Kaip rodo tyrimo rezultatai, 73 proc. apklaustųjų kelionės metu neaplankė jokių kitų šalių. Kitas šalis tuo pačiu metu aplankiusieji dažniausiai teigė, kad tai buvo Latvija (50 proc.) ir Estija (33 proc.).
Tyrimo rengėjų teigimu, 4 iš 5 apklaustųjų tikina į Lietuvą norėsiantys sugrįžti. 94 proc. teigė, kad jų bendras įspūdis apie kelionę yra geras, 90 proc. respondentų aplankyti Lietuvą rekomenduotų savo draugams ar šeimos nariams, o 87 proc. kelionę įvardijo kaip pateisinusią turėtus lūkesčius.
Pasak „Eurotela“ bendrovės partnerio Edmundo Bražėno, tyrimo metu buvo labiau koncentruojamasi į turtingesnius turistus.
„80 proc. visų respondentų atvyko lėktuvu, 61 proc. apsistojo viešbučiuose. Tyrimas buvo orientuotas į tuos vertingesnius, daugiau pinigų išleidžiančius turistus“, – pristatydamas tyrimą sakė E. Bražėnas.
Jo teigimu, tyrimo respondentams renkantis Lietuvą kaip kelionės kryptį buvo svarbi tiesioginio skrydžio galimybė, naujų krypčių išbandymas, tačiau svarbus buvo ir saugumo aspektas. Tuo metu kainos aspektas nebuvo svarbiausias.
„Šis aspektas buvo svarbus apskritai visiems keliautojams, bet Japonijos ir Kinijos keliautojams jis buvo svarbesnis“, – tikino E. Bražėnas.
„Tyrimo rezultatai parodė, kad kelionės kainos svarba jam nėra prioritetas. Kainos (aspektas. – ELTA) svyruoja penktoje, šeštoje, septintoje vietoje. Rinkodara akcentuojant, kad Lietuva yra pigi šalis, nepasiteisins. Geriau kalbėti apie saugumą, lankytinų vietų gausą“, – teigė jis.
Atliekant tyrimą buvo apklausta beveik 3700 turistų iš 16–os užsienio rinkų.
Tyrimo rezultatai – gairės šalies turizmo rinkai
Kaip teigia „Keliauk Lietuvoje“ direktoriaus Dalius Morkvėnas, tokie tyrimai – būtini šalies turizmo sektoriui.
„Norint sėkmingai vykdyti turizmo skatinimui iškeltas užduotis, šis tyrimas yra kertinis pradžios taškas. Išsamūs ir laiku gaunami duomenys aiškiai parodo, kokiomis kryptimis verta judėti „Keliauk Lietuvoje“ kaip už turizmo skatinimą ir rinkodarą atsakingai organizacijai. Viešai prieinami ir atviri tyrimo rezultatai taip pat pravers vietiniam verslui. Naudojant senesnius duomenis, dažnai tenka vadovautis nuojauta, kuri gali labai prasilenkti su realia situacija,“ – pranešime spaudai teigia direktorius.
„Rinkos tyrimų centro“ partneris Edmundas Bražėnas, komentuodamas tyrimo metodą, pabrėžia – kompleksiškumas pasirinktas orientuojantis į geriausią rezultatą.
„Šio tyrimo metu kiekvienos šalies respondentams naudojome atskirą segmentaciją. Tai leidžia geriau suprasti keliautojų lūkesčius, tikslingiau panaudoti surinktą informaciją bei suformuoti ekspertines įžvalgas. Esame labai konkurencingoje zonoje, todėl, norėdami prisikviesti užsienio turistus, tam turime skirti daugiau pastangų." – teigia E. Bražėnas.