Mažai kam dar nežinoma, jog Lenkija ekonominį sunkmetį išgyvena puikiai. Taigi, šalies ir miesto vadovybė nusprendė neužšaldyti sostinei svarbaus projekto ir toliau tęsia darbus, tobulinant šią greitojo susisiekimo sistemą. Kaimyninės valstybės šulai mano, jog krizės metu labiausiai pinigus apsimoka investuoti būtent į miesto infrastruktūrą. O metro kasdien pasinaudoja apie 430 tūkst. žmonių, mat 23 kilometrus nuvingiavusioje pirmojoje linijoje veikia 21 stotelė.
Viename naujausių Europos metropolitenų – puiki ir suprantama navigacija, geros būklės riedmenys ir naujos, tvarkingos stotys. Kuklios, paprastos, bet jaukios. Viena jų, pavadinta JAV Prezidento Woodrow Wilsono vardu, pernai balandį buvo pripažinta gražiausia pasaulyje. Taip nusprendė tuo metu Kopenhagoje į konferenciją „MetroRail 2009“ susirinkę įvairiausi architektai.
O ir traukinių vagonai įrengti neprastai. Dalis jų senesni, rusiški, savo išvaizda trupučiuką primenantys Maskvos, Sankt Peterburgo, Prahos ar Budapešto vagonus. Tačiau beveik niekuo ne blogesni už 2002 metais į Varšuvą atvykusius prancūziškus Alstom traukinius. Šiandien Varšuvos metropoliteno sistemai užtenka 40 sąstatų, kurių kiekvieną sudaro šeši vagonai.
Vis dėlto metro labiau skirtas gyventojas, nei turistams. Nepasieksi juo patogiai nei senamiesčio (artimiausia stotelė – Varšuvos Rotušė), nei oro uosto. Iki geležinkelio stoties nuo stotelės – geras kilometras. Kitas viešasis transportas, nors ir išplėtotas (naktiniai reisai, ekspreso maršrutai) yra tiesiog neintuityvus, jį reikia studijuoti, gilintis.
Požeminėse traukinių stotelėse akį džiugina puikus apšvietimas, labai patogiu šriftu atlikti užrašai bei aiškūs paveiksliukai. Čia viso akiračio dar neužkariavo netvarkingos reklaminės iškabos, kuriomis garsėja ne tik Lenkijos sostinė, bet ir apskritai visa šalis. O ir vežėjo logotipas tradicinis tokiam žanrui – Varšuvos vėliavos spalvų (geltona ir raudona). Apskritime pavaizduota raidė M (metro), kurios rodyklė veda į apačią. Suprask, po žeme.
Tačiau negiliai po žeme, tad kelionės eskalatoriais nepalyginti trumpesnės, nei rusų metropolitenuose. Šaunu, taip sutaupomas laikas ir pinigai požeminių tunelių įrengimui – mat kiekvienas metras tunelio gilumo kelia rangos kainą.
Varšuvos metropolitenas veikia nuo 05:00 iki 00:00 nakties, savaitgaliais – iki 02:30.