Besiruošdami vėl atverti duris, „Apex Alliance“ viešbučių grupės atstovai jau parengė būtinųjų priemonių planą ir papasakojo, kaip keisis apgyvendinimo paslaugų kasdienybė. Apsaugos priemonės, modernios dezinfekavimo procedūros, automatizuota savitarna ir pusryčiai kambaryje taps nauju viešnagės standartu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jau pasiruošė atidarymui
„Tokio sukrėtimo turizmo rinkai, kurį patyrėme per paskutinius du mėnesius, niekas iki šiol nebuvo matęs. Dėjome visas pastangas, kad galėtume išsaugoti kuo daugiau darbo vietų ir užtikrinti saugumą bei darbuotojų ir jų šeimų gerovę. Kai tik pandemija artės prie pabaigos, tikimės atnaujinti veiklą su dideliu entuziazmu ir ypatingu dėmesiu svečių bei darbuotojų saugumui. Žmonės mūsų versle yra svarbiausi, todėl šiuo metu viešbučiai ruošiasi naujam, kitokiam gyvenimui. Taikysime padidinto saugumo standartus, pasikeis susitikimų ir renginių tvarka bei visas viešnagės kontekstas“, – teigia Gerhard Erasmus, „Apex Alliance Hotel Management“ generalinis direktorius, vadovaujantis „Hilton“, „Marriott“ ir kitų žymių prekės ženklų viešbučių valdymo grupei.
Įmonių grupė, viena pirmųjų sureagavusi į pandemijos pradžią dar prieš įvedant karantiną, Lietuvoje jau ruošiasi valdomų viešbučių atidarymui. Tam reikalingų veiklų ir procedūrų planas jau yra parengtas, o atverti viešbučių duris įmonė sugebės per rekordiškai trumpą laiką – per dvi savaites nuo priimto sprendimo.
„Šį planą parengėme patys, savo iniciatyva, nes centralizuotų nurodymų iš „Marriott“ ir „Hilton“ dar nesame gavę. Kai tik sulauksime naujausių jų siūlymų, atnaujinsime veiksmus ir kaip įmanoma greičiau atidarysime viešbučius“, – teigia G. Erasmusas.
Jis tiki, kad oficialių rekomendacijų viešbučiai neabejotinai sulauks ir iš reguliuojančių tarnybų, vietos ar visos Europos Sąjungos mastu. Grupės atstovai pripažįsta, kad jau dabar yra akivaizdu, jog klientų viešnagės patirtis pasikeis neatpažįstamai: jei iki šiol buvome įpratę daug ir maloniai bendrauti, sutikti naujų žmonių, tai nuo šiol bet koks kontaktas bus minimalus. Nieko nebestebins ir apsauginė darbuotojų apranga.
Kaip nuo šiol veiks viešbučiai?
Vienas didžiausių pokyčių grupės viešbučiuose – tai, kad dviejų svečių viešnagę tame pačiame kambaryje nuo šiol skirs net 72 valandų (3 dienų) laiko tarpas. Per šį laiką kambariai bus ypatingai kruopščiai valomi ir dezinfekuojami, vėliau paliekami išvėdinti. Numatomos specialios žymės ant durų, kurios užtikrins keliautojus, jog niekas po dezinfekcijos jų kambaryje nesilankė.
Taip pat keisis ir pusryčių bei kambarių aptarnavimo standartai. Svečiams bus siūloma pusryčiauti ir savo kambaryje, o norintys lankytis restorane ar bendrose erdvėse turės laikytis padidinto atstumo tarp staliukų ir sėdėjimo vietų. Bus ribojamas lankytojų skaičius sporto salėse, ir net liftu vienu metu galės naudotis tik vienas asmuo arba viena šeima.
Nuo šiol keliautojai bus skatinami būti kuo savarankiškesni ir idealiu atveju galės atvykti ir išvykti iš viešbučio nesutikę nė vieno žmogaus. Mūsų valdomuose viešbučiuose yra įdiegtos skaitmeninio rakto sistemos, leidžiančios įeiti į kambarį naudojant programėlę telefone. Svečiai, kurie savo viešnagės metu atsisakys kambario tvarkymo paslaugų, gaus papildomų lojalumo taškų ir privalumų. Pageidaujantys užkandžių ar gėrimų galės juos rasti iš anksto paruoštus ir supakuotus, tam skirtose mini-parduotuvėlėse.
