitikimams skrydžio metu arba patogiai išsitiesus numigti.
Kvapai ir jausmai
Pykina visą kabiną persmelkiantis sudvisęs kvapas? „Panasonic Avionics Corp.“ į saloną atneša oro dezodoravimo sistemą, kuri išvalo orą aplink (verslo klasės) keleivio sėdynę, panaudojant elektrostatines nanodaleles, neutralizuojančias orą ir kovojančias su virusais bei bakterijomis. Hamburgo parodoje inžinieriai pademonstravo šios technologijos veikimą, panaudodami audinio gabalėlį, prikvėpintą pastovėjusių gruzdintų bulvyčių aromatu. Maždaug minutę papurškus nanodalelių srautą, audinys pakvipo švaria patalyne.
„Fokker Technologies“ inžinieriai svarsto, kaip pakvėpinti saloną išskirtiniais kvapais: kompanija kartu su kosmetikos prekės ženklu „Rituals“ nori sukurti gaminį, kuris skleistų kvapus per oro kondicionavimo sistemą, žadėdamas didesnį komfortą keleiviams arba galimybę sukurti signatūrinį oro linijų aromatą geresniam prekės ženklo atpažinimui.
Skrydžio žemėlapiai
Skrydžio pramogos nuėjo ilgą kelią nuo tų laikų, kai filmai buvo rodomi ekranuose su vonios kilimėlio lygio raiška, tačiau šis kelias dar nesibaigė: šiuo metu siekiama pritaikyti pramogas individualiai kiekvienam keleiviui. Viena populiariausių salono pramogų išlieka skrydžio sekimo žemėlapiai, tačiau jų teikiama patirtis vis dar atsilieka nuo pažangių savybių, būdingų asmeniniams mobiliesiems įrenginiams.
„Panasonic“ sukūrė žemėlapį, kuriame naudojama asmeninė kelionės informacija iš keleivio lojalumo programos profilio: į ją integruojami pramoginiai skrydžio elementai ir informacija apie aplinką bei kelionės tikslą. Žemėlapis, pasieksiantis oro linijas kitais metais, leidžia keleiviams naudoti ir „FlightAware“ duomenis, kurie seka kitų orlaivių skrydžio maršrutus.
Išmaniosios dėtuvės
Sunku sugalvoti labiau varginantį dalyką, nei stovėjimas prie bagažo karuselės po ilgos kelionės, todėl vis daugiau žmonių stengiasi sugrūsti savo lagaminus į virš galvos esančias dėtuves. „Airbus“ ir „Boeing“ bando dėtuves padidinti, o „Boeing“ pristatė naują 777X plataus fiuzeliažo orlaivių išdėstymą.
„Airbus“ taip pat siekia, kad dėtuvės taptų išmanesnės, pasitelkdamas jutiklius, kurie seka, ar dėtuvė naudojama, ir stebi pakrauto bagažo svorį, suteikdami vežėjui svarbius duomenis apie užimtumo rodiklius. Ateityje „Airbus“ nori suteikti keleiviams galimybę iš anksto rezervuoti dėtuvės erdvę, tokiu būdu bandant įveikti amžinus mūšius tarp keleivių dėl vietos bagažui.