Vasarą planuodamas atostogas, D. Dargis su drauge vienoje Lietuvos kelionių agentūroje įsigijo lėktuvo bilietus Vilnius – Frankfurtas – Salonikai pirmyn ir atgal. Tačiau puikios kelionės nuotaikos greitai virto košmaru. Grįžtant į Lietuvą, Frankfurto oro uoste pora sužinojo, kad nebus įleista į lėktuvą.
„Priėję prie savo posto Frankfurte, sužinojome, kad neva esame kalti, jog nepasidarėme registracijos (angl. check-in) ir nors turime bilietus, į lėktuvą nepateksime. Apie privalomą registraciją negavau jokio elektroninio laiško, SMS žinutės ar kitokio priminimo.“, – pasakojo vyras.
Pasak D. Dargio, kelionių agentūra, kurioje jis pirko bilietus, prieš skrydį patvirtino, jog jokių papildomų privalomų registracijų (angl. check-in) atlikti nereikia.
„Tačiau niekas nesileido į ilgesnes diskusijas, žmones susodino į lėktuvą, o mums pasakė, kad turime ieškoti kito skrydžio“, – prisiminė rašytojas.
Vyrui ne tik teko pirkti naujus bilietus, tačiau ir praleisti ilgą, bemiegę naktį oro uoste.
„Skrydis buvo tik kitą dieną, todėl turėjome baisiai „fainą“ ir bemiegę naktį Frankfurto oro uoste su benamiais ir kitais neaiškiais veikėjais“, – piktinosi vyras.
Ieškodamas teisybės, rašytojas nuvyko į tą pačia vietą, kurioje pirko kelionės bilietus, tačiau ten, dar kartą patikino, kad perkant ne elektroniniu būdu, jokių papildomų registracijų atlikti nereikia.
Galiausiai, vyras nusprendė kreiptis į už keleivių teises su oro linijomis kovojančią agentūrą „Skycop“.
„Man nebuvo svarbu keli šimtai eurų, tiesiog norėjau, kad visuomenė sužinotų, jog tokie dalykai dedasi kasdien“, – sakė D. Dargis.
Tačiau net ir didelę patirtį, dirbant su oro linijų nuskriaustais žmonėmis, turinti bendrovė susidūrė su problemomis. Vokietijos oro linijų gigantė „Lufthansa“, dėl kurios kaltės rašytojas ir jo draugė nebuvo įleisti į lėktuvą, ilgą laiką ignoravo bet kokias pastangas išsiaiškinti situaciją.
„Lufthansa“ nepaisė mūsų prašymų pateikti informaciją bei ėmėsi oro linijoms gerai žinomos strategijos – laiko vilkinimo“, – pasakojo „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.
Pasak bendrovės vadovo, aviakompanija laikėsi savo pozicijos – neatliko privalomos registracijos, todėl nebuvo įleisti į lėktuvą, tačiau ir toliau „atakavus“ „Lufthansą“, teisybė buvo atstatyta.
„Paaiškėjo, jog reikalaudama registracijos „Lufthansa“ prisidengė nenorėdama atvirai pasakyti, jog skrydis buvo perpildytas (angl. overbooked).
Praktika rodo, kai oro linijos parduoda daugiau bilietų į savo skrydžius nei jame yra vietų – taip apsisaugoma nuo neatvykusių ar vėluojančių keleivių ir neprarandamas pelnas“, – aiškino M. Stonkus.
M. Stonkus teigia, kad išskirti šios oro linijų bendrovės kaip itin atkaklios nemokant kompensacijų negalima, tačiau su ja dirbti tenka tikrai nemažai.
„Su pagrindine vokiečių oro linija „Lufthansa“ dirbame nemažai – turime įvairių atvejų, tarp kurių ir atšaukti, ir vėluojantys, ir atidėti skrydžiai. Kaip ir kiekviena oro linija rinkoje, jie kovoja iki galo siekdama išvengti skrydžio kompensacijos“, – teigė M. Stonkus.
Su profesionalų pagalba kovą prieš oro linijų bendrovę laimėjęs D. Dargis primena, kad niekada nevalia nuleisti rankų.
„Norisi, kad žmonės nepasiduotų kvailinami. Dažnas numotų ranka, tačiau tai ne pinigų, o principo reikalas. Nors teko laukti labai ilgai, džiugu, kad monopolininkai turėjo prisipažinti klydę“, – sakė rašytojas.