„Kai valtis jau buvo viename iš Klaipėdos konteinerių terminalo konteinerių, apėmė didelis palengvėjimas, nes tą akimirką supratau, kad vienas svarbiausių etapų – valties paruošimas kelionei – baigtas. Atrodo, jog ruošdami ją su komanda, padarėme viską, ką galėjome. Negailėdami svorio, stengėmės užbėgti įvykiams už akių, modeliuoti įvairias situacijas ir, kraudami daiktus, visoms joms pasiruošti.
Teko prieš tai kalbėti ir su valties gamintoju, ar tikrai galiu krauti tiek svorio, bet gavau aiškų nurodymą – geriau daugiau svorio nei kad kažko svarbaus pritrūktų. Nuo pradinio plano pakrauta valtis sveria keliais šimtais kilogramų daugiau, tačiau nepergyvenu, nes plaukimo metu jos svoris – valgant ir geriant – lengvės“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja A. Mockus.
Jis tęsia, kad valties krovinio pagrindą sudaro 8 mėnesių kelionei skirtas maistas – liofilizuoti produktai (vandeniu užpilami antri karšti patiekalai, košės, sriubos ir pan.), džiovinti vaisiai, riešutai, vakuumuoti sausainiai ir mėsa, konservai, prieskoniai, batonėliai ir beveik 300 litrų kylio balasto sudarantys vitaminizuoti gėrimai bei mineralinis vanduo. Taip pat drabužiai, žvejybos įranga, valties remontui reikalingi įrankiai, atsarginės dalys, varžtai, klijai, vandens pompos ir t. t.
Padėjo ir šeima
Keliautojas pasakoja, kad paskutinė savaitė iki valties pakrovimo Klaipėdos konteinerių terminale buvo labai įtempta – siekiant viską suspėti laiku, prisidėjo ir žmona su vaikais. Jie pakavo dienos maisto davinius, skirstė vaistus bei maisto papildus, kuriuos vėliau reikėjo sukrauti į valtį.
„Laikas buvo įtemptas, bet šiai dienai viskas jau praeityje, nes įrengta ir pilnai pakrauta valtis keliauja Kalifornijos krantų link. Tiesa, keli į valtį reikalingi daiktai keliaus su manimi, kai pats skrisiu į JAV, arba juos reikės įsigyti jau ten nuvykus, pavyzdžiui, saulės energija maitinamą vandens kaitintuvą, kuris gelbės tuo atveju, jeigu sugestų dujų balionėlis“, – teigia A. Mockus.
Kas toliau?
Kol konteineriniame laive į JAV plukdoma valtis pasieks Kalifornijos jūrų uostą, keliautojas užsiims keliais likusias darbais – su komanda įsigis skrydžio bilietus, spręs logistinius klausimus valties gabenimui iš Los Andželo į San Diego miestą ir ieškos vietos jos nuleidimui į vandenį.
„Kol valtis keliaus link Amerikos, turiu kiek daugiau nei mėnesį, kurį taip pat skirsiu sportui ir tonuso palaikymui. Svorio jau turiu pakankamai, todėl per likusį laiką Lietuvoje daugiau lavinsiu ištvermę“, – priduria A. Mockus.
Planuojama, kad irklinė valtis Los Andželo jūrų uoste bus pirmosiomis spalio dienomis, o kelionę A. Mockus tikisi pradėti netrukus po to, jeigu tik leis oro sąlygos.
Apie Aurimą Mockų ir jo plaukimą
Keliautojas Aurimas Mockus 2024 m. spalį ketina pradėti unikalią kelionę: vienviete irkline valtimi plauks per Ramųjį vandenyną nuo San Diego (JAV, Kalifornija) iki Brisbano (Australija) ir sieks tapti pirmuoju tai padariusiu žmogumi pasaulyje.
Ši kelionė unikali ne tik savo maršrutu, bet ir misija. Per didžiausią pasaulio vandenyną Aurimas plukdys labai svarbią žinutę – „Lithuania stands together“. Ja siekiama pagerbti kare mirusius ukrainiečius ir priminti pasauliui, kad negalime nustoti padėti šaliai, kuri kovoja už mūsų visų laisvę.