Latvijos valstybės 100-osioms metinėms skirta simfonija sukurta naudojant dirbtinio intelekto technologijas, rašoma pranešime spaudai. Tai unikalus technologijų, oro uosto ir žmonių sąveikos rezultatas, kuriame dalyvauja beveik dvidešimt tūkstančių keleivių bei oro uosto svečių ir kone 250 oro uosto techninės įrangos vienetų.

„Daugelis kompozitorių savo kūrinius, įkvėptus gamtos ir žmonių, sukūrė klausydamiesi miesto triukšmo ir paversdami aplinkinio pasaulio garsus, spalvas ir judesius į muziką. Kompozitorius savo jausmus ir pastebėjimus transformuoja į natas ir taip gimsta muzikinės kompozicijos. Norėjome Latvijai skirti kažką labai ypatingo – ne individualų, o kolektyvinį oro uosto darbą, kuris sujungtų žmogaus kūrybinę vaizduotę su technologijų teikiamomis galimybėmis. Taip gimė pirmoji pasaulyje Rygos oro uosto sukurta simfonija“, - pasakoja Ilona Līce, Tarptautinio Rygos oro uosto valdybos pirmininkė.

„Simfonijos pradžioje ritmas kyla iš garsų, kuriuos dažniausiai girdime oro uoste – lagamino ratų dunksėjimo. Visi kiti garsai taip pat paimti iš oro uoste pastebimų objektų ir judesių. Naudojant šiuolaikines technologijas, viskam buvo priskirtas garsas – speciali programa identifikuojanti judesius, išskyrė ar tai buvo vežamas lagaminas, žmogus, lėktuvo ratas, ar kita oro uosto įranga. Tik tada prisijungiau aš, kaip aranžuotojas, parinkau muzikinę medžiagą ir sudėjau ją į vieną kompoziciją taip, kad simfonija būtų logiška, garsi ir graži“, - pasakoja muzikantas ir aranžuotojas Artūras Liepiņš.

Tarptautinis Rygos oro uostas simfoniją sukūrė trimis etapais. Pirmuoju – judesių fiksavimo etapu – buvo filmuojama įvairiose oro uosto vietose, kuriose vyksta platus judesių spektras. Atsižvelgiant į filmuoto objekto dydį, formą ir tipą jam buvo priskirtas garsas, dažnis ar tonas.

Norint turtingą vaizdinę medžiagą paversti nuosekliomis muzikos frazėmis, antrame simfonijos kūrimo etape buvo naudojamos naujosios technologijos. Pirmiausia, dirbtinio intelekto mašinos regėjimo programa nustatė ar priešais kamerą juda žmogus, autobusas, lėktuvas ar kitas objektas ir atitinkamai šiuos judesius pakeitė į garsus. Vėliau filmo medžiagą papildė skaitmeninės penklinės, o ant jų matomi objektai buvo skaitomi kaip natos.

Galiausiai, paskutinio etapo metu natos, gautos iš oro uoste vykstančių judesių, buvo įgrojamos įrašų studijoje fortepijonu, mušamaisiais ir styginiais instrumentais. Papildomai, kompozicijai buvo suteiktas kompozicinis skambesys, pasitelkiant aranžuotoją. Nauja kompozicija yra visiškai pritaikyta konkrečiai vietai ir laikui ir yra pagrįsta atsitiktinumo principu, t. y. jei pakartotume visus tris etapus iš naujo, galėtume gauti visiškai kitokią kompoziciją.

Pirmąją pasaulyje oro uosto sukurtą simfoniją galite čia:

Nuo lapkričio 28 iki gruodžio 12 dienos kiekvienos Rygos oro uosto keleivis ar svečias gali susipažinti su technologija, naudota simfonijos sukūrimui, ir išbandyti ją specialiame stende, esančiame viešoje oro uosto išvykimo terminalo zonoje.

Nepriklausoma Latvijos valstybė buvo įkurta po Pirmojo pasaulinio karo ir paskelbta 1918 m. lapkričio 18 dieną. Šiais metais, kartu su kitomis dvejomis Baltijos šalimis – Lietuva ir Estija, Latvija švenčia savo 100-ąjį jubiliejų.

Pasak Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI) ataskaitos apie Europos oro uostų rezultatus, 2018 m. antrą ketvirtį Tarptautinis Rygos oro uostas buvo antras sparčiausiai augantis oro uostas Europoje. Žiemos sezono metu Tarptautinis Rygos oro uostas siūlo beveik 80, o vasarą – beveik 100 skirtingų krypčių, kurias siūlo 20 oro linijų kompanijų. 2017 m. oro uoste buvo aptarnauta daugiau nei 6 milijonai keleivių – 45 proc. visų keleivių Baltijos šalyse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)