Turizmas Rusijoje pasiekė 2020-ųjų lygį, kai pasaulis ėmė užsidaryti dėl koronaviruso baimės, o kelionės griuvo viena po kitos. Atorus.ru skelbia, jog kelionių organizatorių pardavimai per kelias dienas sumažėjo maždaug 72 proc. Dėl bendro neapibrėžtumo net atvirose šalyse, sustojo ir vasaros kelionių pardavimai, turistai vis dažniau atšaukia jau suplanuotas keliones, o apie kelionių kryptis rašantys portalai, kaip ir per pandemiją, rekomenduoja išbandyti virtualias keliones.
Anot Rusijos kelionių organizatorių asociacijos, užsienyje šiuo metu gali būti daugiau nei 150 000 turistų, o daugiau nei 27 000 gali būti tose kryptyse, kuriose šiuo metu kyla problemų dėl turistų grįžimo atgal į Rusiją (Europa, Karibų jūros šalys, JAV ir kt.).
Remiantis užsienyje esančių rusų turistų liudijimais, Rusijos užsienio reikalų ministerijos programa „Užsienio padėjėjas“, skirta padėti užsienyje įstrigusiems turistams ir sudaryti grįžtamųjų skrydžių sąrašus, neveikia. Tuo tarpu kelionių operatorių karštosios linijos „lūžta“ nuo pagalbos grįžtant namo prašančių rusų skambučių.
Rusijos turistai, kurie dabar yra Europos šalyse ir bando grįžti namo, gali naudotis tranzitu per Stambulą, Kairą, Dohą, Abu Dabį, Dubajų, Belgradą, Izraelį, Maroką ir NVS šalis.
Padėtis dabar yra prastesnė nei per pandemiją
Šiuo metu populiariausios kryptys rusams uždarytos, išskyrus Turkiją ir Egiptą. Transatlantiniai skrydžiai Rusijos oro linijoms tampa beveik neįmanomi, todėl kelionės į Karibų salas taip pat atšaukiamos. Azijos ir Artimųjų Rytų šalys vis dar yra prieinamos, tačiau ten bus sunku keliauti, nes ne visos jos atsidarė po pandemijos. Be to, Rusijos aviacijai įvestos sankcijos gali privesti prie to, kad net atvirose vietose tiesiog nebus kuo skristi. Pasak ekspertų, Rusijoje yra apie 800 orlaivių, kuriems dabar gali būti taikomi apribojimai, o jie gabena 90 proc. keleivių.
„Vietinis turizmas taip pat susiduria su oro susisiekimo problemomis. Žinoma, į kai kuriuos kurortus galima vykti traukiniais, autobusais, tačiau antžeminis transportas negali visiškai atstoti lėktuvų. Be to, kaip parodė pandemija, kai nėra konkurencijos su užsienio kryptimis, Rusijos viešbučių savininkai pradeda kelti kainas. Dėl to jų paslaugos daugeliui rusų šeimų tampa neįperkamos“, – portalui Interfax sako Rusijos turizmo pramonės sąjungos atstovė Irina Tyurina.
Jos nuomone, Rusijos turizmo padėtis dabar yra prastesnė nei per pandemiją, kuri tapo didžiausia turizmo krize per pastaruosius dešimtmečius.
„Jei pandemijos metu klausimas buvo „kaip gyvens turizmo pramonė“, tai dabar „ar gyvuos?“. Šiandien visiškai neaišku, ar rusai iš principo turės galimybių keliauti. Atsižvelgiant į rublio žlugimą ir neišvengiamą daugelio su užsienio tiekėjais susijusių verslų uždarymą, tai lems didžiulio masto atleidimus“, – pabrėžė I. Tyurina.
Pasak Irinos Tyurinos, kadangi savo orlaivių greitai pasistatyti neįmanoma, išeitis galėtų būti rasta į Rusijos rinką pritraukus vežėjus iš draugiškų šalių – Kazachstano, Baltarusijos, Kinijos, o tai pereinamuoju laikotarpiu padėtų iš dalies išspręsti problemą.