Tai yra ne tik patogi transporto priemonė apžiūrėti miesto įžymybes, bet ir smagi pramoga, kurios Lietuvoje, deja, mes neturime.
Vienuose mietuose tramvajai – pagrindinė transporto priemonė, o kituose jie vadinami „muziejai ant ratų“, nes yra išlikę vos keli ir labai seni.
Taigi jei norite atostogų metu pasivažinėti tramvajais, važiuokite į šiuos pasaulio kampelius!
Pirmoji tramvajų linija atidaryta 1904 m, o dabar tramvajai – seniausia visuomeninio transporto rūšis. Pradžioje Hankonge tramvajai buvo gaminami iš medienos, o kai kurios detalės iš prabangaus tikmedžio, tačiau tokiam malonumui išlaikyti tramvajus reikėdavo rekonstruoti kas ketverius metus. Tai sukeldavo labai daug išlaidų. Taigi iškilus tokiai situacijai, visa Honkongo sistema buvo reformuota, o mediniais tramvajais dabar galima pasigrožėti tik muziejuose – šiandien tai istorijos paveldas.
Tramvajus Honkonge yra neeilinė transporto rūšis. Tai – viena iš trijų sistemų pasaulyje, kurioje važinėja dviaukščiai tramvajaus vagonai. Honkongo tramvajai - miesto puošmena, be to, yra dviaukščiai. Važiuodami 15 kilometrų besidriekiančiu maršrutu susipažįsti su visomis Honkongo pusėmis – nuo bendrabučių rajono, verslo centrų bei biurų pastatų iki žvejų kaimelio.
Taipogi tramvajai Honkonge labai patogi transporto rūšis. Įsivaizduokite, jei pavėluojate į tramvajų, kitas ne vėliau kaip už trijų minučių, o vienas talonėlis kainuoja vos 2 Honkongo dolerius (0,8 Lt).
Be galo gražus Amerikos miestas San Franciskas turi savo vizitine kortelę – tai stačiomis kalvomis kopiantys ir besileidžiantys senoviniai tramvajai. San Francisko tramvajai – šio žavaus miesto istorijos dalelė, tapusi ne tik populiariausia susisiekimo priemone mieste, bet ir pagrindine San Francisko turistine atrakcija – būtina išbandyti pramoga; be kita ko, tramvajai padeda pasiekti ir kitas įdomiausias vietas.
Kiekvienais metais San Francisko tramvajų paslaugomis naudojasi apie du milijonai turistų. Į vieną San Francisko funikulierių gali tilpti apie 60 žmonių, todėl prie jų susidaro eilės.
Pirmą kartą tramvajai išvydo San Francisko gatves 1873 metais. Šios idėjos autorius - Andrew Hallidie. Pirmąjį tramvajų sukūrė pamatęs avariją, kai arklių traukiamas vežimas kilo į stačią San Francisko kalvą ir, arkliams pasibaidžius, vežimas pasileido riedėti nuo kalno atbulom, paskui save nusitempdamas ir vargšus arklius.
Nuvykę į Lisaboną atkreiptumėte dėmesį, kad čia nuolat zuja įvairiausios transporto priemonės ant bėgių. Būtent todėl Lisabona vadinama tramvajų miestu. Taigi nenuginčijamai turistus patraukia tramvajai, kursuojantys po Lisabonos senamiesčio kalvas nuo aušros iki sutemų.
Tramvajai šiame mieste ypatingi, nes tai pats paprasčiausias būdas apžvelgti miestą, kadangi maršrutas vinguriuoja siauromis Lisabonos gatvelėmis per pagrindinius turistinius objektus.
Pirmasis geltonai nudažytas tramvajus buvo pagamintas tarp 1936 ir 1947 metų. Šiandien tokių veikiančių tramvajų mieste išlikę vos keli ir jie labiau primena bėgiais riedančius muziejus.
Nedidelis kurortinis Blekpulo miestelis Lankašyro grafystėje garsus ne tik Didžiojoje Britanijoje, bet ir už jos ribų. Jo simbolis – neįprasti tramvajai. Blekpulo tramvajų sistema – pirmoji elektrinio tramvajaus sistema Jungtinėje Karalystėje. Šiuo metu tai - vienintelė sistema pasaulyje, kur naudojami dviaukščiai tramvajai.
Iki mūsų dienų liko tik viena trasa ir vienas tramvajų depas. Transporto priemonių parkas, trūkstant lėšų, nebuvo modernizuojamas. Dėl šios priežasties Blekpulo tramvajus tapo savotišku muziejumi ant ratų.
Sofijoje (Bulgarija) tramvajai tebėra populiari transporto priemonė. Miestas didžiuojasi ilgiausiu tramvajų tinklu pasaulyje, jo ilgis siekia 308 km. 17 tramvajų linijų kasdien važinėja 176 tramvajai.
Tai istorinis miesto tramvajus, jungiantis Rio de Žaneiro centrą su žaviuoju ir charizmatiku Santa Teresos rajonu. Šis ryškiai geltonai nudažytas senovinis tramvajus pradėjo riedėti šurmulingojo Rio gatvėmis nuo 1896 m. Dabar – tai ypač turistų, norinčių paklaidžioti po bohemiškąjį Santa Teresos rajoną, pamėgta pramoga.
Dauguma keliautojų tyko „Kariokos“ (port. „carioca“, populiarus terminas mieste, vartojamas vietiniam Rio gyventojui apibūdinti) viaduko papėdėje, kol pagaus kuo geresnį kadrą, kuomet legendinis tramvajus rieda šiuo arkomis padekoruotu statiniu.