Panašias programas rengia Europos ir Azijos oro linijų bendrovės, o JAV tai bus pirma tokia programa.
Paprastai būsimieji oro linijų pilotai reikalaujamą minimalų skraidymo valandų skaičių surenka kariniame oro laivyne arba dirbdami instruktoriais pilotų mokyklose. Tačiau „JetBlue“ nusprendė nukrypti nuo normos: samdyti visiškus naujokus ir sudaryti jiems atskirą mokymo planą.
Vis dėlto oro linijų bendrovė neketina į piloto kabiną sodinti atsitiktinai atrinktų žmonių.
Kandidatams bus dėstoma teorija, be to, jie turės įgyti skraidymo patirties stimuliatoriuose, kur bus imituojamos prastos oro sąlygos ir kitos sudėtingos situacijos, be to, turės dirbti su partnerių bendrove ir surinkti 1500 skraidymo valandų. Taip pat jie turės atitikti kitus minimalius teisinius komerciniams pilotams taikomus reikalavimus.
„Programa skirta perspektyviems praktikantams, turintiems mažai patirties aviacijoje ar apskritai jos neturintiems, tačiau sugebėjusiems įveikti griežtą atrankos procesą“, – sakė „JetBlue“ atstovas spaudai Dougas McGraw.
Jei bandomoji programa pavyks, oro linijų bendrovė apsvarstys galimybę ją pratęsti ir mokyti kandidatus pilotuoti didesnius turimus lėktuvus.
Šiek tiek konteksto: 2013 metais JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) minimalų reikalaujamų skraidymo valandų skaičių komercinių oro linijų pilotams padidino nuo 250 iki 1500 valandų.
Nuo to laiko būtent dėl šios naujosios „1500 valandų“ taisyklės ėmė trūkti pilotų. Aviacijos pramonės stebėtojai aiškina, kad labiausiai pilotų trūksta regioninėse oro linijų bendrovėse: per pastaruosius kelerius metus šių mažesnių oro linijų bendrovių vaidmuo išaugo, nes didesnės bendrovės jas samdo savo trumpesniems maršrutams.
Tačiau „JetBlue“ pranešė, kad jai pilotų netrūksta, o ši naujoji programa, pavadinta „Gateway 7“, tėra papildomas būdas samdyti pilotus.
Oro linijų bendrovė turi kitas šešias įdarbinimo programas, kurios išliks. „Gateway 7“ yra inovatyvi programa, ją dar turi patvirtinti federalinė aviacijos administracija.