Vis vaikščiojau po parduotuves pirkdamas įvairias detales ir sukdamas galvą garaže. Iki pirmo pasivažinėjimo motoroleriu teko palaukt bent trejus metus. Dabar suprantu savo tėtį – toks ir buvo jo tikslas“, – savo pasakojimą apie kelionę į Himalajus, kur praleis beveik savaitę važinėdamas motociklu vienais pavojingiausių kelių pasaulyje, pradeda Linas Čeikus, „Laisvalaikio Dovanos“ įkūrėjas, įvairių pramogų entuziastas.
Linas sutiko pasidalinti ne tik šios kelionės įspūdžiais, tačiau taip pat papasakojo apie kitas įdomias savo keliones: nuo „Rickshaw Challenge“ iki 6 savaičių kelionės su šeima į Balkanus.
Kodėl Himalajai?
„Motociklas yra arba transporto priemonė, arba pramoga. Nuostabi kombinacija būna tada, kai tai yra tiek viena, tiek kita. Nesu motociklininkas ir mano patirtis yra gana ribota, nors drąsiai galiu sakyti, kad moku važiuoti, bet manau ant rankų pirštų suskaičiuoti pavyktų, kiek kartų esu važinėjęs motociklu. Ilgiausia kelionė truko 6 val., tai buvo kelionė po Ispanijos kalnus, todėl tam tikra prasme ši kelionė Indijoje aukščiausiais pasaulio keliais bus pakankamai didelis iššūkis ir tikrai įsimintina pramoga.
Rugpjūčio mėnesį tėčio gimtadienio proga dovanoju jam mudviejų kelionę motociklais per Italijos kalnus. Tuo tarpu savo mototurizmo įgūdžius tobulinsiu Himalajuose.
Mane ypatingai domina priartėti prie komforto zonos ribų ir saugiai jas peržengti. Nesu nutrūktgalvis, turiu šeimą ir du mažus vaikus. Tikrai planuoju grįžti sveikas iš šios kelionės ir, kiek nuo manęs priklausys, kontroliuosiu balansą tarp adrenalino ir saugumo.
Ideali kelionė pagal Liną
Man asmeniškai kelionės yra vidinis augimas, pasaulio ir savęs pažinimas, akiračio ir pasaulėžiūros praplėtimas. Turbūt nebūna kelionės, po kurios grįžęs žmogus lieka toks pats, kaip išvažiavęs. Kuo daugiau esi atviras, žingeidus, smalsus, kuo labiau išgyveni akimirką, stebi aplinką, žmones, net pačias mažiausias smulkmenas, tuo labiau augi.
Džiaugiuosi dėl tų žmonių, kurie sugeba ir namų rutinoje būti atviri ir pastabūs aplinkai, tačiau daugumai įsijungia gyvenimo „autopilotai“ ir nepastebimai slenka dienos, kartais gyvename kaip voverytės užburtame rate.
Man ideali kelionė ta, kurios metu maksimaliai galiu būti budrus ir pastabus, kai nėra autopiloto. Kuo kelionė įprastesnė arba sugrįžimas į tą pačią vietą, tuo greičiau įsijungia autopilotas.
Apie kelionėse išbandytas pramogas
Daugiausiai šiurpuliukų sukėlė pramoga Meksikoje. Iš Kankuno oro uosto mažyčiu lėktuvėliu su šeima pakilome apžvalginiam skrydžiui virš miesto, pliažų, džiunglių ir pelkių, ant mano rankų užmigo dvejų metukų dukra ir pilotas per ausines paleido nuostabiai romantišką muziką. Per kūną perėjo neapsakomi šiurpuliukai, pažiūrėjus į žmoną ėmė kauptis džiaugsmo ašaros. Prisiminsiu visą gyvenimą.
