Nors skrydžiai lėktuvu su jaunesniais nei 2 metų vaikais turi vieną privalumą – nemokamą (arba beveik nemokamą) vietą lėktuve, sėdint tėvams ant kelių, viena šios sferos profesinė sąjunga dėl susirūpinimo saugumu ragina atsisakyti tokios praktikos.
„Neseniai matėme, kaip lėktuvui patekus į turbulenciją, jis per sekundės dalį krito žemyn 4 tūkst. pėdų, – laikraščiui „The Washington Post“ sakė tarptautinė skrydžių palydovų asociacijos CWA prezidentė Sara Nelson. – Net labiausiai mylinti motina ar tėvas negalėtų išlaikyti ir apsaugoti savo vaiką nuo laisvojo kritimo pagreičio jėgos. Tai tiesiog fiziškai neįmanoma“.
S. Nelson laikraščiui teigė, kad dėl šios priežasties jų profsąjunga ragina keisti taisykles ir reikalauti, kad visi keleiviai, nepaisant jų amžiaus, sėdėtų atskirose sėdynėse su saugos diržais – šį klausimą profsąjunga iškėlė praėjusią savaitę Šiaurės Virdžinijoje vykusiame Federalinės aviacijos administracijos (FAA) aukščiausiojo lygio susitikime, skirtame saugumo klausimams.
Šiuo metu jaunesni nei 2 metų vaikai Jungtinėse Valstijose gali skristi nemokamai arba už nedidelį mokestį, jei skrydis yra tarptautinis (paprastai tai sudaro 10 proc. suaugusio keleivio bilieto kainos, plius mokesčiai ir rinkliavos) – būtent tokios politikos šiuo metu laikosi oro linijų bendrovė „Delta Air Lines“.
Pritardama S. Nelson, FAA įspėjo, kad kelionės sėdint tėvams ant kelių tikrai nėra saugiausias variantas.
„Saugiausia vieta jaunesniam nei dvejų metų vaikui JAV lėktuvuose yra patvirtinta vaikų saugos sistema (speciali saugos kėdutė), o ne jūsų keliai“, – savo interneto svetainėje rašė FAA. – Jūsų rankos yra nepajėgios saugiai išlaikyti ant kelių sėdintį vaiką, kai lėktuvas netikėtai patenka į turbulenciją, kuri yra dažniausia pediatrinių traumų lėktuve priežastis“.
S. Nelson laikraščiui „The Washington Post“ pasakojo, kad ją vis dar persekioja sukrečiantys prisiminimai apie 1989 metų avarinį nusileidimą Ajovoje, kurio metu trys kūdikiai patyrė sužalojimus, o vienas žuvo.
„Deja, šio prioriteto mūsų profsąjunga laikosi jau daugiau kaip 30 metų, – laikraščiui pažymėjo S. Nelson. – Privalome užtikrinti, jog vaikai lėktuve būtų saugūs ir sėdėtų atskirose sėdynėse su tinkamais saugos įtaisais, kad tai niekada nepasikartotų“.
JAV Transporto departamentas paragino oro linijų bendroves nemokamai sodinti šeimas kartu, ir pristatė internetinę šeimų susodinimo suvestinę, kurioje pateikiami duomenys apie 10 pagrindinių JAV oro linijų bendrovių taikomą politiką. Kol kas tik „American Airlines“, „Frontier Airlines“ ir „Alaska Airlines“ įsipareigojo užtikrinti nemokamą šeimų susodinimą kartu, įtraukdamos šią garantiją į savo paslaugų klientams planus.