Tikisi valstybės bendradarbiavimo
„COVID-19 pandemija neabejotinai pakeis visą turizmo industriją, labiau negu bet kas iki šiol. Viešbučiai bus modernizuoti, įvestos naujos procedūros. Pasaulis keičiasi ir mes turime prisitaikyti, užtikrindami svečiams visus jų poreikius ir saugumą už priimtiną kainą. Atsidaryti tikimės dar šią vasarą, tačiau mums be abejonės yra be galo reikalinga valstybės pagalba“, – teigia p. Gerhard Erasmus.
Pasak viešbučio atstovų, tikslingiausia pagalba viešbučių sektoriui būtų subsidijos, skirtos negautoms pajamoms padengti, lyginant su praėjusiais metais, ar, remiantis Estijos pavyzdžiu, pagal 2019 m. sumokėtų mokesčių dydį įmonei skiriamos dotacijos likvidumui palaikyti. Viešbučių valdytojai pabrėžia, kad krizės metu itin svarbus yra paramos teikimo greitis, deja Lietuvoje tenka praeitį ilgą biurokratinių procedūrų kelią, kuris ir lemia itin žemą su COVID-19 pasekmėms skirtų „Invegos“ priemonių verslui įsisavinimo rodiklį.
Nauji konkurencijos svertai
Viešbučių valdytojai pastebi, kad nuo šiol visos apgyvendinimo vietos turės iš naujo pelnyti ir pateisinti keliautojų pasitikėjimą, nes saugumas dabar bus pirmoje vietoje. Tiesa, apsaugos priemonės taip pat turės būti humaniškos, nes pertekliniai griežti reikalavimai svečiams nepatiks.
Kaina taip pat vaidins svarbų vaidmenį, tačiau svarbiausi vartotojų pasirinkimo kriterijai bus kitokie. Remiantis šių metų balandžio mėnesį bendrovės atliktų vartotojų elgsenos tyrimų rezultatais, net 70 proc. respondentų savo keliones po pandemijos planuos ir paslaugas užsakys ne spontaniškai, o iš anksto. Tuo tarpu 53 proc. ketina rinktis pagal gaunamą vertę, o ne mažiausią kainą.
Pasak viešbučių grupės atstovų, atidarymo laikotarpiui numatytos socialinės medijos ir ryšių su visuomene kampanijos bus daugiausia skirtos vietos turizmui skatinti – orientuotos į tos pačios arba kaimyninių šalių gyventojus. Prognozuojama, kad rudenį ar žiemą tolimųjų reisų turizmas dar nebus atsigavęs, ypač keliaujant lėktuvu. To paties tyrimo duomenimis, net 89 proc. apklaustųjų nurodė, kad laisviausiai jausis keliaudami praėjus šešiems mėnesiams po COVID-19 pandemijos pabaigos, o 48 proc. būtų pasiryžę keliauti praėjus 3-6 mėnesiams.
Iš verslo valdymo pusės, vienas iš pagrindinių apgyvendinimo rinkos dalyvių privalumų šiuo metu bus sugebėjimas dirbti kuo efektyviau, su minimaliais kaštais, tačiau be kompromisų saugumui ir komfortui. Kompanija Lietuvoje teigia galinti dirbti pelningai, kai viešbučių užimtumas peržengia 15 proc. ribą – tai užtikrinti sugebės tik nedaugelis rinkos dalyvių.
Skaičiuoja pandemijos padarinius
Kompanija „Apex Alliance Hotel Management“ Lietuvoje teikia viešbučių „Courtyard by Marriott Vilnius City Center“, „Hilton Garden Inn Vilnius City Centre“ ir „MOXY Kaunas“ valdymo paslaugas, taip pat valdo šio tinklo viešbučius Rumunijoje ir Latvijoje. Tikslios „Apex Alliance“ viešbučių Lietuvoje atsidarymo dienos įmonės atstovai kol kas neįvardina.
Ši data priklausys nuo to, kada bus atvertos šalių sienos bei atnaujinti tarptautinių skrydžių maršrutai. Lietuvoje pagal optimistinį scenarijų galima būtų galvoti apie liepos mėnesį, pagal blogesnį scenarijų – rugsėjį ar net spalį.
Prognozuojama, kad visų verslo viešbučių Baltijos šalyse ir visoje Europoje pajamos 2020 metais kris apie 80 proc., lyginant su praėjusiais metais, o 2021 metais bus 35 proc. mažesnės, lyginant su 2019 metais. Be to, šiais metais naujai atidaromi viešbučiai visose Europos šalyse turėjo pavėlinti atidarymo dieną. Tikimasi, kad grupės pajamos galėtų grįžti prie įprastų tik 2022 viduryje arba net 2023 metais.