Kelionių įspūdžių sąrašas ilgas, bet kitos įsimintiniausios pramogos buvo parasparniai ir kalnų dviračiai Chamonix (Prancūzija), keturračių žygis Ukrainoje, banglenčių pamokos Mauricijuje, nusileidimas Bobslėjumi Latvijoje, skrydis su Helikopteriu per Kanjonus (JAV), jėgos aitvarai Fuertoventuroje (Ispanija), džipų kelionė Azerbaidžane ir gausu kitų puikių prisiminimų.
Kelionė į Indiją ir „Rickshaw Challenge“
Kaip pamatyti naują šalį, keliauti kaip vietos gyventojai, šokiruoti save įspūdžiais, susipažinti su lengvai pamišusiais žmonėmis iš įvairių pasaulio šalių ir puikiai praleisti laiką?
Indai organizavo šį ralį taip, kaip jie supranta organizavimą, labiausiai įsiminė instruktažo metu nuskambėjęs patarimas: „Anglai, okupavę Indiją, šimtmečius bandė pakeisti indus, bet nepakeitė – nebandykite mūsų pakeisti per kelias dienas“. Ši frazė tobulai nusako būtiną nusiteikimą tokio tipo kelionėje – stebėk ir prisitaikyk!
Eismas į kitą pusę, valdyti tuktuką yra tam tikras menas, eismo taisyklių nebuvimas formuoja kitas taisykles, žodžiu, atsipalaiduoti kelyje nebuvo kur ir tikrai aplinką stebėjome 100 proc., faktiškai tai jau buvo išgyvenimo klausimas. Motociklas ir gedo, ir patys darėm klaidų, padėjome kitiems ralio kolegoms, teko suktis, kaip galėjom. Įspūdžiai visam gyvenimui ir ypatingai rekomenduojama pramoga!
6 savaičių kelionė į Balkanus ir 4 metų kelionė po pasaulį
Kai man buvo 14 metų, turguje nusipirkau kompiuterinę programą – pasaulio žemėlapį, dabar visiems žinomo „Google maps“ atitikmenį. Pamenu, kompiuterio ekrane keliavau per Himalajus ir bandžiau rasti kelią, kaip pervažiuoti iš Europos į Singapūrą. Praleisdavau valandų valandas taip nagrinėdamas slėnius, kalnus, kelius, perėjas ir mačiau, kad tai tikrai įmanoma.
Vėliau namus susikūriau miške, Bezdonių seniūnijoje, ir ėmiau juokauti apie kelionę iš Bezdonių į Balį. Viskas juk ir prasideda nuo idėjos.
Niekados nekeliavus nei kemperiu, nei džipu po necivilizuotus kraštus, logiškai atrodė noras išbandyti naują automobilį ir tokio keliavimo ypatumus tęstinėje kelionėje. Pasirinkome Balkanus dėl mažesnės civilizacijos ir kalnų, be to, Balkanai iki pernai metų vasaros buvo vienintelė nematyta Europos dalis.
Mano dukrai buvo ketveri, o sūneliui – tik vieneri. Džipas ekspromtu tapusią 6-ių savaičių kelionę atlaikė puikiai, kemperio įrangos pakako sočiai, paaiškėjo, jog labiausiai trūko pasiruošimo ties vidine stiprybe ir kantrybe. Nors girdėjome pastabų, kad su metukų vaikeliu keliauti gali būti sunku, bet buvom įsitikinę, kad mums tai – ne bėda.
Buvo sunku, bet tikrai vertėjo tai patirti. Pirmas patarimas tiems, kas planuoja kažką panašaus: duokite reguliariai vienas kitam „laiko sau“ ir priverstinai darykite pertraukas-nakvynes viešbučiuose.
Šių metų balandžio 1-ą dieną turėjo prasidėti mūsų pirmoji kelionės aplink pasaulį dalis iš Bezdonių į Balį, tačiau kelionė į Balkanus parodė, jog dar nesame tam pasiruošę, todėl neribotam laikui atidėjome didesnės kelionės planus, kol paaugs mūsų vaikučiai.
Vieną dieną svajonę ketiname įgyvendinti, o mūsų vizijoje – 4 metų kelionė aplink visą pasaulį.