Dar savaitgalį socialiniuose tinkluose Aurimas dalinosi, kad vandenyne jį talžo didesnės nei 6 metrų bangos.
„Net nesinori iš kabinos išeiti, nes neįsivaizduoju, kaip reikėtų irklus nusiimti, užsidėti ir pradėti irkluoti. Tiek reikalų dabar, kad ojojoj. Taip daužo bangos... Vakar jau buvo rekordinė diena – o buvo tik 21 mazgas“, – sakė Aurimas.
Daugiau apie tai skaitykite čia.
Antradienio vakarą Lietuvos laiku jis trumpame vaizdo įraše papasakojo apie nekokias žinias – būtent prieš kelias dienas, irkluodamas per dideles bangas, jis neteko vieno irklo.
„Tai buvo sekanti diena po audros, bet dar buvo ganėtinai stiprus vėjas. Nusprendžiau rizikuoti ir bandyti irkluoti – tai baigėsi taip, kaip baigėsi. Didelė banga užklupo mane – tikrai rekordinio dydžio, pamačiau tik sieną iš kairės savo pusės.
Jau tas garsas pareinančios lūžtančios bangos, supranti, kad nieko gero, spėjau įsikibti, vieną irklą paleidau, šitą palikau įsikibęs. Nieko, dar penki irklai yra. Saugosiu, per audrą, tokias bangas stengsiuosi nebesidraskyti“, – kalbėjo jis.
Anot Aurimo, dabar vėjas yra apie 18 mazgų – maždaug 9 m/s, kas jį patį gana gerai nuteikia.
„Bangos automatiškai sumažėjo, nors išlieka 3, o kartais 4 metrai aukščio. Vakar sugebėjau kiek daugiau nei 60 jūrmylių nuirkluoti, kas yra labai daug. Matau, kad praktiškai prie tokio vėjo aš vis tiek sugebu bent jau 50 jūrmylių išlaikyti. Kartais net pasijuokiu iš savęs – atrodo, kad „Kuršyje“ variklis kažkur įstatytas“, – šypsojosi A. Mockus.
Pradėjo istorinę kelionę
„Delfi“ primena, kad, perplaukęs Ramųjį vandenyną nuo San Diego iki Brisbano, A. Mockus taps istorijos dalimi – pirmuoju žmogumi pasaulyje, valtimi vandenyną įveikusiu šiuo maršrutu. Kelionė turėtų trukti 6–8 mėnesius.
„Tik pradėjus kelionę, laukia itin sunkios pirmos 3–5 paros vandenyne su mažai miego, kol nusiirsiu nuo kranto bent jau 25 jūrmyles, o praėjus šiam etapui, laukia kitas – sunkus darbas stengiantis kuo greičiau ištrūkti iš Kalifornijos srovės, kuri eina nuo Kanados iki Meksikos. Tai, optimistiniu skaičiavimu, gali užtrukti nuo 6 parų iki 2 savaičių – viskas priklausys nuo to, kaip pavyks laikyti tempą, kaip srovė stipriai mane neš ir t. t.
Nesėkmės atveju yra rizika būti srovės nuneštam į Meksikos teritoriją, o šito jau nesinori. Ištrūkus iš Kalifornijos srovės, bus galima lengviau atsipūsti. Tikiuosi, kad tada jau pavyks pasigauti palankesnį vėją ir Šiaurės pusiaujo srovę“, – apie pirmųjų dienų iššūkius atvirame vandenyne pasakojo A. Mockus.
Jis tęsė, kad įspūdžiais apie tolimesnius įvykius ir įsimintinais kelionės momentais jis reguliariai dalinsis savo socialinių tinklų (FB, IG) paskyrose. Kelionės startą jis ankstų rytą transliavo tiesiogiai savo „YouTube“ kanale (Aurimas Mockus) – nespėję šio istorinio įvykio pamatyti gyvai, gali peržiūrėti įrašą.
Aurimo kelionę realiu laiku galima sekti čia.
Po kelių valandų irklavimo Aurimas socialiniuose tinkluose pasidalino pirmu trumpu vaizdo įrašu, kuriame patikino, kad jam viskas gerai.
„Planas su kaupu įvykdytas, ganėtinai gerai sekasi irtis nuo kranto. Laukia įdomi kelionė“, – sakė A. Mockus.
Daugiau apie Aurimo kelionės startą galite skaityti čia.
Pranešė apie didžiulį nuotykį
Prieš kiek daugiau nei metus Aurimas garsiai pasidalino didžiuoju savo planu, kurį kurpė pakankamai ilgai – jis irkline valtimi ketina perplaukti Ramųjį vandenyną.
„Negaliu net užmigti. Mes, keliautojai, turbūt turime kažkokį sindromą. Kai išvažiuoji iš namų, jų pasiilgsti, bet, kai grįžti, traukia nauji potyriai, – tuo metu „Delfi“ juokdamasis pasakojo A. Mockus. – Aurimą Valujavičių stebėjau nuo pat jo kelionės pradžios. Buvau įsitikinęs, kad jis tą padarys, nors buvo tokių, kurie žegnojo. Buvo įdomu jį sekti, labai sudomino Aurimo valtis – nebuvau anksčiau tokių matęs.
Su laiku pradėjau galvoti, ką jis darys toliau – irkluos per Ramųjį ar ne? Ėmiau domėtis, žiūrinėti valtis. Žinoma, tokiu pačiu maršrutu negali plaukti, turi būti kas nors įdomesnio. Supratau, kad nežinau lietuvių, kurie valtimi būtų perplaukę Ramųjį. Galvoju, reikia išdrįsti tai padaryti ir padėti ant to tašką.“
Visą pokalbį su Aurimu skaitykite čia.